CPM - ce este? Cum se utilizează CPM în publicitate?
Organizând o campanie de publicitate media sau contextuală în rețea, orice agent de publicitate își calculează bugetul aproximativ. Pentru clientul unei campanii de publicitate, este important să vedem cum sunt alocate fondurile pentru comportamentul său, dacă banii sunt cheltuiți în scopul și cu ce eficiență sunt folosiți. Calculul eficienței
conținut
CPM - de ce este necesar
Ce este CPM în publicitate, cunoscută din secolul trecut. Modulul a fost utilizat în toate campaniile publicitare care au avut loc în mass-media. Editorii, canalele de televiziune și radio utilizează încă acest indicator pentru a calcula costul publicității. CPM este utilizat atunci când vine vorba de prețul unui afișaj de publicitate, nu adreselor individuale, ci unui număr de mii de cumpărători posibili. În același timp, acest termen a fost introdus în circulație. Proprietarii platformelor de publicitate ar putea funcționa numai cu circulația și focalizarea tematică, astfel încât CPM a fost determinată, publicitatea cu această valoare fiind eficientă.
Definiția CPM
O simplă definiție a CPM este prețul pe mie. Vine de la numele modulului cuvinte în limba engleză cost-pe-mia, unde M - cifra romană, adică 1000. Astfel, problema a ceea ce este CPM-ul, se poate spune că acesta este prețul pe mia de afișări ale anunțurilor. Mai mult timp există publicitate pe paginile de ziare și reviste, cu atât mai des este redat la radio sau citit pe canalul de televiziune - cea mai mare rata de acest factor.
Calculul CPM în campaniile publicitare online
Pe Internet rolul lui publicitate juca de obicei bannere - aceleași ferestre pop-up enervante pe care utilizatorii nu le plac atât de mult și care aduc bani proprietarului platformelor de publicitate. Cu cât site-ul este mai popular, cu atât mai mulți utilizatori navighează pe această pagină a Internetului, publicitatea mai scumpă pe acest site va costa clientul.
Agenții de publicitate sunt interesați de cel mai mare număr posibil de utilizatori care au văzut acest banner. Prin urmare, ceea ce este CPM, poate fi arătat matematic astfel:
CPM = (costul total al ordinului publicitar) / (numărul planificat de vizionări banner pe zi) * 1000.
Acum este clar, CPM - ce este. În publicitate, acesta este unul dintre cei mai importanți indicatori. Agentul de publicitate poate calcula câți bani să plătească proprietarului site-ului, astfel încât informațiile să fie afișate unei mii de utilizatori ai rețelei.
Acest calcul poate fi demonstrat printr-un exemplu simplu. Costul de plasare unul banner pe site din orice portal este, de exemplu, 400 USD pe săptămână, statisticile acestei pagini de Internet arată că aproximativ o săptămână site-ul este vizionat de aproximativ 10 mii de utilizatori. Astfel, un simplu calcul oferă o valoare:
CPM = $ 400 / $ 10.000 * 1000 = $ 4 pentru o mie de afișări de informații publicitare.
Agenții de publicitate ar trebui să înțeleagă că o simplă demonstrație a unui banner pe un site tematic este în mare parte informativă. Nu există nicio garanție că toate cele zece mii de persoane care au vizitat pagina, trebuie să facă clic în mod necesar pe banner. Dacă un vizitator dorește să facă clic pe link sau nu depinde doar de atractivitatea bannerului însuși și a informațiilor care îi sunt plasate. Fiecare site va furniza toate datele necesare pentru a calcula parametrul CPM. Că este benefic pentru proprietarul site-ului, puteți înțelege. Dar publicitatea, calitatea și interesul pentru utilizatorul final sunt incluse în sarcinile clientului.
Modul CTR auxiliar, metode de calcul
Pentru a reduce costurile, trebuie luat în considerare un alt indicator - indicele CTR. Numele a venit, de asemenea, din limba engleză și sună pe deplin ca rata de clic. CTR arată câte persoane au făcut clic pe banner și au accesat pagina de publicitate a clientului. Acest modul depinde în mod direct de corectitudinea site-ului ales, deoarece cu cât este mai relevantă și mai necesară publicitatea pe site, cu atât este mai probabil ca vizitatorul site-ului să fie interesat de informații și să facă clic pe banner. Metoda de calcul al acestui indicator este următoarea:
CTR = (numărul de utilizatori care au făcut clic pe banner) / (numărul planificat de afișări banner pe zi) * 100%.
De exemplu, dacă dintre cei 20.000 de persoane care au văzut anunțul au făcut clic pe link-ul celor 800 de utilizatori, valoarea CTR este 800/20 000 * 100 = 4%, care este mai mare decât valoarea minimă admisibilă.
S-a dovedit prin experiență că valoarea CTR minimă este de 3-5%. Dacă este mai puțin, atunci costul per client potențial va depăși profitul așteptat, iar publicitatea va fi considerată ineficientă.
Utilizarea de indici
CPM poate fi folosit pentru a selecta un public țintă mai restrâns. De exemplu, atunci când comandați o plasare de banner, site-ul site-ului furnizează agentului de publicitate informații despre vârsta, domeniul, locul de reședință, hobby-urile tuturor vizitatorilor înregistrați pe site. Astfel, bannerul dorit apare numai pentru acei utilizatori pe care a fost proiectat produsul publicitar dat. Bugetul campaniei publicitare este cheltuit mai economic și mai eficient.
De asemenea, ar trebui să se țină seama de activitatea utilizatorilor obișnuiți. Cu cât același vizitator vede mai des același produs publicitar, cu atât mai mulți bani sunt pierduți de la agenții de publicitate, dar clientul nu mai primește de la clienți. Prin urmare, un calcul competent al indicilor CPM și CTR combinat cu o analiză profundă a informațiilor furnizate de această platformă de publicitate ar trebui să aducă rezultatul dorit clientului.
Un alt punct care ar trebui luat în considerare la începutul campaniei publicitare. Plata poate fi facturată fie prin CPM, fie prin CTR. Cu alte cuvinte, clientul trebuie să înțeleagă esența publicității banner pe modulul CPM - că nu este o plată pentru clicurile utilizatorilor, ci doar pentru demonstrarea produsului publicitar
Rezumă
Când vi se întreabă ce este CPM, puteți răspunde că acest parametru este unul dintre cele mai importante atunci când analizați eficacitatea uneia sau a altei anunțuri și este, de asemenea, luat în considerare la calcularea bugetului unei campanii publicitare. Aceasta ține cont de numărul de contacte ale clienților potențiali cu informațiile publicitare și de costul plasării unui banner pe mai multe site-uri cu o tematică similară similară. Luând în considerare acești parametri, este posibil să se calculeze eficiența uneia sau a altei platforme de publicitate și să se stăpânească cu succes bugetul publicitar.
- Agentul de publicitate este cine și pentru ce răspunsuri?
- Pro și Contra de publicitate în aer liber
- Conceptul de bază al publicității
- Publicitate: tipurile de publicitate și rolul acestora în promovarea bunurilor și serviciilor
- Cum se compilează un plan media. Exemplu de planuri media
- Conceptul, funcțiile, tipurile de media și caracteristicile acestora
- Planificarea media este ... Planificarea media în publicitate. Planificarea media: Exemple
- Marketingul direct este un mod eficient de publicitate sau nu?
- Publicitate contextuală Google
- Plasarea și eficiența publicității în diverse medii
- Tipuri de publicitate și caracteristicile acestora
- Ce este un impozit publicitar?
- Locul de Publicitate în aer liber în Kiev
- Care este mass-media, caracteristicile acesteia
- Activitatea de publicitate este o știință
- Publicitate contextuală Yandex
- Publicitatea ascunsă ca metodă de influență
- Specialist în publicitate - suna mândru
- Clasificarea publicității și semnificația acesteia
- Realizarea unei campanii publicitare pe Internet - caracteristici și beneficii
- Eficiența publicității contextuale este cheia bunăstării dvs.