F. Kafka, ,, Transformare ": rezumat, analiză, recenzii

Vladimir Nabokov în articolul său critic „“ transformare „Franz Kafka“, a declarat: „În cazul în care“ transformare „Kafka pare cineva ceva mai mult decât o fantezie entomologice, îl felicit pentru faptul că a intrat în rândurile de bună și mare de cititori . Această lucrare, desigur, merită statutul său ca una dintre cele mai mari creații literare și reprezintă un exemplu de imaginație uimitoare a autorului.

Cartea (Franz Kafka, "Transformare") narată despre o singură persoană, Gregory Zamz, care se trezește într-o dimineață și își dă seama brusc că sa transformat într-o insectă uriașă.

analiza transformării kafka

Transformarea instantanee și inexplicabilă a lui Gregor, precum și amestecul de elemente de uz casnic și fantastice fac ca această poveste de vis să fie surprinzător de plauzibilă.

Publicat în 1912, lucrarea a provocat recenzii contradictorii ale criticilor. Cititorii au menționat că "Transformarea" este una dintre puținele lucrări pe care Kafka a căutat să le publice. După moartea scriitorului, interesul pentru poveste a fost foarte ridicat. Criticii au scris despre conținutul tematic al produsului, unele remarcat realismul romanului, contrastante poveste complet fantastică de transformare a lui Gregor în insecte. Stanley Korngold a observat că nici o citire nu exclude unilateral, dar de fiecare dată când doresc să învețe o mare cantitate de critici dedicat acestei lucrări, pentru a înțelege mai bine.

Unii cercetători cred că romanul "Transformare" (Franz Kafka), a cărui analiză este oferită în atenția dumneavoastră, exprimă sentimentul de alienare pe care la experimentat autorul în acel moment.

El nu a fost doar un german care trăiește în capitala cehă Praga, ci și un evreu în timpul unei perioade cruciale de antisemitism. Kafka a simțit, de asemenea, presiunea tatălui său, care a vrut să-l urmeze pe urmele lui și să devină om de afaceri. Această transformare ciudată într-o insectă este adesea văzută ca rezultatul propriilor sentimente ale izolării și inferiorității autorului. În această poveste, puteți vedea și alegoria genocidului, în special a Holocaustului. În timp ce scriitorul a murit în 1924, când evenimentele principale ale Holocaustului nu au început încă, mulți membri ai familiei Kafka au suferit ulterior.

Alte critici găsi într-o lucrare de referință la lucrarea lui Sigmund Freud, Karl Marx, Friedrich Nietzsche, considerând „transformare“ ca o interpretare figurativă simplificată a ideilor filosofice complexe. Conflictul lui Gregor cu tatăl său și cu această poveste de vis sunt adesea comparate în termenii teoriei visării lui Freud și a lui Complexul Oedip. Din punctul de vedere al incapacității marxismului Gregor de a lucra este văzută ca un protest împotriva forței de muncă crud și inuman în societatea capitalistă și consecințele sale distructive pentru individ. Unii consideră învelișul oribil al eroului ca un refuz categoric de a se supune valorilor și exigențelor societății Gregor, ca supraomul nietzschean.

F. Kafka, "Transformare": un rezumat

Într-o dimineață, Gregor se trezește și se află sub masca unei insecte monstruoase.

transformarea kafka scurtă

Încercând să învețe cum să-și administreze noul corp, își petrece mult timp și își dă seama că a întârziat să muncească (Gregor lucrează ca vânzător de călătorie). Încercând să-l scoată din pat, mai întâi mama lui bate la ușă, apoi tatăl și sora.

Vizita șefului

Șeful Gregor vine de la birou pentru a afla motivele absenței sale la locul de muncă. În timp ce părinții vorbesc cu șeful, iar sora plânge în camera următoare, Gregor se strecoară la ușa dormitorului său, o deschide și apare în fața lor, șocând pe toată lumea cu noua sa apariție. Mama eroului leșine și șeful ieșise din apartament în groază.

Rezumatul transformării kafka

Tatăl apucă ziarul și bastonul liderului și încearcă să-l prindă pe Gregor, alergând după el în jurul camerei de zi. Eroul ajunge în cele din urmă să ajungă la ușile dormitorului său, dar el se lipeste în ușă. Tatăl îl împinge pe Gregor în cameră și închide ușa din spatele lui.

Ce a reprezentat în romanul "Transformare" Franz Kafka? Rezumatul următoarelor evenimente.

Confuzată și șocată de apariția teribilă, Gregor și familia lui sunt treptat scufundate în treburile și grijile cotidiene. Deci trec săptămâni și luni. În timp ce protagonistul învață despre posibilitățile de noul său corp și noua sa pasiune pentru alimente putred, Greta, sora lui, are grijă de fratele său - îl hrănește de două ori pe zi și camera curată.

transformarea lui Franz Kafka

Mutarea mobilierului

Odată ce Greta descoperă că Gregor îi place să se strecoare în jurul camerei, inclusiv pereți și tavan. Ea îi spune mamei despre asta și ei decid să scoată mobila din dormitorul ei pentru a da mai mult spațiu lui Gregor. Dacă înainte ca eroul să se ascundă întotdeauna, atunci când cineva a intrat în cameră, de această dată, în încercarea de a împiedica ideea rudelor sale, el se urcă pe tabloul agățat pe perete.

schimbarea recenziilor kafka

Când femeile intră în dormitor, mama îl vede pe Gregor și leșină. Greta intră în camera de zi pentru a-și aduce medicamentul, iar eroul nostru urmează sora ei, încercând să o ajute. Când fata se întoarce, îl vede pe Gregor și zboară înapoi în cameră în frică. Îngrijorat, se grăbește în jurul camerei de locuit până când, în epuizare, cade pe masă în centrul camerei.

Rana

După un timp, tatăl se întoarce acasă. Greta îi spune despre ce sa întâmplat. Tatăl într-o furie îl urmărește pe Gregor în camera de zi și aruncă mere în el. Unul dintre ei cade în spatele eroului, paralizându-l. Dintr-o data, mama iese din dormitor si il roaga pe tatal ei sa-l ucida pe Gregor.

Pentru a vindeca rana, eroul a luat o luna. Ușa camerei lui Gregor rămâne deschis serii și poate observa activitățile obișnuite de seară ale familiei. În timp ce tatăl își dădează hainele de lucru, bancherul, mama cuscă lenjeria de corp, iar Greta învață stenografia și franceza. Familia angajează un nou curator, o văduvă veche, care adesea discută cu Gregor. Părinții decid să ia trei locuitori cu ei într-un fel să se întâlnească.

moarte

Într-o seară, locuitorii invită Greta să cânte la vioară în camera lor. Gregor încântat cu jocurile târându chiar pe mijlocul camerei, din neatenție a fi prins în timp ce pe ochii publicului. După ce a devenit mai întâi confuz și apoi îngrozit, chiriașii anunță că intenționează să plece aici a doua zi fără să plătească chiria. După ce sunt îndepărtați, familia discută ce urmează să facă. Greta insistă că Gregor trebuie să scape cu orice preț. Eroul nostru, care în acel moment se află încă în centrul camerei, se întoarce în dormitorul său. Foame, obosit și frustrat, moare devreme dimineața a doua zi.

povestea transformând kafka

Câteva ore mai târziu, doamna de curățire descoperă cadavrul lui Gregor și anunță moartea sa familiei. După plecarea chiriașilor, familia decide să ia o zi liberă și să meargă în sat. Astfel se încheie povestea "Transformare" Franz Kafka. Tocmai ai citit rezumatul.

Genul - realismul magic, modernismul

Această lucrare, publicată în 1915, în 1912, a scris Franz Kafka. "Transformarea", rezumatul pe care tocmai ați citit-o, se referă la genul literaturii moderniste. Soarta lui Gregor, un vânzător singuratic care călătorește, exprimă o preocupare modernistă comună cu privire la efectul alienării care apare în societatea modernă. Ca și în alte lucrări ale acestui gen, tehnica "fluxului conștiinței" este folosită aici pentru a descrie psihologia complexă a protagonistului. Povestea "Transformare" este o carte (Kafka F.), care se referă, de asemenea, la cea modernă realismul magic cu compararea incidentelor fantastice cu realitatea.

Ora și loc

Este imposibil să spunem exact unde și când au loc evenimentele din poveste (Kafka, "Transformarea"). Rezumatul nu oferă un răspuns la întrebarea privind timpul și locul exact de acțiune, nici produsul în sine. Narațiunea nu indică o locație geografică specifică și o anumită dată. Cu excepția scenei finale, când Zamzas iese din oraș, toate acțiunile au loc în apartamentul lor. Acest apartament are vedere la străzile aglomerate ale orașului și la spitalul de-a lungul drumului, situat în apropiere de fereastra dormitorului din Gregor. Aparent, apartamentul se află în centrul orașului. Ea este destul de modestă.

Întinse între camerele părinților și Greta, camera lui Gregor se învecinează cu camera de zi. Restrângerea spațiului pentru a conduce un apartament, autorul subliniază izolarea protagonistului, înstrăinarea sa de la societate.

Caracterul lui Gregor: analiză. ("Transformare", Kafka)

Să ne uităm la doi tineri obișnuiți. Nici unul dintre ei nu iese în evidență cu o minte specială, o frumusețe sau o bogăție. Puteți chiar să spuneți că sunt oarecum lași. Aici, odată ce se trezesc și își dau seama brusc că posedă abilitățile insectelor ...

Unul dintre ei devine un super-erou (Spider-Man). Câștigă băieții răi. Cuceriti fata. Ușor urca pe zgârie-nori în costumul său de semnătură, provocând admirația celorlalți.

Ce altceva, Gregor Zamza, despre care povestește povestea (F. Kafka, "Transformare"), conținutul scurt pe care tocmai l-ați citit? El rămâne imatur în cameră și mănâncă gunoi. Familia lui îl ignoră pe Gregor, dacă nu ostil deschis. Murdar, în gunoi și resturi, el moare de singurătate. Astfel, eroul povestii "Transformare" (Kafka) își încheie viața în mod ingenios. Opinia acestei povesti este foarte ambiguă ...

carte de transformare franz kafka

Transformarea lui Gregor ca involuntar și grotescă, care doresc involuntar să se întoarcă la trecut atunci când încearcă să răspundă la întrebarea a ceea ce a condus la faptul că un tip obișnuit sa încheiat, astfel fără glorie viața sa, după ce a trecut printr-o astfel de transformare. Comentariile Kafka ale căror lucrări au fost întotdeauna foarte ambiguu, iar de data aceasta nu a dat un răspuns clar cu privire la motivele pentru o astfel de întorsătură dramatică a evenimentelor din viața eroului său, lăsând o marjă largă de critici ipoteze. neiubit de muncă, necesitatea de a sprijini o familie, frustrare în viața sa personală - toate acestea, desigur, extrem de neplăcut, dar nu suficient pentru a fi numit această situație intolerabilă. Problemele ordinare ale unei persoane obișnuite, nu-i așa? Chiar și atitudinea lui Gregor față de transformarea lui confirmă acest lucru. În loc să se gândească la noua sa poziție, eroul se preocupă să nu întârzie pentru muncă. Acest lucru este subliniat în mod special de Franz Kafka ("Transformarea"). Scurt conținut al lucrării, vezi mai sus.

Noile caracteristici

Dar ironic, mediocritatea lui Gregor, care se manifestă în legătură cu această situație, nu îl împiedică să descopere unele dintre abilitățile noului său corp. Situația fantastică, care a devenit pentru el o nouă realitate, îi determină pe Gregor să reflecteze asupra existenței sale, așa cum nu ar fi crezut niciodată, implicându-se în rutina afacerilor cotidiene.

Desigur, la început această poziție nu-i provoca nimic, dar dezgust, dar, treptat, deschizând noi pentru tine competențe, eroul începe să se simtă plăcere, bucurie, chiar și experiența contemplativă a vidului, referindu-se la filozofia Zen. Chiar și atunci când Gregor este chinuit de anxietate, natural impulsurile corpului insectele îi aduc o ușurare. Înainte de a muri, simte dragostea pentru familia sa. Acum, eroul nu este deloc ca cel pe care îl fusese - un călător de afaceri nemulțumit, așa cum îl vedem pe Gregor la începutul istoriei. În ciuda stării externe patetice, el pare mai umane și mai umane decât ceilalți eroi ai povestirii.

final

Cu toate acestea, nu ne vom înfrumuseța soarta. Povestea "Transformării" Kafka se termină prin faptul că Gregor moare sub forma unei insecte, acoperită cu gunoi. Nici măcar nu era îngropat în mod corespunzător. Soarta sumbru al eroului, analiza sa ( „transformare“ Kafka a scris, astfel încât orice cititor nu poate ajuta gândire de soarta Gregor) a deschis ca beneficiile vieții neobișnuite și privarea pe care trebuie să tolereze pe cei care sunt diferite, iar pentru un motiv oarecare forțat să abandoneze de la o viață deplină în societate.

Comedia `Transformare completă`: actori și roluriComedia `Transformare completă`: actori și roluri
Biografie. Konstantin KryukovBiografie. Konstantin Kryukov
Semnificația cuvântului "odios" este un compliment sau o insultă?Semnificația cuvântului "odios" este un compliment sau o insultă?