"Crima și pedeapsa": recenzii. "Crima și pedeapsa" de Fyodor Mikhailovich Dostoevsky: un scurt rezumat, personajele principale

Fyodor Mihailovici Dostoievski - unul dintre cei mai importanți creatori ai literaturii rusești, dar și a lumii, universale. Romanele marelui scriitor sunt încă traduse și publicate în limbi noi. Creativitatea lui Dostoievski

impregnată cu compasiune și iubire fără limite pentru oamenii obișnuiți. Un talent unic pentru a arăta calitățile cele mai profunde ale sufletului omenesc, pe care toată lumea le ascunde cu toată inima din întreaga lume, este ceea ce atrage oamenii în lucrările marelui scriitor.

Fyodor Dostoievski: "Crima și pedeapsa" - anul scrierilor și recenziilor cititorilor

Probabil cel mai controversat roman al lui Dostoievski este "Crima și pedeapsa". Scris în 1866, el a făcut o impresie de neșters pe publicul respectabil al cititorilor. Ca întotdeauna, opiniile sunt împărțite. Unii dintre ei, frunzând superficial prin primele pagini, au fost indignați: "Un subiect bătut!" Cei care au acceptat să citească orice, doar pentru a-și accentua statutul, pentru a se lauda cu adevărul despre citire și pentru a nu înțelege gândurile autorului, au milă sincer pe criminalul onest. Încă alții au aruncat un roman, exclamând: "Ce tort - această carte!"

crimele și pedeapsa

Acestea au fost cele mai frecvente recenzii. "Crima și pedeapsa", o lucrare atât de valoroasă în lumea literară, nu a primit imediat recunoașterea corespunzătoare. Totuși, aceasta a schimbat în mod fundamental întregul mod de viață socială al secolului al XIX-lea. Acum, la recepții seculare și serile la modă, era un subiect de discuție. Pentru a umple liniștea jenantă ar fi putut fi o discuție despre Raskolnikov. Cei care au avut nenorocirea de a nu citi imediat munca au făcut rapid pentru pierderea timpului.

Reprezentarea falsă a romanului "Crima și pedeapsa"

Pentru a înțelege ceea ce romanul lui Dostoievski ar fi trebuit să le transmită cititorului, atunci puțini ar putea. Cele mai multe au văzut doar vârful aisbergului: studentul ucis, studentul a devenit nebun. Versiunea despre nebunie a fost susținută și de mulți critici. În situația descrisă, au văzut doar idei absurde despre viața și moartea protagonistului. Cu toate acestea, acest lucru nu este chiar așa: trebuie să privim adânc în sufletul nostru, să putem înțelege indiciile subtile la adevărata stare de lucruri.

Problemele ridicate de FM Dostoievski

Principala problemă ridicată de autor, este dificil să se facă distincția față de toate celelalte - prea multe fețe au ieșit "Crima și pedeapsa". Cartea conține problemele de moralitate sau, mai degrabă, lipsa de probleme sociale, care generează inegalități între oamenii care sunt la fel la prima vedere. Nu cel puțin rolul este jucat de tema priorităților incorecte prioritate: scriitorul arată ce se întâmplă cu o societate obsedată de bani.

Contrar opiniei populare, protagonistul romanului "Crime and Punishment" al lui Dostoievski nu se personifică generația tânără din acel moment. Mulți critici au perceput acest personaj ca fiind ostil, hotărând că Raskolnikov și-a exprimat disprețul față de tendința populară de nihilism la sfârșitul secolului al XIX-lea. Cu toate acestea, această teorie este fundamental greșită: într-un student sărac, Dostoievski a arătat doar o victimă a circumstanțelor, un om care sa despărțit de atacul viciilor publice.

Rezumatul romanului "Criminalitate și pedeapsă"

Evenimentele descrise au loc în anii `60. Secolul al XIX-lea, în Petersburgul sumbru. Rodion Raskolnikov, un tânăr sărac, fost student, este obligat să se agite în podul unei clădiri de apartamente. Obosit de sărăcie, el se duce la bătrânul-producător de penny pentru a stabili ultima valoare. Familiarizarea cu bețivan Marmeladov, și scrisoarea mamei sale, pe care le descrie cu viața lui fiica grea, IMPEL Rodion o idee teribilă - uciderea unei bătrâne. El crede că banii pe care îi va putea lua de la dobândă, pot face viața mai ușoară, dacă nu pentru el, atunci cel puțin pentru familia sa.

Gândul la violență este împotriva elevului, dar el decide să comită o crimă. Înțelege-ți propriul Teoria lui Raskolnikov ajuta la citate din „Crima si pedeapsa“ Dostoievski „Într-o singură viață -. mii de vieți salvate de la degradare și descompunere O moarte și o sută de vieți în schimbul - de ce, apoi aritmetică“ „Nu că mare, - studentul - dar, de asemenea, un pic de un șanț cu care se confruntă oamenii prin natura lor trebuie să fie criminali - mai mult sau mai puțin, desigur.“ Astfel de gânduri îl încurajează pe Rodion să se testeze, realizând planul. Omoară bătrânul cu un topor, ia ceva valoros și dispare de pe scena crimei.

Romanul lui Dostoievski

Pe baza unui șoc puternic, Raskolnikov este depășit de boală. Tot timpul rămas al narațiunii, el este neîncrezător și înstrăinat de oameni, ceea ce cauzează suspiciune. Familiarizarea cu Rodion Sonechka Marmeladova, - o prostituată care este obligată să lucreze în beneficiul unei familii sărace - conduce la recunoaștere. Dar, spre deosebire de așteptările ucigașului, Sonya profund crezută îl regretă și îl convinge că chinul va înceta atunci când se va preda și va fi pedepsit.

Dostoevsky de infractiune si pedeapsa an de scriere

Ca urmare, Raskolnikov, deși convins de corectitudinea lui, mărturisește fapta. După el, Sonia se îndreaptă spre robia penală. În primii ani Rodion este rece pentru ea - este, de asemenea, înstrăinat, necomunicat, suspect. Dar în timp, pocăința sinceră vine la el, iar un nou sentiment începe în suflet - o dragoste pentru o fată devotată.

Caracterele principale ale romanului

Este imposibil să se facă o opinie fără echivoc despre acest sau acel personaj - toată lumea este la fel de adevărată ca și cititorul este reală. Chiar și pe un mic pasaj al textului este ușor de înțeles că acesta este Fyodor Dostoievski - "Crime and Punishment". Caracterele principale sunt complet irepetabile, personajele necesită o analiză lungă și atentă - și acestea sunt semne ale unui realism psihologic real.

Rodion Raskolnikov

Raskolnikov însuși este în continuare bântuit de recenzii mixte. "Crima și pedeapsa" - creația este foarte multidimensională, voluminoasă și este greu de înțeles chiar și o rutină ca personajul personajului. La începutul primei părți este descrisă apariția lui Rodion: un tânăr înalt, subțire, cu părul blond întunecat și cu ochii întunecați. Eroul este cu siguranta frumos - cu cat este mai puternic, el contrasteaza cu violenta si saracia, plina de lumea gri Petersburg.

crimă și pedeapsă

Natura lui Rodion este foarte ambiguă. Pe măsură ce evenimentele se desfășoară, cititorul învață din ce în ce mai multe aspecte ale vieții eroului. Mult mai târziu, crima este că Raskolnikov ca nimeni altcineva nu este capabil de compasiune atunci când a găsit bețivul familiar Marmeladov, antrenorul zdrobit, a dat toți banii familiei sale pentru înmormântare. Un astfel de contrast între moralitate și crimă generează îndoieli în cititor: este această persoană atât de teribilă cum părea la început?

Crima Dostoevsky și pedeapsa personajele principale

Evaluând acțiunile lui Rodion din punct de vedere creștin, autorul susține: Raskolnikov este un păcătos. Cu toate acestea, principala sa abatere nu este sinucidere, nu că el a încălcat legea. Cel mai rau lucru este, Rodion - ceea ce este teoria lui: împărțirea oamenilor în cei care „au dreptul“ și cei pe care îl consideră „o creatură dezgustătoare.“ "Toată lumea este egală", afirmă Dostoievski "și fiecare are același drept la viață".

Sonechka Marmeladova

La fel de demn de remarcat este Sonia Marmeladova. Iată cum o descrie Dostoievski: o blondă scurtă, subțire, dar destul de frumoasă de optsprezece ani, cu ochi albaștri frumoși. Opusul total al lui Raskolnikov: nu foarte frumos, inconspicuos, blând și modest, Sonechka, așa cum la numit și autorul, a încălcat legea. Dar nu era nici o asemănare cu Rodion: nu era păcătoasă.

protagonistul romanului crimei și pedepselor lui Dostoievski

Un astfel de paradox este explicat simplu: Sonya nu a împărțit oamenii în bine și rău, a iubit sincer pe toată lumea. Lucrul pe panou ia permis familiei să supraviețuiască în condițiile teribile ale sărăciei, iar fata însăși, uitând de propria bunăstare, sa dedicat serviciului familiei sale. Sacrificiul a răscumpărat fapta crimei - și Sonechka a rămas nevinovat.

infracționalității și pedepsei în funcție de capitole