Baletul "Don Quixote": rezumat, recenzii

Cea mai strălucită performanță din repertoriul teatrelor lumii a câștigat faima de secole - baletul "Don Quixote". Toată lumea îi iubește: nu numai publicul, ci și dansatorii de balet. Primele teatre din partidele de vârf arată un temperament irepetabil, o energie specială, infectând spectatorii cu dansuri colorate și spumante. Iar audienta obtine literalmente o muzica minunata, care este complet subordonata dansului in acest balet.

Autori de scoruri coregrafice și muzicale

Baletul își datorează nașterea la două talente. Unul dintre ei - coregraful Matius Petipa, care a creat scorul coregrafic al baletului, a investit în el calitățile uimitoare ale dansurilor spaniole, cum ar fi temperamentul și incendiarul. Al doilea este Ludwig Minkus, un cunoscător al specificului muzicii de balet, creatorul scorului muzical. Autorii nu au avut un scop, de a crea o imagine scenică a hidalgo-ului cu abordarea sa filosofică a vieții în baletul Don Quijote, care a durat trei ore. Piesa prezintă capitolele din romanul lui Cervantes privind dezvoltarea relațiilor dintre Camacho și Cateri. În interpretarea de balet a eroilor numele lui Basil și Kitri.

Balet - parte a romanului de Cervantes

De fapt, baletul Don Quijote este un rezumat al părții romanului. Astfel, telespectatorul este invitat să viziteze spectacolul festiv, care este inclus în clasicul genului. Pentru a vedea "Joy-ul de tip hellip însuși se mișcă, iar Distracția însăși izvorăște", așa că Cervantes descrie dansurile spaniole.

ballet don quixote

Dar personajele principale ale romanului, cavalerul imaginii tristă și purtătorul său bun-armat sunt atribuite un rol secundar în balet. Rămâne până în prezent clar de ce baletul, creat din materialul cărții, care nu are un complot coerent, se bucură de recunoașterea și dragostea spectatorului exigent. Și poate, și nu te gândi la asta. La urma urmei, cortina este ridicată, iar publicul este deja prezent pe piața din Barcelona, ​​unde viața se fierbe, tinerii se distrează, iar Kitri indraznet flirtează cu frizerul Basile. Din această scenă începe acțiunea baletului Don Quijote.

Libretul (rezumat)

În fața spectatorului este un pătrat de dans. În parada dansului, unul schimbă celălalt. Toreadorii fluturând mantale roșii, Espada dansează cu femeia spaniolă, picioarele bate ritmul pe plăcile de piatră. Dansul este nașterea unei mulțimi emoționale și temperamentale. Și conținutul principal al baletului "Don Quixote" este viața în dans, este expresia gândurilor și a sentimentelor eroilor din dans.

Și între această distracție zgomotoasă apare pe scenă un cavaler și un squir. Privirea lui Don Quijote se bazează pe Kitri, nu este în visele pe care le-a văzut în imaginea lui Dulcinea. Între timp, tatăl lui Kitri are o obsesie cu fiica lui să se căsătorească Gamache, pe care nu-și iubește și încearcă în orice mod de a convinge situația tatălui ei cu Vasile. Tatăl nu este de acord. Kitri și Vasile fug din casă.

ballet don quixote libretto

În tabăra țiganilor

În drumul lor o tabără țigană, unde explică motivul pentru care au scăpat. Țiganii îi primesc cordial. Și din nou incendiar țigani, spunând despre viața liberă, despre dragostea țiganului. În scorurile de muzică se aude intermitențe ale melodiilor țigănești. Deodată apare un cavaler pe cal în tabor, însoțit de un squir. Acesta, desigur, hidalgo și împărăteasa lui. Ei sunt, de asemenea, întâmpinați de țigani și invitați la o performanță impromptu, în care Don Quixote vede oamenii cu săbiile și se luptă. O imaginație bolnavă atrage un cavaler și o moară de vânt, sub forma unui dușman, la care se grăbește cu o suliță.

conținutul baletului Don Quixote

Făcând o broșură cu un scurt conținut al baletului "Don Quijote", telespectatorul se îndreaptă spre visele hidalgo-ului. El este, de asemenea, bântuit aici prin imaginea lui Dulcinea. El o vede în domeniul dansului Dryads, care îl atrage în dans, dar continuă să meargă din tristețe în jurul "fundalului" dansului. Dar visul se termină, iar Don Quijote în viața reală îl vede pe Lorenzo, tatăl lui Kitri și Gamache împreună cu el. Ei caută fugari. Ca un adevărat gentleman, el îi trimite pe drumul greșit, dar Santo Pancho, a decis că șeful său a fost greșit, și puncte tatălui său drum drept Kitri. Căutarea fugarilor continuă.

Evenimente pe piață

Și în acest moment pe piața din apropierea hotelului, fiesta este un moment de distracție, un moment pentru stropirea emoțiilor. Piesa continua sa se desfasoare in continuare, iar dansurile urmeaza in mod natural evenimentele pitorești. Îndepărtarea persecuției lui Lorenzo și a lui Garmash, eroii noștri în cercul de prieteni, împreună cu ei, iau parte la fiesta. Pe scenă, toreador cu Mercedes dansează incendiar. Lorenzo se întoarce în oraș și vede o fiică în piață. Deznodământul se apropie de sfârșit. Nunti cu Gamache neiubiti nu pot fi evitate. Lorenzo este implacabil.

durata baletului

Dar Vasile a hotărât să-l rătăcească pe Lorenzo și să-și imite moartea, arătând cum se ucide cu un pumnal. Kitri realizat truc favorit și întreabă Don Quijote, care a apărut ca și în cazul de sub pământ, să cerșească tatăl ei să-și îndeplinească ultima dorință a lui Vasile - i binecuvânteze înainte de moartea sa. Cine poate refuza hidalgo. Tatăl binecuvântează viclenia. Și Vasile vine la viață și îmbrățișează viitorul tatălui său. În finalul baletului "Don Quijote", cu un scurt rezumat al romanului de Cervantes, desigur, nunta a două inimi iubitoare.

Don Quixote, ca oaspete onorat, este așezat la masă. Dansul dansului începe. Cuplurile se înlocuiesc cu grupuri, dansatorii cu dansatori, dansatorii, la fel ca la inceputul piesei, muzica incepe spectatorul. Clapa cu tactul dansurilor spaniole, nu numai pe scenă, dar publicul aplaudă la ritmul muzicii.

Dorind tineri fericiți, cavalerul merge să caute noi aventuri și să facă fapte în numele lui Dulcinea de Tobos.

Piesa sa terminat. Cortina este în jos. La ultimul arc, ca întotdeauna artiști ai partidelor de frunte. Spectatorii ies din audiență lent și își împărtășesc impresiile.

recenzii pentru balet don quijote

Ce vă puteți aștepta recenzii ale baletului „Don Quijote“, în cazul în care oamenii de la prima montare du-te în mod constant la acest spectacol. Este ca o carte care este draga pentru tine, ai citit-o si ai gasit ceva nou pentru tine. Și spectacolul. În baletul Don Quijote nu există performanțe slabe. Și dacă ceva audiență de a spune, este o comparație a modului în care să joace acest lucru sau că prima exact cum în acest joc a dansat un dansator de balet. Și numai o ode sună la acest frumos balet.

Dacă vorbim despre muzica, muzica clasica, care creează un dans de balet, este cum să vorbească cu Dumnezeu. Și acest amestec organic de muzică și coregrafie pe scena oricărui public de teatru mondial vede în divini soliști discursuri de balet, ispititoare publicul într-un basm cu un scurt conținut - baletul „Don Quijote“.

Tatyana Terekhova: școală de baletTatyana Terekhova: școală de balet
Balet la Moscova - plăcere extraordinarăBalet la Moscova - plăcere extraordinară
Ziua Mondială a Dansului. Istoria vacanței cu un nume grozavZiua Mondială a Dansului. Istoria vacanței cu un nume grozav