Teatrul lui Boris Eifman: repertoriu și recenzii

St Petersburg Teatrul Academic de Balet Boris Eifman - acesta este numele oficial al fenomenului, născut în 1977 și a devenit un fenomen la momentul unic. Cu toate acestea, au existat unele dificultăți. Teatrul autorilor coregrafului precum cinematografia autorului, ar putea exista cu greu în realitatea sovietică. Totuși, a apărut în ciuda tuturor obstacolelor. Și din acel moment a început istoria noii arte de balet. Neavând un permanent puncte de repetiție și recuzită, cu o mică trupă de entuziaști, care inițial numit pur și simplu ansamblul de balet, Eifman gestionat cu prima performanță pentru a se asigura că pe directori recunoscuți a luat mulți ani.teatrul lui Boris Eifman

Baletul "Dvuhgolosie" este încă amintit în teatru ca pe un șoc real. Apoi au urmat alte spectacole destinate publicului tinerilor. Decisivele decizii coregrafice, fără clichete, au fost însoțite de muzică de către Pink Floyd, D. McLaughlin, Gershwin, Schnittke, care a dus la o aură disidență în jurul figurii coregrafului. Și aceasta a atras teatrului lui Boris Eifman o audiență largă de spectatori, indiferenți față de arta baletului.

Caracteristicile coregrafiei lui Eifman

Datorită sentimentului înnăscut de mișcare și instinct pentru scriere Boris Eifman a creat un stil de dans complet nou, care în presa străină a fost numit "baletul viitorului" de mai multe ori. Combinația dintre tehnicile de plastic avangardist și tradițiile clasicilor ruși, pe care a crescut coregraful, este un succes răsunător. Acesta nu este doar un balet - este un amestec de dans liber, clasic și mistere dionisice, istorie și modernitate - balet de teatru de Boris EifmanTeatrul pentru Eifman nu este doar un loc de lucru. Acesta este principalul lucru din viața lui, la care regizorul se tratează cu seriozitatea corespunzătoare. "Acesta este destinul meu pământesc", spune Boris Eifman.

Parcele și idei

Subiecte recunoscute - o carte de vizită, care de mulți ani a reușit să achiziționeze teatrul Boris Eifman. Cele mai multe dintre producțiile sale poveste, și de multe ori devin fundamentul de opere literare de balet și biografii ale artiștilor. Eifman tratează povestea familiară într-un mod nou, și se deschid privitorul dintr-un sfert neașteptat. „Anna Karenina“, „Evgheni Oneghin“, „Don Quijote“, „Frații Karamazov“ (baletul „Pe de cealaltă parte a păcatului“) - artistul aruncă în sfera de aplicare a cunoștințelor din lucrările școlare, care se luptă în zona de necunoscut, ceea ce face o poveste manual într-o operă modernistă de artă . Baletele sale ne spun despre azi, nu despre trecut.

psihanalist Coregraf

Cu psihologia lui psihologică, Eifman ia tratamentul biografiilor creatorilor de geniu și pur și simplu figuri istorice remarcabile. Baletele bazate pe viața lui Ceaikovski, Rodin, balerinele Olga Spesivtseva ("Red Giselle"), Paul al Doilea. Trăsăturile arhetipale ale eroilor sunt scoase și deseori sunt ridicate la absolut. balet sub conducerea lui Boris EifmanArtistul examinează problemele puterii și omenirii, lupta și supunerea, conduce experimente suprarealiste, construind elemente ale vieții de zi cu zi în gradul de artă înaltă. De fiecare dată când Eifman se adresează în baletele sale cu curentul vieții în sine - conceptul de "artă pentru artă" este străin de el. Boris Eifman este numit filozofic coregraf și chiar un coregraf-psihanalist - astfel încât el dissectează izbucnirile sufletului uman, transformându-le în mișcări ale corpului.

repertoriu

Pentru anii existenței sale, teatrul de balet al lui Boris Eifman a prezentat publicului peste patruzeci de producții. Merită menționat unele dintre ele, care au devenit cele mai importante etape ale dezvoltării creative a artistului.

• 1997 - „Red Giselle“ - balet, imortalizat povestea tragică a balerină rus Olga Spesivtseva, tras într-un vârtej de teroare revoluționar și singurătatea au trecut prin emigrare. Performanța este caracterizată de un plastic expresiv neobișnuit de expresiv. Eifman notează importanța acestui balet în ascensiunea lui creatoare.
  • 1998 - "Ierusalimul meu" - spectacol teatral, atingând temele veșnice ale existenței umane. Spre deosebire de majoritatea producțiilor Eiffman, baletul nu are o linie de poveste clară. Spectatorul notează că el folosește muzica modernă techno (religie evreiască, creștină, musulmană), precum și muzică etno și fragmente de la Mozart.
  • 2005 - "Anna Karenina" la muzica lui Ceaikovski. Baletul se concentrează doar pe o poveste a romanului - un triunghi de dragoste, care, potrivit teatralilor, ia permis lui Eifman să obțină un impact emoțional maxim psihologic și puternic.

repertoriu al Teatrului Boris Eifman din Sankt Petersburg

• 2011 - "Rodin" - o declarație pe scară largă despre tragedia soției geniilor, despre ceea ce a fost sacrificat de dragul creării de capodopere mari. Din nou și din nou, Eifman se referă la lupta, disperarea și nebunia care încă așteaptă mulți oameni de artă. Piatra revăzută, carnea fosilizată - toate amestecate pe scena teatrului.
  • 2014 - "Requiem" (muzică de Mozart și Shostakovich). Acesta este un alt balet atipic pentru coregraf, care a fost creat în două etape. Un act a fost emis în 1991. El a reprezentat o reflecție filosofică asupra vieții umane asupra muzicii lui Mozart. Dar, cu douăzeci și trei de ani mai târziu, Eifman sa întors la balet, adăugând încă un act - dedicarea lui AA Akhmatova. Premiera baletului actualizat a fost programată pentru a coincide cu celebrarea aniversării eliberării din Leningrad - o sărbătoare care marchează victoria vieții peste moarte.
  • 2015 ani - Sus Down este o interpretare plastică a romanului lui F. Fitzgerald "The Night is Tender". În acest cadru, talentul psihanalitic al lui Eifman a atins punctul culminant. Soluțiile surrealiste originale își trag temerile și maniile din adâncimile subconștientului eroului și toate acestea pe fundalul aranjamentelor de jazz strălucitoare.
  • 2016 - "Ceaikovski. PRO et CONTRA »- rezultatul multor ani de înțelegere creativă a personalității compozitorului. O poveste narativă complexă transmite amintirile morții lui Ceaikovski, toată viața lui înnebunește în fața ochilor privitorului.

Toată lumea care a fost suficient de norocoasă să fie în baletul lui Eifman este pur și simplu încântată de el. Publicul observă că "Red Giselle" (versiunea actualizată din 2015) este ceva complet nou și anterior fără precedent. Interpretarea din plastic a tragediei și a terorii revoluționare este uimitoare, personajele sunt incredibil de vii, pot fi iubite și urâte tot timpul până când spectacolul se termină și sala nu pornește lumina. Teatrul de Balet Academic din St. Petersburg al lui EiffmanNimeni care a fost în baletul lui Eifman nu va rămâne indiferent față de el, deoarece marturii în presă și impresii ale multor spectatori mărturisesc.

tur

Aceste spectacole nu se limitează la repertoriul bogat al teatrului lui Boris Eifman. În Sankt Petersburg, în Teatrul Alexandrinsky, precum și în multe orașe din întreaga lume, producțiile anilor anteriori se repetă de mai multe ori și nu au pierdut puterea influenței psihologice. Limba plasticității corpului este internațională. Producțiile inovatoare ale lui Eifman au fost apreciate dincolo de granițele Rusiei. O parte semnificativă a anului pe care trupele o desfășoară în turnee în străinătate. O zi pentru teatre în St. Petersburg este ziua în care teatrul lui Boris Eifman se întoarce în oraș. Recenzile performanțelor sunt cele mai entuziaste și biletele sunt vândute cu mult înainte de ziua jocului.

Academia de Dans

Petrograd alei laterale pentru a ascunde de ochii indiscreti o adevarata comoara - in interiorul unui mic clădire modestă este Academia de școală de dans Boris Eifman lui, pregătește complet balerini profesioniști. Studenții spun că acest lucru nu este doar o școală - un laborator de creație, care realizează conceptul de dans modern Eifman. teatru boris eufman comentariiÎn timpul formării autorului tinerii talentați trec nu numai pregătirea fizică, ci și spirituală. Rezultatul nu este doar un dansator excelent, ci o personalitate armonioasă bine rotunjită, capabilă de soluții creative originale. Mulți dintre foștii studenți continuă să lucreze cu maestrul, ocupând un loc în teatrul lui Boris Eifman, care răspund doar într-un mod pozitiv. Trebuie remarcat faptul că Academia acceptă copiii de la vârsta de șapte ani, formarea este gratuită.

Dansul viitorului

Acum, teatrul de balet sub conducerea lui Boris Eifman este recunoscut nu numai în mediul artistic, ci este respectat de drept de către toți. Eifman este un artist strălucit al timpului nostru. Cine știe, poate că în viitor el însuși va lua un loc vrednic într-o serie de mari creatori și un alt coregraf strălucit va face un balet despre calea lui creatoare în această lume minunată.

Staging este cine? Corpuri de renume ale lumiiStaging este cine? Corpuri de renume ale lumii
Teatrul "Spărgătorul de nuci" (Ekaterinburg): repertoriu și trupă, alte teatre ale…Teatrul "Spărgătorul de nuci" (Ekaterinburg): repertoriu și trupă, alte teatre ale…
Cheboksary, Opera și Ballet Teatru: poster, istorieCheboksary, Opera și Ballet Teatru: poster, istorie