"Gutta percha băiat": rezumat, recenzii, personaje principale

Lucrarea "băiatul Gutta-percha" a fost scrisă de faimosul scriitor rus Dmitri Grigorovici în 1883. Se spune despre viața grea a orfanei rotunde Peti, care a fost dată să antreneze un acrobat de circ Becker. "Băiatul Gutta-percha" este cea mai faimoasă poveste a lui Grigorovici. Lectura ei îi face pe compasiune și milă cititorilor pentru copilul nefericit, care în viața lui tânără trebuia să vadă numai lipsuri și cruzime.

gutta-percha băiat

Puțin despre viața creatoare a autorului

Grigorovici Dmitri Vasilievici (1822-1900) sa născut în familia unui ofițer rus și a unei franceze. Prima poveste a scriitorului său, publicată în almanahele literare. Faima reală a venit la el după ce a scris în 1846-1847 ani povestiri grozave "Satul" și "Anton Goremyka".

grigorovici gutta-percha băiat

Din anii `60 ai secolului al XIX-lea, în biografia scriitorului lui Grigorovici a existat o perioadă de repaus. În următorii 20 de ani, a fost secretar activ în cadrul Societății pentru Încurajarea Artelor. Doar în 1883, Grigorovici a reușit să se întoarcă la cariera sa literară. "Gutta-percha băiat" și alte câteva lucrări sunt publicate în această perioadă de sub stiloul său. Povestea micului acrobat nefericit Petya a fost deosebit de populară pentru public. În multe familii din Rusia pre-revoluționară, cartea "Gutta-percha băiat" a fost considerată obligatorie pentru citirea de către generația tânără.

Înțelesul cărții

Empatia, capacitatea de a înțelege nevoia și suferința unei alte persoane - acesta este ceea ce cititorul învață romanul "băiat Gutta-percha". Rezumatul lucrării oferă o idee destul de bună despre viața grea a unui copil sărac de opt ani care a rămas în copilăria timpurie fără tată și mamă. În contrast, Petya Grigorovici afișează imagini ale copiilor dintr-o familie bogată (Faith, Zina și Paul). Pe fondul vieții lor luxoase, existența mizerabilă a lui Petty pare chiar mai mizerabilă.

Ajunge la Edwards, Petya și Becker

Din 7 capitole mici se află povestea "băiat Gutta-percha". Rezumatul introduce cititorii în personajele și evenimentele principale. La început acțiunea povestirii are loc în circ. Povestea începe cu o descriere a lui Edwards - un clovn în vârstă cu o față pictată, care este ornamentul principal al spectacolelor. El se evidențiază pe fundalul altor artiști de circ cu aspectul trist. Edwards merge în mod periodic în băut. Directorul circului este foarte preocupat de pofta de clovn pentru alcool și îi cere să nu bea cel puțin până la sfârșitul carnavalului, după ce va veni repede, iar circul va înceta să ofere spectacole. Edwards nu-i răspunde la nimic inteligibil și lasă să se schimbe.

gutta percha băiat comentarii

Pe drum spre vestiar, Edwards se uită în camera lui Acrobat Becker - un uriaș și crud gigant, de la care nimeni na auzit afecțiune. Clovnul este interesat de elevul circului - băiatul slab Petya. El tratează cu milă pe micul artist care nu poate face față greutăților fizice grele pe care le-a dat mentorul. Edwards îl întreabă pe Becker să-l lase să se plimbe cu el, încercând să-i explice că, după o scurtă odihnă, Petya devine tare și va fi mai ușor de lucrat, dar acrobatul nici nu vrea să audă despre asta. Mentor a fluturat pe cei înspăimântați și aproape plângând copilul biciuie și îl duce la antrenament.

O poveste tristă despre un băiat orfan

O atenție deosebită la primii ani de viață Petit plătit în povestea lui Grigorovici. Gutta-percha a fost fiul bucătarului Anna și al unui soldat. În viața mamei sale, el a trebuit adesea să moară de foame și să sufere din cauza bătăilor. Petya a rămas orfan atunci când era în al cincilea an. Pentru ca băiatul să nu moară de foame, spălatoarea Varvara (soția Annei) ia dat-o educației acrobatului Bekker. Circul a fost foarte crud copilului. El la forțat să facă cele mai complicate cascadorii acrobatice, care nu erau întotdeauna sub puterea sa. Chiar dacă băiatul a căzut în timpul antrenamentului cu un pol și a lovit din greu, antrenorul nu a regretat, și uneori chiar a bătut. Singurul care îl trata pe Pety era Edwards. Cu toate acestea, el nu a putut proteja copilul de arbitraritatea lui Becker.

Descendența grafurilor de frunze

În poveste „băiat gutapercă“ personaje principale - nu este doar Petru și ceilalți circari, dar, de asemenea, la copiii contelui Listomirova. Opt ani-Vera, sora ei mai mică, Zina, și fratele Paul (CFA) a crescut în lux, și pe toate părțile au fost înconjurați de afecțiune. În ultimele zile, Maslenitsa, ca o recompensă pentru buna ascultare a copiilor, a fost dusă la un spectacol de circ. Verochka a aflat de pe poster că într-una dintre camerele băiatului de gutta-percha ar fi făcut-o și ea era nerăbdătoare să-l vadă.

gutta-percha băiat

Ultima interpretare a lui Petya

Și aici, în arenă a apărut Becker și băiat de gutta-percha. Un scurt rezumat al ceea ce sa întâmplat în continuare face ca și adulții să plângă. Dupa ce a urcat stâlpul in sus, Petya face mai multe cascadorii acrobatice periculoase, de unde audienta circului este incantata. Băiatul rămâne în aer să efectueze ultima manevră complexă, iar aici brusc cade la pământ pentru toți.

Circusul ia repede corpul fără greutate al lui Petit și îl duce în culise. Clowns s-au grabit la arena pentru a distrage atenția de la public. Ei încearcă să amuze publicul, dar publicul supărat părăsește circul. Prin zgomotul emis de mulțime, se poate auzi strigătul plâns și disperat al lui Vera: "Ah, băiete! Fata! "Fata nu se poate liniști mult timp, chiar după ce a fost adusă acasă cu fratele și sora ei.

lucrează băiat de gutta-percha

Și Peter? Ștețele sale sparte și sânii rupți au fost înfășurate în cârpe și apoi lăsate pe saltea într-un circ pustiu. Și numai Edwards îi pasă de copilul sărac. El este singurul care a rămas lângă băiatul pe moarte. Clovnul șocat a început să bea din nou: lângă el stă un decantor gol de alcool.

A doua zi în playbill nu mai era o cameră cu un mic acrobat. Și acest lucru nu este surprinzător, pentru că Petit nu a mai trăit până atunci. Aceasta încheie povestea "băiat Gutta-percha". Rezumatul său nu este la fel de colorat ca versiunea completă a lucrării lui Grigorovici. Oricine este interesat de această poveste tristă, este recomandat să o citiți complet.

"Gutta Percha Boy": Comentariile cititorilor

Povestea unui mic acrobat Petya este cunoscută de mulți copii de vârstă școlară secundară. Este foarte interesant să afli ce cred cititorii despre lucrarea "băiat Gutta-percha". Recenzii despre povestea copiilor și a adulților sunt foarte trist: toată lumea simte sincer că Petya este îngrijorată, pentru că soarta sa dovedit a fi atât de neprietenoasă pentru el. Ocazional, puteți auzi gândul că această carte nu merită citită în copilărie, deoarece captează durerea și depresia copilului. Fiecare cititor are propria sa opinie despre lucrare, dar nu poate decât să fie de acord că cunoașterea cu astfel de cărți permite cultivarea într-o persoană a unei calități atât de importante ca compasiunea pentru vecinul său.

Gutta-percha - acesta este .. Semnificația cuvântului "gutta-percha"Gutta-percha - acesta este .. Semnificația cuvântului "gutta-percha"
Dmitri Klokov - cel mai renumit cântăreț rusescDmitri Klokov - cel mai renumit cântăreț rusesc
Pentru a ajuta elevii de clasa a treia: un scurt rezumat al lui Vanka CehovPentru a ajuta elevii de clasa a treia: un scurt rezumat al lui Vanka Cehov