Franz Kafka, "Castelul": un rezumat și recenzii ale cărții

Este unul dintre cei mai importanți scriitori germani ai secolului XX, Franz Kafka. "Castle" - o carte care la făcut renumită. Ca multe dintre lucrările scriitorului, romanul este pătruns de absurd, anxietate și frică de lumea exterioară. Să vorbim mai detaliat despre această creație non-trivială.

Despre munca

blocați kafka

Romanul "Castelul" Kafka a început să scrie în 1922, dar în același an a decis să nu mai lucreze la el. Lucrarea a rămas neterminată, în această formă a fost publicată în 1926.

Într-o scrisoare către prietenul său Max Brod, Kafka a scris că a abandonat în mod deliberat scrierea cărții și nu mai intenționează să o continue. În plus, el a cerut unui prieten, după moartea sa, să distrugă toate notele de proiect. Dar Wade nu a împlinit ultima dorință a prietenului său și a salvat manuscrisul.

Franz Kafka, "Castelul": un scurt rezumat. Bine ați venit la absurd!

Protagonistul este un tânăr de aproape treizeci de ani, numit K. În noaptea târzie de iarnă, vine la sat și se oprește la un han. K. se duce la culcare, dar în seara aceea se trezește pe Schwartzer, fiul castelului. Băiatul spune că nimeni, fără permisiunea contelui, nu poate trăi în posesiunile sale, din care face parte satul. Eroul explică faptul că este un inspector și a venit aici la invitația contelui. Schwartz numește Castelul, unde confirmă cuvintele oaspetelui, și promite, de asemenea, să-l țină la loc.

Frunze în solitudinea absolută a eroului său Kafka. "Castelul" (conținutul acestuia este prezentat aici) scufundă cititorul într-o realitate absurdă, care nu poate fi rezistată.

Dimineața, K. decide să meargă la Castel. Dar drumul principal nu duce la obiectiv, dar se abate deoparte. Eroul trebuie să se întoarcă. Pe un han este deja în așteptare pentru "asistenții" care nu cunosc complet munca inspectorilor. Ei spun că poți intra în castel numai după obținerea permisiunii. K. începe să cheme și cere să i se dea permisiunea. Dar vocea din telefon răspunde că acesta este negat pentru totdeauna.

french lock

Oaspete de la Castel

În lucrările sale Kafka îi transmite atitudinea sa. "Castelul" (un rezumat succint servește ca dovadă) este pătruns de întristare și de lipsă de speranță. Persoana din el primește locul cel mai nesemnificativ, el este lipsit de apărare și fără apărare.

Un mesager Barnabas apare, diferit de alți locuitori locali în deschidere și sinceritate, și transmite un mesaj de la Castelul la K .. Se spune că K. a fost acceptat la serviciu, iar capul său este numit bătrân. Eroul decide să se angajeze și să stea departe de funcționari. De-a lungul timpului, el va fi capabil să devină "propriul său" printre țărani și va câștiga favoarea contelui.

Barnaba și sora lui Olga îl ajută pe K. să ajungă la hotel, unde domnii care vin în satul de la Castelul opresc. Este interzis să petreceți noaptea în afara, iar locul pentru K. este doar în bufet. De data aceasta, hotelul a fost vizitat de un Klamm oficial, despre care au auzit toți locuitorii din sat, dar nimeni nu la văzut vreodată.

Oferă asistenților eroului său aceiași aliați neputincioși ca el însuși, Franz Kafka. "Castelul" (un scurt rezumat va ajuta la impresia generală a operei) descrie ciocnirea oamenilor impotenți, dar rezonabili, cu reprezentanții puterii ale căror acțiuni sunt complet lipsite de sens.

O persoană importantă în hotel este barmaida Frida. Aceasta este o fată foarte tristă și nepregătită cu un "vițel mizerabil". Dar, în opinia ei, K. a citit superioritatea și capacitatea de a soluționa orice întrebări complicate. Frida arată K. Klamm printr-un ochi secret. Oficialul este un domn ciudat, gras, cu obraji îndoiți. Fata este amanta acestui om, deci are o mare influenta in sat. K. a admirat voința lui Frida și o invită să devină stăpână. Barmaida este de acord, ei petrec noaptea împreună. Dimineața, Klamm îl cheamă pe Frieda, dar ea răspunde că este angajată într-un inspector.

Nu este nevoie de un inspector

romantism castel kafka

Chiar iubirea dă caracterul depravat și absurd al lui Kafka ("Castelul"). Rezumatul ilustrează acest lucru foarte bine. În noaptea următoare, K. a petrecut într-un han cu Frida în aproape același pat cu asistenți, de la care este imposibil să scapi. Eroul decide să se căsătorească cu Frida, dar mai întâi vrea ca fata să-l lase să vorbească cu Clam. Dar barmaida și hostessul hanului spun lui K. că este imposibil. Klamm, un om din Castel, nu vor vorbi cu un simplu inspector de teren, care este un loc gol. Hostessul regretă foarte mult faptul că Fritz a preferat "broasca orb" "vultur".

Gardena îi spune lui K. că, aproximativ 20 de ani în urmă, Clamm ia sunat de câteva ori. De atunci, stăpânul a păstrat o batistă și un capac care le-a fost dat, precum și o fotografie a unui curier care la invitat la prima întâlnire. Odată cu cunoașterea Clamma Garden, sa căsătorit și, în primii ani, a vorbit cu soțul ei doar despre un funcționar. K. întâlnește pentru prima dată o astfel de interconectare strânsă a vieții personale și oficiale.

Eroul învață de la bătrâni că vestea sosirii inspectorului de teren a fost primită de el cu mulți ani în urmă. Apoi conducătorul trimis la Castel a raportat că nu este nevoie de nimeni din inspectorul satului. Probabil, răspunsul a ajuns la un alt departament, dar despre această eroare de a vorbi este imposibil, deoarece în biroul erorilor nu se întâmplă. Mai târziu, autoritatea de supraveghere a recunoscut supravegherea și unul dintre funcționari sa îmbolnăvit. Și, cu puțin înainte de sosirea lui K., a venit în cele din urmă ordinul de a refuza să angajeze un inspector. Apariția eroului a dus la nimicirea muncii pe termen lung a funcționarilor. Dar documentul nu poate fi găsit.

Clummul evaziv

Însuși servind ca oficial, a văzut absurditatea aparatului birocratic al lui Kafka. Blocul (rezumatul prezentat aici, descrie-l într-un anumit detaliu) devine o imagine a puterii clerice fără milă și fără sens.

Frida îi obligă pe K. să-și facă un loc de muncă ca gardă școlară, deși profesorul îi spune că îngrijitorul este necesar de către sat în același mod ca și inspectorul. Eroul și Frida nu au unde să trăiască și se stabilesc temporar în sala de clasă.

K. merge la hotel pentru a se întâlni cu Clam. Pepi, succesorul lui Frida, sugerează unde puteți găsi un funcționar. Eroul îl așteaptă de mult în curte în curte, dar Clamma reușește să alunece. cereri oficiale secretar că K. a fost „interogatoriu“, pe baza unui protocol care va fi elaborat. Dar datorită faptului că Klamm însuși nu citește niciodată astfel de lucrări, K. refuză și fuge.

Barnaba trimite personajului un mesaj de la Clamma, în care oficialul aprobă lucrarea sa de supraveghere. K. hotărăște că este o greșeală și dorește să explice totul. Dar Barnaba este convins că Klamm nu va auzi nici măcar despre asta.

K. vede cum sa schimbat mireasa lui în zilele vieții sale împreună. Clădirea cu oficialul ia dat lui Frida "farmec nebunesc", dar acum ea dispare. Fata suferă și se teme că K. o poate da Clammei, dacă o cere. În plus, este geloasă pentru eroul surorii sale, Barnabas Olga.

Recomandările de la Castelul Kafka

Istoria Olga

Kafka împărtășește în mod clar personajele sale. "Castelul" (un conținut scurt, în parte, permite să fie transmis) este o lucrare în care două lumi sunt desenate în mod clar. Aceasta este o lume a funcționarilor și a oamenilor obișnuiți. De asemenea, sunt personajele. Eroii oamenilor obișnuiți au sentimente, personaje, sunt vii și plini de sânge. Iar cei care sunt conectați la birou pierd funcții umane, în ghizii lor există ceva ce se învârte și nu este real.

Olga, desigur, aparține primului grup. Și Kafka cunoaște cititorul cu istoria vieții sale. Acum trei ani, la festivalul satului, sora ei mai mică, Amalia, a fost văzută de Sorini, un oficial. A doua zi dimineață a primit o scrisoare cu ordinul fetei să vină la hotel. Amalia, cu furie, a rupt mesajul. Dar niciodată în sat nu a îndrăznit să împingă oficialul. Această infracțiune a fost un blestem pentru întreaga familie. Pentru tatăl meu, cel mai bun încălțăminte, nimeni nu a venit cu ordine. În disperare, a început să curgă după oficialități și să se roage pentru iertare, dar nimeni nu la ascultat. Atmosfera de înstrăinare a crescut, iar părinții au devenit invalizi.

Oamenii s-au temut de castel. Dacă familia a reușit să tacă problema, au ieșit împreună cu colegii săi și au spus că totul era rezolvat. Apoi, familia a fost imediat luată înapoi. Dar membrii familiei au suferit și nu au plecat de acasă, așa că au fost expulzați din comunitate. Numai Barnaba, ca cel mai "inocent", are voie să comunice. Este important pentru familie că băiatul lucrează oficial în Castelul. Dar nu există niciun document în acest sens. Barnabas însuși nu este sigur de acest lucru, de aceea face slujire săracă. Olga, pentru a obține informații despre fratele ei, este nevoită să doarmă cu slujitori ai funcționarilor.

Întâlnire cu oficiali

Recenzii ale Franz Kafka Castle

Frida, obosită de tulburare și epuizată de incertitudinea cu privire la loialitatea lui K, decide să se întoarcă la bufet. Cu ea, îl cheamă pe Ieremia, asistentul eroului, cu care speră să creeze o familie.

Erlanger, secretara lui Clamma, este de acord să-l ia pe K. în camera ei de hotel noaptea. Înainte de numărul său este construită o coadă întreagă. Toată lumea este fericită să fie aici, în timp ce secretarul a hotărât să-și petreacă timpul personal pentru a le primi. Mulți oficiali acceptă petiționarii în timpul meselor sau în pat. În coridor, eroul nostru întâlnește întâmplător Frida și face încercări să-l returneze. Dar fata îl acuză pe K. de trădare cu fetele din "familia rușinoasă", apoi fuge de Ieremia.

Romanul "Castelul" Franz Kafka nu poate fi citit și perceput ca o literatură clasică a realismului. Există multe tehnici de joc, simboluri, sugestii și subterfuguri. Nu este o coincidență faptul că Kafka este numit precursorul existențialismului.

După ce a vorbit cu Frida, eroul nu poate găsi numărul de Erlanger și intră în primul. Aici locuiește oficialul Bürgel, care a fost încântat de sosirea oaspetelui. K., emaciat și obosit, cade pe patul oficial și adoarme în timp ce proprietarul camerei vorbește despre procedurile oficiale. Dar curând Erlangre îl cheamă la el. Secretarul informează că Klamm nu poate funcționa corect atunci când nu este servit de Fried. Dacă K. poate reveni o fată pentru a lucra într-un bufet, îi va ajuta foarte mult în cariera sa.

sfârșit

Romanul "Castelul" vine până la capăt. Kafka nu a terminat, așa că nu putem spune cum a trebuit să se încheie pe ideea autorului, putem descrie doar un moment în care povestea a fost rupt.

Stăpânul, după ce a aflat că K. a fost primit imediat de doi oficiali, îi permite să stea peste noapte în sala de bere. Pepi se plânge că nu-i plăcea lui Clamma. Multumesc eroului pentru oferta de cazare oferită de amantă. Femeia începe să vorbească despre costumele ei, își amintește că K. a făcut o observație, care este foarte rezonabilă. Eroul susține conversația, dezvăluind cunoștințele despre modă și bunul gust. Hostessul manifestă interes și recunoaște că K. poate deveni consilier pentru ea în chestiuni de garderobă. Ea promite să-l sune ori de câte ori aduce haine noi.

În curând, mirele Gersteker oferă eroului un loc de muncă în grajd. El speră că prin K. el va putea să-l primească pe el însuși. Gersteker invită eroul să petreacă noaptea acasă. Mama mirelui, care citește cartea, îi dă lui K. o mână și te invită să stai alături de ea.

romanul francez

citate

În chiar centrul narațiunii, să-i desființeze lucrarea Kafka ("Castelul"). Citatele de mai jos vor ajuta la formarea unei idei despre stilul și limbajul romanului:

• "Deciziile administrative sunt timide, ca fetele tinere".
  • "Cuantumul muncii nu determină deloc importanța cazului".
  • "El a jucat cu visele sale, visele l-au jucat".
  • "Un om acționează mai îndrăzneț în ignoranța lui".

analiza

Acest roman este considerat printre criticii cel mai misterios dintre tot ce a scris Kafka. "Castelul" (analiza pe care o vom analiza acum) se referă probabil la tema modului omului față de Dumnezeu. Dar, deoarece lucrarea nu este finalizată, este imposibil să fim siguri de acest lucru. Singurul lucru pe care îl putem spune cu siguranță este prezența satirei birocratice. În ceea ce privește specificitatea genului, este mai degrabă un text allegoric și metaforic decât unul fantastic.

Este imposibil să înțelegi exact unde se desfășoară evenimentele. Nu există nimic care ar putea indica cel puțin țara. Prin urmare, este obișnuit să presupunem că imaginile satului și a castelului sunt, de asemenea, alegorice. Lumea imaginată există în conformitate cu legile ei absurde. Kafka a fost amabilă, "trăind dureros în imposibilitatea de a stabili un contact fertil cu lumea înconjurătoare". Acest sentiment sumbru se reflectă în toate lucrările scriitorului, îl vedem în "Castelul".

Eroul se află într-o lume în care el nu are un loc, dar este forțat să se adapteze cumva la realitatea haotică.

Analiza blocării Kafka

Franz Kafka, "Castelul": comentarii

Astăzi scriitorul este foarte popular, în special în rândul tinerilor care citesc. Prin urmare, vorbesc despre relevanța operelor sale nu merită - odată ce interesul nu este stins, atunci subiectul rămâne în cerere. În ceea ce privește "Castelul", cartea este foarte apreciată de cititori. Multe accentuează atenția tocmai asupra ridicolei ordinelor birocratice, care, chiar și în societatea noastră, ajung uneori la aceleași proporții absurde ca în timpul scriitorului. Nu este surprinzător faptul că Kafka, care a lucrat mult timp în acest domeniu, a descris atât de bine acest aspect al vieții de serviciu. "Castelul", recenzii ale cărora sunt în mare parte pozitive, totuși lasă cititorilor un reziduu sumbru și un sentiment de deznădejde. Unii interpretează greșit acest roman, percepându-l ca "o odată la birocrație", și nu o satiră asupra puterii oficialilor. Acesta din urmă nu este surprinzător, deoarece romanul este destul de complicat pentru interpretare. Și incompletența complică înțelegerea.

Rezumă

Ridică ideea absurdității și absurdității de a fi în romanul său Kafka ("Castelul"). Rezumatul capitolelor ne convinge mai mult de acest lucru. Apropo, acest subiect a fost foarte relevant pentru literatura secolului XX. Mulți scriitori europeni s-au aplicat, dar numai Kafka a fost atât de deprimat. Monologii și acțiunile eroilor săi sunt adesea lipsiți de sens și ilogic, iar haosul creat în jurul său creează un sentiment deprimant al inutilității ființei. Cu toate acestea, opera lui Kafka este foarte populară printre cititori, iar interesul pentru acesta nu se estompează. Și nu uitați că scriitorul a contribuit semnificativ la dezvoltarea unei astfel de tendințe bine cunoscute ca existențialism.

Biografie. Konstantin KryukovBiografie. Konstantin Kryukov
Semnificația cuvântului "odios" este un compliment sau o insultă?Semnificația cuvântului "odios" este un compliment sau o insultă?
Franz Schubert: biografia clasicii artei muzicaleFranz Schubert: biografia clasicii artei muzicale