Allen Ginsberg: biografie, lucrări, recenzii

Allen Ginsberg ocupă un loc important în cultura americană după al doilea război mondial. Este unul dintre cei mai respectați scriitori de cioc și un poet renumit al generației sale.

Allen Ginsberg: Biografie

Sa născut în 1926 la Newark, New Jersey, într-o familie de imigranți evrei. A crescut în Paterson învecinat. Părintele Louis Ginsberg a predat limba engleză, iar mama lui Naomi a fost profesoară și activistă a Partidului Comunist din Statele Unite. Allen Ginsberg în tinerețe a devenit un martor al problemelor sale psihologice, inclusiv o serie de defecțiuni nervoase pe baza temerilor de persecuție pentru activitățile sale sociale.

Allen Ginsberg

Începutul mișcării de biți

Allen Ginsberg și Lucien Carr s-au întâlnit în 1943, în timp ce studiază la Universitatea Columbia. Acesta din urmă a adus un student de boboc cu William Burroughs și Jack Kerouac. Prietenii mai târziu s-au stabilit ca figuri cheie ale mișcării bate. Cunoscuți pentru aspectul lor neconvențional și comportamentul iritabil, Allen și prietenii săi au experimentat și droguri.

Odată ce Ginsberg și-a folosit camera în dormitorul colegiului pentru a stoca bunuri furate, cumpărate de la cunoscuți. Confruntat cu acuzația, el a hotărât să prefigureze nebunia și apoi a petrecut câteva luni într-un spital de psihiatrie.

După ce a absolvit universitatea, Allen a stat în New York și a făcut diverse lucrări. În 1954, însă, sa mutat în San Francisco, unde mișcarea biților a fost reprezentată de poeții Kenneth Rexroth și Lawrence Ferlingetti.

Screrărea împotriva civilizației

Allen Ginsberg a devenit pentru prima oară obiect de atenție publică în 1956, după publicarea cărții "The Shout and Other Poems". Această poezie în tradiția lui Walt Whitman este un strigăt de furie și disperare îndreptate împotriva unei societăți distructive și inumane. Kevin O`Sullivan în Newsmakers a numit lucrările furioase, versuri sexuale explicite și a adăugat că, potrivit multora, acesta este un eveniment revoluționar în poezia americană. Allen Ginsberg însuși a numit "Vopl" ca "respirația bardică evreiască-melviliană".

Allen Ginsberg în tinerețe

Limba proaspătă și cinstită a poemului a uimit mulți critici tradiționali. James Dickey, de exemplu, a descris „Howl“ ca „starea de costeliv de emoție“, și a concluzionat că „nu este suficient pentru a scrie poezie.“ Alți critici au răspuns mai pozitiv. Richard Eberhart, cum ar fi produs numit „performanță puternică, erupe într-un sens dinamic ... Este un strigăt împotriva totul în civilizația noastră mecanicistă care ucide spiritul ... puterea Lui pozitivă și energia provin din puterea salvatoare a iubirii.“ Paul Carroll a numit poezia "unul dintre reperele generației". Evaluarea impactului „Squall“, Paul Zweig a remarcat că autorul „aproape de unul singur a înlocuit poezia tradiționalistă a anilor 1950“.

Procesul

Pe lângă criticii șocați, "Vopl" a uimit Departamentul de Poliție din San Francisco. Din cauza limbajului sexual al poeziei, cartea a fost declarată obscena, iar editorul, poetul Ferlinghetti, a fost arestat. Procesul ulterior a atras atenția țării și figuri literare proeminente: Mark Shorer, Kenneth Rexroth și Walter Van Tilberg Clark au vorbit în apărarea "Scream". Shorer a mărturisit că "Ginsberg folosește ritmurile și dicțiile discursului obișnuit. Poemul este forțat să folosească limba vulgarității. " Clarke a numit "Vopl" opera unui poet extrem de cinstit, care este, de asemenea, un specialist foarte competent. Martorii l-au convins pe judecătorul Clayton Horn să ia o decizie că munca nu este indecentă.

Astfel, Allen Ginsberg, ale cărui comentarii despre calitatea poem în timpul studiului sunt larg răspândite, a fost autorul manifestului mișcării literare beat. Romancieri, cum ar fi Jack Kerouac și William Burroughs și poet Grigore Corso, Michael McClure, Gary Snyder și Ginsberg despre subiectele tabu anterior și scrierea non-literare în limba străzii. Idei și bit-flux de artă a fost o influență majoră asupra culturii populare în Statele Unite în anii 1950-1960.

Rememorare Rugăciune

În 1961, Ginsberg a publicat "Kaddish și alte poezii". Poemul a fost asemănător stilului și formei cu "Vopl" și, pe baza rugăciunii funerare tradiționale evreiești, a povestit despre viața mamei sale. Sentimentele complexe pe care le-a simțit poetul, colorate de lupta ei cu boala mintală, sunt centrul acestei lucrări. Este considerat una dintre cele mai bune creații ale lui Allen: Thomas Merrill la numit "Ginsberg în cea mai pură și probabil cea mai bună manifestare", iar Luis Simpson - "o capodoperă".

Asta este!

Allen Ginsberg, ale cărui lucrări au fost puternic influențate de William Carlos Williams, a reamintit caracterizarea lui școală ca „Hick grosier stângace din New Jersey“, dar după ce am discutat cu el, „dintr-o dată am dat seama că poetul a ascultat cu sensibilitate“ goi „urechi“. Sunet, sunet pur și ritm, astfel încât ceea ce a spus despre el, și el a încercat să se adapteze ritmurile lor poetică a conversațional reale care au auzit mai degrabă decât un metronom sau melodia literaturii arhaice.

Potrivit poetului, după o înțelegere bruscă, a acționat imediat. Allen Ginsberg citate din proză privat sub formă de fragmente mici în 4 sau 5 linii care corespund exact pe altcineva talk-gândire punctat în funcție de respirație exact modul în care acestea ar trebui să fie împărțită în cazul în care este necesar să le pronunță, iar apoi le-a trimis Williams . Aproape imediat ia trimis o notă cu cuvintele: "Asta este! Mai ai așa ceva?

Kerouac și alții

O altă influență majoră asupra Ginsberg a avut prietenul lui Kerouac a scris romanul în stilul de „proză spontană“, care Allen admirat și să se adapteze la propria muncă. Kerouac a scris câteva cărți, o mașină de scris de încărcare rola de hârtie albă și imprimarea continuu în „fluxul conștiinței“ sale. Allen Ginsberg a început să scrie poezie nu este, așa cum spune el, „care lucrează pe ele în fragmente mici și piese din diferite perioade, dar păstrând ideea în capul meu, și de înregistrare în loc, și de finisare-le acolo.“

Allen Ginsberg țipă

Williams și Kerouac au subliniat emoțiile scriitorului și modul de exprimare natural, comparativ cu structurile literare tradiționale. Ginsberg sa referit la precedentele istorice ale acestei idei în lucrările poetului Walt Whitman, prozatorul Herman Melville și scriitori Henry David Thoreau și Ralph Waldo Emerson.

politician libertarian

Tema principală a vieții și a muncii lui Ginzberg a fost politica. Kenneth Rexroth a numit acest aspect al operei lui Allen "aproape întruchiparea ideală a tradiției populare revoluționare socialiste lungi Whitman în poezia americană". Într-o serie de poeme, Ginsberg menționează lupta sindicală din anii 1930, figuri populare, McCarthy Red Hunt și alte repere ale mișcării stângi. În Wichita Vortex Sutra, încearcă să pună capăt războiului din Vietnam printr-o vrajă magică. În "rochia plutonică" este testată o metodă similară - respirația magică a poetului ușurează energia atomului din calitățile sale periculoase. Alte poezii precum "Voplyu", deși nu au o natură politică pronunțată, totuși, potrivit multor critici, conțin critici sociale puternice.

Puterea florilor

Activitatea politică a lui Ginzberg era de un caracter pronunțat liberalist, echivându-și preferințele poetice de exprimare individuală asupra formei tradiționale. La mijlocul anilor 1960, el a fost strâns asociat cu contracultura și mișcarea anti-război. El a creat și a apărat strategia de „flower power“, atunci când demonstranții antirăzboi a pledat pentru valori pozitive, cum ar fi pacea și dragostea de a dramatiza opoziția față de moartea și distrugerile provocate de războiul din Vietnam.

Cartile lui Allen Ginsberg

Folosirea florilor, clopotelor, zâmbetelor și mantrelor (cântece sacre) de-a lungul timpului a devenit comună printre demonstranți. În 1967, Ginsberg a fost organizatorul "Colectării triburilor pentru existența umană" - un eveniment care a avut loc pe modelul unei sărbători religioase hinduse. A fost primul festival contra-cultural care a devenit o sursă de inspirație pentru mii de alții. În 1969, când unii activiști anti-război au organizat un "exorcism al Pentagonului", Ginsberg a compus o mantră pentru el. El a fost, de asemenea, martorul apărării în procesul "Chicago Seven", în care activiștii anti-război au fost acuzați de "înțelegere cu scopul de a trece frontierele de stat pentru a organiza revolte".

Participant la proteste

Uneori, activitățile politice ale lui Ginzberg au provocat o reacție din partea organelor de drept. A fost arestat la o demonstrație anti-război din New York în 1967 și a fost dispersat de gazele lacrimogene la Convenția Națională a Partidului Democrat din Chicago în 1968. În 1972, a fost închis pentru participarea la demonstrații împotriva președintelui Richard Nixon la Congresul Național Republican din Miami. În 1978, el și vechiul său tovarăș Peter Orlovski au fost reținuți pentru blocarea căilor ferate pentru a opri trenul cu deșeuri radioactive provenite de la fabrica Rocky Flats producând arme de plutoniu de calitate în Colorado.

Allen Ginsberg Biografie

Regele mai

Activitățile politice ale lui Ginzberg i-au provocat și probleme în alte țări. În 1965, a vizitat Cuba ca reporter pentru revista Evergreen. După ce sa plâns de tratamentul homosexualilor de la Universitatea Havana, guvernul a făcut apel la Ginsberg cu o cerere de a părăsi țara. În același an, poetul a vizitat Cehoslovacia, unde a fost ales "rege al mayului" de mii de cetățeni cehi. A doua zi, guvernul Republicii Cehe ia cerut să plece, pentru că era "necinstit și descendent". Ginsberg însuși și-a explicat expulzarea prin faptul că poliția secretă cehă a fost jenată de aprobarea generală a "poetului american de basm poddatogo cu barbă".

mistic

O altă problemă care sa reflectat în poezia lui Ginzberg a fost accentul pus pe spiritual și mistic. Interesul său în aceste probleme, alimentate de o serie de viziuni, pe care a vizitat în lectura poezia lui William Blake. Allen Ginsberg amintit „voce cavernoasă foarte adânc în camera“, el imediat, fără să se gândească, a luat vocea lui Blake. El a adăugat că „ca un sunet specific a fost ceva de neuitat, pentru că părea ca și cum Dumnezeu a avut o voce umană, cu toată blândețea infinită și patriarhali și povara muritor Creatorul viu, se întoarce către fiul său.“ Astfel de viziuni au stârnit interesul față de misticism, care a condus poetul la experimente temporare cu diverse medicamente. Acesta a fost susținut mai târziu Allen Ginsberg, „Howl“, a scris sub influența peyote, „cadiș“ - datorită amfetamine și „Țara Galilor - vizita“ - cu ajutorul LSD.