Recenzii ale cărții "Inima unui câine" de MA Bulgakov

"Inima câinelui" stârnește interesul cititorilor și dezbaterile aprinse ale criticilor. În poveste, ca și în altele lucrările lui Bulgakov,

cercetătorii literari încearcă să găsească o semnificație criptată. Comentariile cititorilor despre cartea "Dog Heart", de regulă, sunt entuziaști. Îi plac chiar și pe cei care nu înțeleg conținutul ei profund. Ce atrage cititorii moderni povestea unei transformări minunate?

recenzii despre carte inima canin

Opinia cărții "Inima unui câine" ca o lucrare fascinantă de fantezie, de regulă, sa dezvoltat printre reprezentanții generației tinere. Proza lui Bulgakov are o trăsătură rară: este interesantă chiar și pentru cei care nu se străduiesc să înțeleagă subtilitățile sale filosofice. Dacă renunțați la simbolismul imaginilor, satira la viciile societății și alte tehnici artistice, va exista doar un complot interesant. Dar aceasta este mult de provocat chiar și în rândul tinerilor cititori. Dar cel mai adesea o revizuire a carte „Inima de câine“ laudă Bulgakov, pentru că povestea are un sistem unic de imagini și satira unic autor lui.

Preobrazhensky și Sharikov

După cum arată revistă, succesul povestii fantasmagorice este explicat prin prezența unor personaje strălucitoare de neuitat. Profesorul Preobrazhensky este întruchiparea culturii și educației înalte. Cu toate acestea, teoria sa despre umanitate ca singura forță capabilă să schimbe societatea este incontestabilă. Revoluția dă naștere unui nou tip de persoană incapabilă de creație. Și ideile acestei persoane umaniste sunt de mică interes.

Sharikov nu este în stare să înțeleagă și să audă Preobrazhensky. Polygraph Polygraphovich - un tip de personalitate comună în anii postrevoluți. El a fost slujitorul de ieri, care și-a ridicat capul cu venirea noului guvern, a crescut în ochii lui și ia urât pe aceia cărora le-a plecat ieri. Similar cu Polygraph Polygraphovich ocupa o pozitie inconspicuoasa, dar cea mai convenabila pentru ca la momentul potrivit sa loveasca in spate. "Sharikovs" nu știu cum să lupte deschis. Frica și răutatea sunt principalele trăsături ale naturii lor.

o revizuire despre carte de citit inima canin

Shvonder

Acest personaj este un proletar tipic. Autorul nu oferă o descriere detaliată a lui Shvonder. Se știe că eroul arde cu ură pentru dușmani de clasă, ocupă un post obscur de președinte al comitetului de casă, îl înființează pe Sharikov împotriva profesorului Preobrazhensky.

Conform filosofiei lui Shvonder, cel mai important lucru din lume este un document. Fără ea, o persoană nu are dreptul să existe. Din când în când, Shvonder arată elocvența. Dar discursul său nu este altceva decât verbiaj. Și dacă în acțiunile lor președintele comitetului de casă se ghidează de interesele proletariatului, atunci numai pentru a obține un punct de sprijin în această viață. Dacă Sharikov este sclav, Shvonder este unul dintre organizatorii crimei, care în istorie este cunoscută ca termenul "revoluție".

Alte caractere

Narațiunea este scrisă parțial în numele Dr. Bormental. Profesor asistent ocupă poziția de observator în poveste. El nu își exprimă părerea despre operațiunea viitoare, nu critică sau nu aprobă ideile lui Philip Filipovici.

Un alt narator din opera lui Bulgakov este Sharik. Rațiunea câinelui fără adăpost conține o observație extraordinară. Declarațiile sale sunt categorice și lipsite de ambiguitate. Spre deosebire de Bormental, Sharik are judecăți clare despre ceea ce se întâmplă.

Câinele descoperă înțelepciunea simplă, necomplicată. În primul capitol, el caracterizează clar Preobrazhensky, observând că acesta nu este deloc un "bufon" și nici măcar un tovarăș, ci un adevărat "gentleman". Este demn de remarcat că înainte ca Sharyk să dobândească o față umană, el nu-i plăcea proletarii. Și după transformare încearcă să se alăture rândurilor lor. Aparent, autorul povestii a presupus că câinele în ceva ar putea fi mai înțelept decât un om ...

Încălcarea legilor naturii

Preobrazhensky a condus cu succes experimentul. Transplantând glanda pituitară umană câinelui, el a fost martorul unei metamorfozări uimitoare, care chiar și-a uimit imaginația sceptică. Opinii ale cărții „Inimă de câine“, deoarece atât de încântat că există, probabil, în literatura de specialitate a unui alt exemplu, în cazul în care acest lucru s-ar fi arătat în mod convingător efectele negative ale experimentelor științifice. În plus, rezultatul lucrării din Preobrazhensky are, probabil, un ton filosofic. Nu este nimic pentru că eroul povestirii completează toată povestea spunându-i asistentului său despre lipsa de sensibilitate a evenimentului. De ce să faci un câine un bărbat? La urma urmei, orice femeie îi poate naște.

recenzie despre inima de carte a lui Bulgakov

Sensul filosofic

Omul nu poate fi reprimat. Clim Chugunkin nu va deveni niciodată o persoană inteligentă și sensibilă. Educația, educația și experiența de viață fac parte din ceea ce se numește caracter. Astfel de gânduri ajung la capul cititorului. Feedback-ul pozitiv asupra cărții "Inima unui câine" este lăsat de fani ai prozei filosofice. Povestea lui Bulgakov poate fi atribuită literaturii, ceea ce duce la reflecție. Această lucrare nu implică o lectură ușoară.

cartea inimii canin

satiră

În centrul narațiunii se află societatea Moscovei din anii `20. Viciile omenești Bulgakov au fost de asemenea descrise în celelalte creații ale sale, într-o lumină satirică. Dar această critică a societății este prezentă în toate: în comportamentul de benzi desenate Shvonder, în cuvintele înțelepte ale Schimbării, în argumente stupide Sharikova.

Surprinzător, cititorii secolului XXI văd fețe familiare în cartea creată în anii postrevoluționari. Shvonders au fost, sunt și vor fi. Povestea lui Bulgakov nu va pierde popularitate. Comentariile entuziaste ale cărții "Inima unui câine" conțin de multe ori observații că societatea nu sa schimbat prea mult în ultimii nouăzeci de ani. Iar succesul unei opere literare depinde în primul rând de cât de apropiate sunt problemele cititorilor obișnuiți.

Bulgakov carte de inima canin

Revoluțiile transformative

Teroarea nu poate fi realizată. Așa crede Philip Filipovici. Eroul povestii lui Mikhail Bulgakov nu vrea să se supună declarației "cine nu a fost nimic, care va deveni totul". În timpul cină, profesorul asigură doctorului Bormental că ordinea poate fi restabilită numai dacă toată lumea are grijă de afacerea lor.

Ca urmare a răsturnării sistemului existent în țară, haosul domnește. Acest lucru cu greu îndoială, un supraviețuitor al „anilor nouăzeci Dashing“, și revizuirea lui de carte citit „Inimă de câine“ este sigur de a fi pozitiv. Și, așa cum am menționat deja, Shvonders nu a depășit. Lăsați-i astăzi să nu fie îmbrăcați într-o haină de piele, dar, ca și mai înainte, ei sunt prezenți printre noi.

autorul cărții inimii câinelui

citate

Declarații separate ale eroilor lui Bulgakov au devenit celebre. Profesorul a recomandat să nu citești ziare înainte de cină. El ne-a asigurat că nimic nu poate fi atins de teroare, indiferent de ce culoare este (alb, roșu sau chiar maro). Philip Philipovich a dat o definiție clară și spirituală a cuvântului "ruina". În gura lui Preobrazhenski, autorul, care a suferit mult din cauza persecuției birocraților și scriitorilor, și-a pus aparențele.

„Profund“ declarațiile Poligraf Polygraphovich privind înregistrarea și alte evenimente interne, conversația cu membrii profesor zhiltovarischestva „etanșare plat“ relativ - toate acestea a făcut una dintre cele mai populare opere literare ale romanului „Inimă de câine.“ Autorul cărții cu o poveste ambiguă a creat personaje ale căror declarații au fost împărțite în citate.

Filmul

Unul dintre cei mai misteriosi autori ai secolului XX este Mikhail Bulgakov. "Dog Heart" - o carte, filmată în 1988. Aceasta, probabil, este singura lui lucrare, în care a reușit să filmeze un film foarte bun. Directorii au continuat în mod repetat să prezinte "Maestrul și Margarita". Dar fie rezultatul muncii lor a lăsat mult pentru a fi dorit, sau filmarea din anumite motive nu a fost finalizată. Filmul de televiziune al lui Vladimir Bortko este un caz rar atunci când versiunea de ecran nu este inferior sursei originale. Filmul, lansat pe ecrane la sfârșitul anilor optzeci, a inspirat pe mulți să citească povestea lui Mikhail Bulgakov.

opinie despre carte de inima canin

Modă autor

În tot spațiul post-sovietic nu există nici o persoană care să nu fi auzit de Bulgakov. Cartea "Dog Heart" aparține stiloului cel mai popular autor al anilor nouăzeci ai secolului trecut. Cu toate acestea, astăzi o persoană care se gândește la sine însuși ca persoană creativă și spirituală, are un obicei să citeze fără griji lucrările acestui scriitor.

Cărțile lui Mikhail Bulgakov fac parte integrantă din cultura rusă. Putini cititori moderni sunt familiarizati cu opera lui Ivan Bunin sau Leonid Andreev. Adolescenții de azi cunosc conținutul romanelor lui Dostoievski doar pe scurt. Dar nu este aproape nimeni care nu a citit cele mai faimoase lucrări ale lui Bulgakov. Creativitatea acestui scriitor nu lasă indiferenți nici pe elevii școlii, nici pe reprezentanții generației superioare. Prin urmare, "Dog Heart" este una dintre cele mai populare și citite cărți, fapt confirmat de numeroase recenzii.

Povestea inimii câinilor: Istoria creației și a destinuluiPovestea inimii câinilor: Istoria creației și a destinului
Principalele probleme ale "inimii câinilor"Principalele probleme ale "inimii câinilor"
Sense and Srief: "Inima unui caine" este o poveste in afara timpuluiSense and Srief: "Inima unui caine" este o poveste in afara timpului