Teatrul Alexandrinsky: istorie, fotografii, recenzii

Una dintre cele mai vechi din Rusia, primul teatru de stat Alexandrinsky atrage întotdeauna un interes deosebit din partea publicului și o atenție deosebită a criticilor. Pentru el este un cont special: trebuie să corespundă rangului înalt al Teatrului Imperial, iar acest brand a rezistat onorabil de mai bine de 250 de ani.

Teatrul Alexandrinsky

generație

Domnia fiicei lui Petru cel Mare, Elizabeth, a fost marcată de o renaștere a vieții culturale în Rusia. În special, odată cu creșterea sa rapidă, industria spectacolelor, se creează numeroase teatre private, s-au adunat trupe străine de turnee, dramaturgii scriu primele piese în limba rusă. Este nevoie de crearea unui teatru de stat, urmând exemplul altor capitale europene. Și pe 30 august 1756, împărăteasa Elizaveta Petrovna a emis un decret de înființare a primului teatru imperial din Rusia. Așadar, viitorul Alexandrinka își dobândește statutul oficial.

La inceput, teatrul este numit rus, serveste pentru a reprezenta comedii si tragedii. Compania se bazează pe oameni din Yaroslavl: Fedor Volkov, care a devenit directorul trupei, precum și actorii Dmitrievsky, Volkov și Popov. Dramaturgul și regizorul teatrului este Alexander Petrovich Sumarokov, care este considerat progenitorul dramei rusești. Baza repertoriului este format din piese franceze de Racine, Beaumarchais, Voltaire, Molière, precum și lucrări de autori ruși: Fonvizin, Sumarokov, Lukin Knyazhnin. Principalul accent a fost pus pe comediile în scenă.

adresa de teatru aleksandrinsky

Constructii de cladiri

Teatrul sa bucurat de o popularitate incredibilă în Sankt-Petersburg, dar el nu avea sediul său, a rătăcit în diferite locuri, avea nevoie de o clădire specială. Dar la numai 76 de ani de la înființarea Teatrului Alexandrinsky, a cărui adresă este acum cunoscută oricărui teatru. În acel loc a fost inițial o clădire din lemn, ocupată de trupa italiană Casassi. Dar mai târziu teatrul sa dezintegrat, clădirea a fost cumpărată în trezorerie și, după ce a fost grav avariată în foc în 1811, războiul cu Napoleon a distras problemele sale.

Dar, în ciuda lipsei de finanțare, în 1810, Carl Rossi creează un proiect pentru restructurarea pieței. Și numai în anii treizeci, sub Nicolae I, a apărut serios întrebarea despre construirea teatrului. Carlo Rossi devine șeful acestui proces, în echipa sa a luat arhitecții Tkachev și Galberg. O mulțime de bani au fost investiți în construcții, iar lucrarea a început să fiarbă: 5 000 de grămezi au fost adunați în pământ pentru fundația clădirii, dar ei au decis să salveze pe ornamente. În loc de cupru și bronz, s-au folosit vopsea și sculptură.

Structura a fost construită în doar 4 ani și 31 august 1832 Teatrul Alexandrinsky, a cărui adresă - Ostrovski Square, 6, a găsit o clădire construită cea mai mare arhitect al timpului nostru. Carlo Rossi a condus nu numai construcția, sub conducerea sa a fost pusă în aplicare în proiectul de pătrat și decorarea interioară a sălii. Teatrul Alexandrinsky, care astăzi are o fotografie într-un album de fiecare turist care a vizitat Sankt Petersburg, este un monument al marelui arhitect.

teatrul alexandrinsky saint petersburg

Arhitectură și interior

Teatrul Alexandrinsky a devenit parte a proiectului de urbanism pe scară largă al lui Rossi. Fațada frontală prospectului Neva, este conceput ca o balcoane adânci de 10 coloane, care este situat pe Quadriga faimosul pod Apollo. Pe friza, care se învecinează cu clădirea, sunt ghirlande de laur și măști de teatru. Fațadele laterale sunt decorate cu portițe de 8 coloane. Clădirea în stil Empire este o adevărată bijuterie din Sankt Petersburg. Strada laterală care duce la teatru, poartă acum numele Rossi, a fost planificată de arhitect în conformitate cu legile vechi stricte. Lățimea sa este egală cu înălțimea clădirilor, iar lungimea este mărită exact de 10 ori. Strada este proiectată astfel încât să sublinieze splendoarea și măreția imaginii arhitecturale a clădirii.

recenzii ale teatrului alexandrinsky

Împăratul a văzut interiorul numai în roșu, dar cârpa nu era în cantitate suficientă, iar ordinea ei putea strânge deschizătura. Zodzhem a reușit să-l convingă pe domnitor - așa că teatrul a primit faimoasa tapițerie albastră. Sala a găzduit aproximativ 1770 de persoane, a avut 107 cabane, un tarabă, galerii și un balcon, design ingenios îi conferă o acustică uimitoare.

Perioada Imperială

În cinstea soției sale, Nicholas I, teatrul a fost numit Alexandrinsky. Ea devine centrul vieții scenice a Rusiei. Aici sa născut tradiția teatrului rusesc, care mai târziu va fi gloria țării. Teatrul Alexandrinsky după descoperirea susține politica de obicei repertoriu: ea pus în scenă cea mai mare parte de comedie și piese muzicale. Dar, mai târziu, repertoriul devine mai gravă, aici sunt premierele Griboyedov comedia „Vai de Wit“, „inspector“ de Nikolai Gogol, „Furtună“ Ostrovski. În teatru în această perioadă lucrează cei mai mari actori: Davydov, Savina, Komissarzhevskaya, Svobodin, Strepetova și multe altele.

Până la sfârșitul secolului al XIX-lea, Teatrul Alexandrinsky se afla pe forța trupelor și producțiilor sale la un nivel cu cele mai bune teatre de teatru din Europa.

Începutul secolului al XX-lea a fost marcat de o criză care nu a putut fi ocolită de Teatrul Alexandrinsky. În 1908, V. Meyerhold, care se străduiește să creeze un nou repertoriu, se află în fruntea colectivului, dar în același timp păstrează cu strictețe tradițiile existente. El pune spectacole unice: "Don Juan", "Masquerade", "Storm", care devin capodopere ale noii școli teatrale.

spectacole teatrale ale Teatrului Alexandrinsky

Timpul sovietic

După Revoluția din octombrie 1917, teatrul este acuzat că glorifică puterea imperială, vin timpuri grele. În 1920 a fost redenumit Petrograd Academic Teatrul Dramatic, și el începe să pună în mod activ o nouă dramă, „Profunzimile inferior“ și „filistenilor“ Gorki joacă Merezhkovsky, Oscar Wilde, Bernard Shaw, Alexei Tolstoi și chiar Lunacharsky (Comisar al Educației).

În cadrul companiei, prin eforturile directorului șef Yuri Yuriev, Galaxy conservate de maeștri vechi, alături de actori ai noii școli: Iakov Malyutin, Leonid Vivien, Elena Karjakin. În timpul celui de-al doilea război mondial, teatrul a fost evacuat în Novosibirsk, unde actorii au continuat să joace spectacole. În 1944 trupa sa întors la Leningrad.

Războiul postbelic și în anii următori nu au fost ușor pentru cultura în general și pentru Alexandrinsky. Dar aici sunt încă spectacole celebre, cum ar fi "Viața în Blossom", bazată pe piesa lui Dovzhenko, "Câștigătorii" lui B. Chirskov.

Teatrul Alexandrinsky din Sankt Petersburg

În perioada sovietică există actori remarcabili: V. Merkuriev, A. Freindlich, V. Smirnov, N. Marton, N. Cherkasov, I. Gorbaciov și regizori strălucitori: L. Vivien, G. Kozintsev, N. Akimov, G. Tovstonogov. Teatrul nu-și pierde importanța, în ciuda dificultăților ideologice.

Reveniți la origini

În 1990, numele original sa întors, iar lumea a reapărut Teatrul Alexandrinsky. Anii de restructurare îi sunt îngrijiți, dar teatrul reușește nu numai să supraviețuiască, ci și să păstreze trupa și colecțiile unice de peisaj și recuzită. Datorită eforturilor academicianului DS Likhachev, Teatrul Alexandrinsky este recunoscut ca o comoară națională. Sankt Petersburg nu poate fi imaginat fără această instituție culturală. Este un simbol al teatrului rus, alături de bolșoi și Mariinsky.

Ziua zilei

Teatrul Alexandrinsky, ale cărui recenzii sunt aproape întotdeauna scrise în tonuri entuziaste, încearcă să păstreze marca astăzi. Din 2003, regizorul Valery Fokin. Eforturile sale în Alexandrinque sunt festivalul de teatru eponim. Sub conducerea lui Fokine a avut loc o reconstrucție grandioasă a teatrului. A atins faptul că teatrul avea o a doua etapă, care a pus în scenă performanțe experimentale. Cei mai buni actori și regizori lucrează aici. Teatrul își are misiunea de a păstra tradițiile școlii de teatru rusești, de a susține o nouă tendință și de a ajuta talentele.

Teatrul Alexandrinsky Foto

Producții teatrale celebre

Repertoriul lui Alexandrinsky a avut întotdeauna cele mai bune piese, toate clasicele au fost puse aici: Cehov, Gorky, Ostrovsky, Griboyedov. Astăzi, performanțele Teatrului Alexandrinsky sunt cele mai bune scenaristi: "Nora" Ibsen, "Living Corpse" de L. Tolstoi, "Căsătoria" lui Gogol, "The Double" de Feodor Dostoievski. Fiecare producție devine un eveniment de o scară globală. V. Fokin este foarte sensibil la politica repertorială, spune că aici nu pot exista producții aleatorii. Misiunea teatrului este propaganda clasicilor, iar cea de-a doua ocupă locul în fruntea lui Alexandrinsky.

Teatrul Teatrului Alexandrinsky

Teatrul Alexandrinsky (Sankt-Petersburg) este cunoscut în întreaga lume. Astăzi, în trupă lucrează veterani ai scenei, precum N. Urgant, N. Marton, V. Smirnov, E. Ziganshina, precum și tineri talentați: S. Balakshin, D. Belov, A. Bolshakova, A. Frolov.

Teatrul mic din Ordynka: trecut și prezentTeatrul mic din Ordynka: trecut și prezent
Teatrul Dramatic din Rusia (Ufa): istorie, repertoriu, revizuiri ale spectacolelorTeatrul Dramatic din Rusia (Ufa): istorie, repertoriu, revizuiri ale spectacolelor
Teatru în Rusia în secolul al XVIII-lea: istorie și poporTeatru în Rusia în secolul al XVIII-lea: istorie și popor