`Calvary` (film): comentarii și recenzii

Industria cinematografică modernă este creată de oameni, majoritatea fiind conștienți și fundamental expuși în afara oricărui cadru de credință tradițională în Dumnezeu. Elementele de religie în cinematografie sunt adesea reprezentate sub forma accentuării atenției cealaltă lume

sau pe detașarea Creatorului din lumea oamenilor. Ideologia cinematografiei încearcă în orice mod să folosească viața spirituală prin adoptarea postulatului filosofic "totul este în mâinile voastre". Prin urmare, unul dintre motivele preferate ale mai multor filme este profanarea clădirilor sacre, a obiectelor și tratarea necorespunzătoare (din punctul de vedere al oamenilor religioși) a Scripturii, a textelor sale individuale. Și eroii, care întruchipează religiozitatea tradițională, uneori acționează ca personaje negative sau dubioase. Preotul / călugărul apare ocazional în ipostaza unui erou pozitiv, dar pare a fi o creatură neajutorată, atât în ​​lumea spirituală, cât și în cea terestră. Excepția este filmul "Golgota", recenzii ale cărora sunt extrem de contradictorii.

recenzii pentru filmul golgotha

Strat important

Un strat special, important în percepția telespectatorului modern al religiei, sunt filmele populare, filmate special pentru teme biblice, inclusiv dramă românească din 1966 regizată de Mircea Dragan. "Golgota" - un film, recenzii ale cărora sunt rare. Și imaginea în sine este extrem de scăzută. Faptul este că acest complot este o relatare a istoriei clasice, organizată liniar, fără niște bibelouri speciale. Deși ideea este atât de puternică din punct de vedere emoțional și moral (este un film rutier într-un sens metafizic și direct) că toate 88 de minute de sincronizare sunt într-o singură respirație.

recenzii film golgotha

Împlinirea propriei viziuni

Religia este, fără îndoială, una dintre cele mai puternice surse de inspirație. Unii regizori își fixează și își transferă contradicțiile interne pe ecran, în timp ce alții încearcă să-și construiască propriile postulate, în timp ce alții se limitează la întruchiparea viziunii personale a evenimentelor cunoscute tuturor. Acest autor este regizorul francez Julien Duvivier, care a prezentat spectatorul în 1935 cu drama "Golgota". Recenzile de film de la criticii acelei epoci au primit în mod excepțional laudă. Parcela este cunoscută: povestește despre ultimele zile ale lui Isus. Regizorul nu a încercat să pună accente emoționale, ci a prezentat pur și simplu o schiță factuală, care a dat imaginii o anumită nuanță documentară. Această abordare pare destul de justificată. Autorul sa concentrat pe o audiență largă, nu a insistat asupra corectitudinii sale și nu a cântat hosannas în film (care se găsește adesea în filmele produse de Hollywood).

Calvarul de film

Sensul omniprezent al depravării lui Dumnezeu

Filmul "Calvarul" (2013) al producției în comun a Irlandei și a Regatului Unit este o adevărată dramă, deși a fost revendicată de creatori ca o tragicomedie. Acesta este al doilea proiect regizoral al lui John Michael McDon, după ce a avut un debut uluitor de succes - "Once Upon a Time in Ireland". John într-o alianță creativă cu fratele său mai mare Martin McDonagh ("Cei șapte psihopați", "Lie to the bottom in Bruges") a filmat un film interesant despre personajul principal Brendan Gleeson), întrupată în virtutea persoanei sale, și locuitorii satului irlandez, care au reprezentat opoziția categorică.

Rădăcini irlandeze

Recenzările criticilor din filmul "Golgota" au meritat diametral opus, ceea ce este de așteptat, deoarece tema este destul de pictată. Dar mulți experți au remarcat rădăcinile irlandeze ale imaginii, care s-au manifestat în mod expres și expresiv în creativitatea regizorului. Cu sinceritate națională caracteristică, autorul argumentează că în spatele religiozității teiste rămâne dreptul să nu fie doar un mod de viață, ci și sensul său. Filmul „Golgota“, recenzii, unii spectatori numit în acest ghid pentru plajele și străzile din Insula de Nord și familiaritatea plină de viață cu imagini și personaje tipice irlandeze, stocarea specificul de maniere, perspectivă asupra vieții, limba, ci pentru a se potrivi în comunitate mondială.

film Recenzii Golgotha ​​de critici

O nouă săptămână începe în mod ciudat pentru preotul James, care servește în biserica din sat într-un colț îndepărtat al Irlandei. În timpul mărturisirii, un enoriaș promite să-l omoare la următoarea înviere. Ucigașul potențial rămâne nerecunoscut, deși vocea Tatălui pare să fie foarte familiară lui James. În plus, filmul "Golgota" dobândește o notă de gen detectiv. Preotul nu poate merge la poliție, pentru că trebuie să păstreze secretul mărturisirii, așa că începe să-și desfășoare propria investigație, pentru care el se întoarce la toți locuitorii săi, la rândul său, în căutarea unui suflet pierdut.

Șapte zile de purificare

"Calvarul" - un film, recenzii ale căruia unanim marchează originalitatea originii povestii. Acest lucru a dat directorului o șansă strălucitoare de a prezenta publicului o adevărată panoptică a unor tipuri ciudate, surprinzătoare, carismatice și excentrice, simultan recunoscute. Pierdut în încercarea de a determina identitatea viitorului său ucigaș, preotul se uită cu atenție la locuitorii din sat, despre care, crezând el, știa că este un fulg, și înțelege că gaura de vierme este în toată lumea fără excepție. Iar șapte zile de încercare a nelegiuirilor altora devin pentru Părintele Iacov cele șapte zile de purificare.

calvarul revine la ortodoxia

paradox

În mod paradoxal, majoritatea revizuirilor picturii susțin că nu este deloc religioasă, dimpotrivă, este, dimpotrivă, extrem de pământească, datorită actorilor fantastici. A admira abilitățile lui Gleeson poate fi infinit de lungă. Primul episod din confesional este magnific. Filmat aproape, fără editare, demonstrează o gamă largă de actori, un caleidoscop nesfârșit de emoții alternante. Deci, doar de dragul acestei scene, filmul merită privit. Dar părintele James este vârful aisbergului. „Sub Marea“ nu mai puțin vie, deși sunt soarta ofensat, mecanic auto, bate ocazional amanta lui, cinic doctor minunat scriitor, fixat pe tema morții, doi maniac - viitorul și să realizeze potențialul lor de inspector, răsfățată și corupt. Fiecare personaj este jucat astfel încât imaginea sa merită un film separat. Nu este ușor să aduci o astfel de turmă lui Dumnezeu, chiar unei persoane atât de puternice ca păstorul James. În plus față de actorii de joc inimitabile sunt impresionante si sunt ideile regizorului retoric principal: de la taxa la sentimentul maxim de abandon complet de Dumnezeu vine prezența divină aproape tangibil fizic.

Filmul Golgotha ​​din Rusia 1

Calvarul în limba rusă

Pentru primul proiect documentar de timp „Golgota rus“ - un film de Felix Razumovski, a fost prezentat publicului la festivalul internațional al presei ortodoxe sub titlul spune „Credință și Cuvântul“, care a avut loc în 2014 la Moscova. Ca urmare a activității sale, câștigătorii unor nominalizări au fost identificați și numiți în mod tradițional. Printre ei a fost o serie de picturi și un istoric rus remarcabil F. Razumovski, care în fiecare din cele 12 episoade spun o poveste separată despre eroismul Noi Mucenici ai secolului XX. Accesând „Golgota Rusă“ (Film 1), a început cu un fel de introducere a întregului ciclu de programe ulterioare consacrate persecutată a puterii bolșevice, Biserica lui Hristos, clerul și credința.

Filmul Golgotha ​​din Rusia de Felix Razumovsky

Pentru Golgota - Învierea

Există o altă capodoperă cu același nume - o fotografie a regizorului și, în același timp, un adevărat patriot al Patriei, Victor Yegorovich Ryzhko. Calvarul său rusesc - un film, ortodoxia despre care să plece nu se grăbea, spre deosebire de cetățenii patrioți. Acest film documentar și artistic povestește despre soarta tragică a ultimului împărat al Rusiei. Lucrările la film au necesitat creatorii de cheltuieli uriașe de efort, curaj și dedicație. Lucrarea conținea o mică parte din numărul mare de surse studiate, economii și arhive, un vechi vechi revizuit. În două ore de timp, creatorii au reușit să conțină domnia lui Nicholas al II-lea - un episod tensionat, complex, rapid și de conflict al istoriei rusești. Datorită acestei abordări globale, spectatorul este expus adevărului sens, relațiile cauză-efect și logica istoriei începutului confuz al secolului al XX-lea. În film, două scenarii se dezvoltă în paralel: cele mai importante episoade ale domniei lui Nicholas al II-lea și slujirea și moartea lui Hristos. O asemenea comparație îndrăzneață este cheia scenariului scriitorului (el este, de asemenea, un regizor).

Filme despre îngerii: cât de mult opiu pentru popor?Filme despre îngerii: cât de mult opiu pentru popor?
Retrospectivă - ce este?Retrospectivă - ce este?
Politeismul este o realitate sau o relicvă a trecutului?Politeismul este o realitate sau o relicvă a trecutului?