Turgenev, "Părinți și copii": recenzii. "Părinți și copii": recenzii critice

Câteva romane în scrisul lui au provocat multe recenzii. recenzii ale tatilor si copiilor"Părinți și copii" ai lui Ivan Sergeevici Turgenev au devenit poticnire

pentru mulți critici. Literatură similară cu protagonistul raznochinetsom în Rusia înainte de crearea acestei cărți nu a fost. În primul rând, MA a făcut o revizuire negativă. Antonovich "Asmodeus al timpului nostru" în jurnalul "Contemporan". După un timp, recenzii deja pozitive au meritat lucrarea cunoscutului critic literar D.I. Pisarev, care a publicat un articol cu ​​un titlu laconic "Bazarov" în revista "Cuvântul Rus". Apoi o altă examinare pozitivă și foarte detaliată a lui N. N. Strakhov "I.S. Turgenev. Părinți și copii ".

În cele din urmă, când se părea că cititorii au primit deja toate cele necesare pentru a înțelege esența comentarii produs „tați și fii“ au primit o notă de bun venit de la autor Ivan Turgheniev. Classic și-a împărtășit romanul cu romanul, despre particularitățile publicațiilor sale.

Piedica de critică este interpretarea conflictului generațiilor

Despre ce a scris Antonovici? El a exprimat un punct de vedere burghez-liberal, "distrugând" atât romanul, cât și autorul. El a tratat imaginea protagonistului ca fiind extrem de negativ, în timp ce generația părinților reprezintă eroii ca fiind pozitivi. Turgenev, de asemenea, în tot articolul cheamă autorul care a scris o carte plictisitoare.

Din fericire, următoarele articole au prezentat mai multe recenzii critice constructive. "Părinții și copiii", conform lui D. Pisarev, este o lucrare extrem de onestă. În adresa lui Antonovici, Dmitri Ivanovici a exprimat reproșul în nedivulgarea esenței operei, adică în elaborarea unui panegiar la "tați" și "expunerea" copiilor neînțeleși. " Mai mult, în revista publicată de FM Dostoievski, filosoful rus și criticul literar Nikolai Nikolaevich Strakhov și-a exprimat părerile care îi ajută pe cititori să realizeze integritatea imagine a lui Bazarov (în special, interpretarea motivelor pentru negarea sa de artă și știință).

Integritatea imaginii lui Bazarov arătată de critici

Astfel, datorită eforturilor comune ale lumii literare încă organice și logic se ivi pentru Rusia la sfârșitul secolului XIX imaginea Evghenii Vasilievici Bazarov. comentariile critice ale părinților și ale copiilorCa un test de turnesol, se va afișa diferența dintre percepția lumii și generații diferite, în același timp, el a apărut nu este statică, plin de caracter de viață, care sa făcut pe sine într-o formulă închisă a nihilismului.

Este necesar să recunoaștem că toate acestea sunt negative la exces nihilism Bazarov (negarea artei), exprimată de mulți critici, inclusiv Pisarev, revizuiri. "Părinții și copiii", totuși, compensează această "prejudecată ideologică" într-un complot. Bazarov nu a fost de trei ani în țara sa natală, el a absorbit ideile din Sankt-Petersburg, și să le împărtășiți cu oamenii care trăiesc în modul vechi. În ciuda unor erori evidente, se simte energia și puterea, capabile să schimbe lumea. Și e minunat! În același timp, lumea pe care o disprețuie îl influențează.

Bazarov principii. Forța și slăbiciunea lor

Pe de o parte, oamenii sunt atrase de ascetism, de eficiență, de simplitatea accentuată a lui Eugene și de dorința lui de a comunica. Da, el este mândru, dar nu există o picătură de satisfacție sau de auto-admirație în el. Și curțile și părinții nu se stânjenesc și se răsfățaseră la ușurajul lor. El este atrăgător prin cunoștințele și convingerile sale.

Cu toate acestea, poziția sa aparent necondiționată este încă deformată, după cum critică deputații. "Părinții și copiii" ne oferă o dovadă a acestui lucru. Bazarov involuntar implicat într-un eveniment cu totul neașteptat în sine: conflictul cu Paul Kirsanov, localizare Duniasha dispreț Prokovich, entuziasm Anna Odintsova. "Ce nebunie!" - El comentează despre evenimentele care au loc cu el.

Poate că acesta este motivul pentru care Ivan Sergeyevich Turgenev ia această scurtă viață acestui personaj, care sa încheiat printr-o moarte accidentală. Evident, autorul încearcă să surprindă imaginea holistică a nihilistului, care nu a fost modificată de lumea reală.

Criticii nihilismului lui Bazarov

Despre un om neliniștit, romanul lui Turgenev "Părinți și fii" a fost scris. opinii critica asta confirmă.cărți de părinți și copii Într-adevăr, pare a fi absurd pentru mulți să nege arta Bazarov. Cu toate acestea, un astfel de punct de vedere, în opinia filosofului Nikolai Strakhov, este organic cu interpretarea sa de ascetism. Auto-restricționarea nu se aplică plăcerii unei persoane care se odihnește. Poate că ar fi în comunitate, împreună cu toată lumea să bea vin și să guste feluri de mâncare rafinate. Principiile sale nu-l împiedică să petreacă o seară la această companie cărți de joc. Cu toate acestea, Evgeny nu abuzează de astfel de plăceri. Evită ispitele care atrag sufletul omului, capabile să-l înlăture de pe calea practică. Prin urmare, el evită intenționat plăcerile care se ridică deasupra personalității sale și îl pot influența prin sentimente. De aceea evită arta și muzica. Cunoscătorul artei este invariabil contemplativ, în timp ce Bazarov cultivă el însuși figura. Starea de admirație este străină de el. Practicitatea și simplitatea sunt mult mai apropiate.

Critic Antonovici a înfuriat în mod deosebit că Bazarov a negat știința, ca răspuns, Pisarev și-a prezentat argumentele. Evgeni a folosit medicamente pentru a preda medicina pentru dezvoltarea minții sale. Și, umplând-o cu cunoștințe de bază care ne permite să navigăm, ne-am dus să cunoaștem. El inițial nu ia pe credință nici o teorie a științei teoretice. Ușa sa la cunoștințe noi stă numai prin experiment.

Turgenev, pene de maestru

De asemenea, ar trebui să se indice cât de armonios compensează cartea "Părinți și fii" de protagonistul frumuseții naturii, prieteniei și iubirii. tații și copiiiRecenzile criticilor literari indică capacitatea unică a lui Ivan Sergeevich Turgenev de a echilibra complotul romanului. El nu-și condamnă în mod explicit eroul său de greșeli, dar în mod discret, treptat, ne dă contraargumentele sale. Eugene este indiferentă față de natură, dar îl înconjoară în toată splendoarea ei din Turgenev. El disprețuiește prietenia, dar este însoțit de un tovarăș sincer și deschis, Arkady. El tachinează dragostea romantică, totuși, cititorul urmărește exact un astfel de roman de Arkady Kirsanov și Katya Odintsova. Bazarov este ateu, dar mormântul lui este iluminat de lumină și pace, aproape de ea ...

Cu alte cuvinte, Bazarov aminteste de fiul sau titan, care se revolta impotriva pamantului mamei. Cât de puternic este, dar puterea lui nu este nimic înainte de forța care ia dat naștere.

În loc să încheiem

Relevanța romanului de către Turgenev confirmă cât de des joacă regizorii din diverse teatre pe romanul "Părinți și copii". Comentariile părinților și ale copiilor din TurgenevComentariile despre aceste producții atestă înțelegerea de către spectatori a esenței acestei cărți dificile și în mare parte conceptuale pentru Rusia. Chiar și un studiu superficial determină cât de mult voiește producția lui Turgenev pe diferite colective teatrale: Pitersky TYUZ, Maly teatru, Teatrul Tabakov, teatru le. V. Mayakovsky și alții.

Vizionarii moderni găsesc planul lui Turgenev actual. Potrivit rapoartelor lor, nihilismul lui Bazarov este, de asemenea, viu în societatea de astăzi. El a devenit doar mai dur, aruncând farmecul tinereții, care a arătat în planul clasicului. La randul sau, "parintii" moderni sunt capabili sa se opuna unui arsenal mult mai extins de argumente decat Kirsanovs.

Cu toate acestea, în orice caz, problema conflictului generațiilor este eternă.

Imaginea lui Bazarov în romanul "Părinți și copii" este Turgeneva.Imaginea lui Bazarov în romanul "Părinți și copii" este Turgeneva.
Dispenser de la Bazarov. "Părinți și copii" - un roman despre disputa generațiilorDispenser de la Bazarov. "Părinți și copii" - un roman despre disputa generațiilor