Yota (operator de telefonie mobilă): recenzii, tarife, conexiune

În rusă piața comunicațiilor celulare

a existat un nou jucător - compania Yota. De mult timp, această corporație era cunoscută ca un furnizor de acces la internet wireless. În spectrul de servicii al noului operator, toate serviciile care sunt în prezent în cerere, și anume comunicațiile vocale, SMS-urile și accesul la rețea. Acesta din urmă este caracterizat de nelimitat și în termeni absolut reali. Dacă tarifele altor operatori de telefonie mobilă aplică o restricție a traficului care depășește suma plătită anticipat, atunci Yota nu folosește această abordare, cel puțin pentru moment. Ce șanse de a câștiga un punct de sprijin pe piața rusă este un operator de telefonie mobilă atât de tânăr ca Yota? Recenzii despre ce fel predomină? Care este utilizarea serviciilor Yota în special pentru abonați?

Intrarea pe piață

Lansarea actuală a noului operator de telefonie mobilă Yota a avut loc în august 2014. Emiterea de SIM-carduri de acest brand a început la Moscova, Sankt-Petersburg, Vladimir, Tula și orașe din Orientul Îndepărtat Vladivostok și Khabarovsk. Interesant este că aplicațiile preliminare pentru primirea cardurilor SIM pot fi trimise în avans printr-o aplicație mobilă. În același timp, Yota ("operator de telefonie mobilă") și-a anunțat noul statut în aprilie. Înainte de aceasta, de mulți ani, organizația sa preocupat în primul rând de furnizarea de servicii de Internet wireless. Activitățile în această direcție sunt încă efectuate de companie: aceasta vinde tipul adecvat de modemuri de marcă. Prin urmare, pentru separarea fără erori a două tipuri principale de servicii furnizate de organizație (Internet mobil și comunicare celulare) ne vom referi în acest articol ca societatea „operatorul Yota-mobile.“ La rândul său, dacă vorbim doar despre Internetul mobil, vom numi compania "furnizor Yota".

Comentariile operatorului Yota mobile

Compania intenționează să asigure prezența mărcii ca furnizor de servicii de comunicații celulare în toate regiunile din Rusia. Publicul țintă, care a fost determinată de compania Yota-operator mobil, - iPad-, iPhone- și entuziaști Android. Adică acei oameni care sunt obișnuiți să utilizeze Internetul mobil. De asemenea, rețineți că Yota poate fi considerat un jucător independent pe piața comunicațiilor celulare. Chestia e că această organizație este o filială a Megafonului. În același timp, cum cred unii analiști, un anumit cota de piață celelalte mari corporații din segment ("MTS" și "Beeline") Yota-operator de telefonie mobilă "câștiga" încă mai poate.

Tarife de bază

Politica tarifară a noului furnizor de servicii de comunicații mobile este destul de tânără. De exemplu, în momentul intrării pe piață, compania a făcut posibilă utilizarea unui singur tarif, inclusiv 300 de minute de apeluri, Internet nelimitat și orice număr de SMS pentru 750 de ruble pe lună. Cele care sunt oferite de operatorul Yota-mobile, tarifele de astăzi, în principal, diferă de numărul de apeluri doar la telefoane. Aceasta este, există o plată lunară "de bază" de 300 de ruble, garantează Internet nelimitat. La rândul său, puteți plăti 50 de ruble și puteți obține un număr nelimitat de SMS-uri. Taxa minimă pentru apelurile vocale este de 140 de ruble (100 de minute), maximum - 990 (1200 de minute).

restricţii

Rețineți că cartela SIM de la noul operator de telefonie mobilă este potrivită numai pentru smartphone-uri, tablete și telefoane mobile. Nu puteți să-l conectați la un PC, puteți utiliza modemul de la furnizor Yota pentru a accesa Internetul.

Dispozitivele, care vor fi pe deplin funcțional SIM-card, care se eliberează operatorului Yota-mobile, 4PDA-tip. De asemenea, cu ajutorul unor dispozitive mobile cu SIM-card din Yota nu se poate „da“ Internet în modul Wi-Fi. Unii experți spun că în cazul în care furnizorul constată încălcări în utilizarea cartelei SIM, viteza de acces la rețea poate fi redusă cu până la 32 kbit / s. Adevărul nu este complet clar cum va fi pus în aplicare în practică.

Operatorul mobil Yota se conectează

Cu toate acestea, compania va introduce o restricție similară dacă se descoperă că proprietarul dispozitivului mobil utilizează fișiere de partajare a rețelelor, cum ar fi "torrentele", sau fișierele mari sunt descărcate. Spre deosebire de definiția faptului de distribuție a Wi-Fi, nu ar trebui să fie probleme cu înregistrarea cererilor pentru trackerele de la Yota. Dacă nu există încălcări din partea utilizatorului, accesul la rețea la o viteză decentă prin standardul 4G este garantat și, în plus, nelimitat.

conexiune

Cum să vă conectați la serviciile oferite de operatorul Yota-mobile? Există două căi principale. Cartea SIM de la acest furnizor poate fi comandată prin intermediul site-ului Web al companiei sau utilizând o aplicație mobilă. Cartea SIM comandată va fi adusă de curier. De asemenea, poate fi colectat la punctele de emitere, adresa cărora va fi afișată în aplicație. În cazul în care clienții întâmpină dificultăți în utilizarea serviciilor, operatorul de configurare Yota-mobile va trimite prin serviciul de asistență, acestea sunt necesare pentru funcționarea corectă a cartelelor SIM. În același timp, accentul se pune pe interacțiunea structurii furnizorilor relevante cu clienții prin intermediul canalelor online, de exemplu prin chat.

Yota-operator de telefonie mobilă de experți și utilizatori este foarte diferită. Acestea pot fi clasificate în mod condiționat în trei categorii. Prima caracterizează calitatea furnizării serviciilor de comunicații. În al doilea rând - politica de prețuri a companiei. În al treilea rând, perspectivele pieței noului operator. În ceea ce privește recenziile primului tip, putem spune că, în general, ele sunt pozitive. Acest lucru nu este surprinzător, deoarece compania Yota utilizează în mare parte infrastructura „megafon“, care nu este, probabil, inferior în prelucrabilitate celei utilizate de către alți operatori. În ceea ce privește prețurile, opiniile utilizatorilor și experților sunt diferite.

Yota acoperă operatorul de telefonie mobilă

Produs premium

Tarifele operatorului Yota-mobile oferă în principal clienților din segmentul premium. Deoarece prin compararea lor chiar cu cele ale Megafon, beneficiile lor nu sunt atât de evidente. În plus, în utilizarea internetului există restricții marcate. Există un alt punct de vedere, potrivit căruia tarifele de la Yota sunt destul de corecte. Faptul este că, pentru a obține pentru o taxă lunară de 300 de ruble pe lună este într-adevăr nelimitat la internet (dacă nu încalcă regulile de utilizare a acestuia, nu are restricții cu privire la trafic, viteza, etc.) nu poate fiecare operator.

Mulți utilizatori, apropo, sunt impresionați de canalul de vânzări, organizat de operatorul Yota-mobile. Experiențele clienților indică faptul că livrarea prin curier este convenabilă. Puteți să comandați o cartelă SIM oriunde în oraș, acasă, la serviciu.

acoperire

Cât de eficient este noul operator gata să servească abonații în aspectul ariei de acoperire? Totul depinde, în primul rând, de tehnologia de comunicare utilizată. Desigur, acoperirea operatorului Yota-mobile conform standardelor 2G și 3G oferă aproape peste tot, dacă vorbim despre orașele de prezență ale companiei.

Tarifele pentru operatorii de telefonie mobilă Yota

Un alt lucru, dacă vorbim de cea mai recentă tehnologie bazată pe 4G. În acest caz, cel pe care operatorul Yota-mobile îl garantează, zona de acoperire este distribuită, chiar dacă vorbim de Moscova, nu este întotdeauna distribuită uniform. În același timp, pentru a satisface nevoile de bază ale utilizării Internetului, există suficiente resurse care includ standardul 3G. Având în vedere faptul că clienții Yota nu doresc să descarce fișiere mari, nevoia practică de viteze mai mari de 3-4 Mbit, care oferă 3G, poate fi scăzută.

marketing

De fapt, este posibil să se vorbească separat despre recenziile care caracterizează perspectivele pieței noului furnizor de servicii de comunicații celulare. Există opinia că Yota, în special, nu este destul de eficientă în ceea ce privește utilizarea canalelor de vânzare. Așa cum am spus deja, distribuirea cartelelor SIM se realizează printr-o comandă prin intermediul site-ului și livrarea prin curier sau prin utilizarea punctelor de distribuire. Aceasta nu este cea mai optimă cale pe care a ales-o operatorul de telefonie mobilă Yota, revizuirile angajaților unor agenții analitice sunt susținute în acest ton. Faptul este că, pentru a câștiga o parte semnificativă a pieței este necesară pentru a câștiga grupul țintă de clienți la 10 milioane. Oamenii, are nevoie de o canale de distribuție la scară largă, cum ar fi, de exemplu, rețeaua de brand de vânzare cu amănuntul.

Operator mobil Yota

Inovații în vânzări

Există, de asemenea, experți care cred că resursele selectate de Yota pentru distribuirea cardurilor SIM sunt, de fapt, revoluționare în calea lor. Faptul este că, prin utilizarea canalelor standard, în special a mărcilor de vânzare cu amănuntul, costul de atragere a unui client este de aproximativ 500-700 ruble, și aceasta, de regulă, este un minim. Dacă utilizați serviciul de curierat, atunci indicatorul este redus cu aproximativ jumătate. Un alt lucru este că dinamica distribuției în acest caz este mai mică. Cu toate acestea, este foarte posibil să presupunem că Yota va utiliza metode inovatoare de distribuție doar la începutul activității, dacă este necesar, utilizând canale standard, deși mai scumpe.

Internetul va fi nelimitat?

Se crede că, în timp compania Yota, anunță disponibilitatea de a furniza servicii de acces la Internet într-un format complet no-limit, du-te la model, care ar putea limita vor fi furnizate. Acum, operatorul de telefonie mobilă, în virtutea doar un număr mic de utilizatori (în comparație cu numărul de abonați din aceeași „megafon“ și alții „trei mari“) poate oferi acces nelimitat la internet fără nuanțe (cu excepția restricțiilor privind încărcare „torenți“) . Există experți care consideră că nu există premise obiective pentru aceasta. Cel puțin pentru motivul că utilizatorul mediu rus de descărcări de Internet mobil de fișiere și date pentru aproximativ 3-5 GB pe lună.

Utilizatorul nu are nevoie de mult

Această sumă este garantată, în general, în planurile tarifare "standard" ale altor operatori de telefonie mobilă, dar în cadrul traficului prepaid și pentru aceleași 300 de ruble pe lună. Probabil, experții cred că, în primul rând, Yota nu au nici un motiv special, să ne așteptăm ca în segmentul, în cazul în care compania va oferi servicii, valoarea medie a traficului va crește în mod semnificativ în raport cu 3-5 gigaocteți (în special având în vedere restricțiile privind fișierele „torrent“ și dimensiune mare), și în al doilea rând, tehnologia este în continuă evoluție. Și astfel încărcarea potențială a serverului poate să nu fie atât de importantă pentru a se îndepărta de politica de a oferi acces nelimitat la Internet.

Segmente ale pieței

Mai sus, am spus că Yota se va concentra probabil pe clienții de nivel superior. Adică aceia care ar putea fi dispuși să plătească în plus pentru servicii de comunicații suplimentare, cu condiția să utilizeze Internet nelimitat. În același timp, există o versiune în care spectrul de clienți ai noului operator va fi, de asemenea, completat de cei care sunt obișnuiți cu tarifele la prețuri medii. Acest lucru poate promova, de exemplu, o politică favorabilă de roaming Yota.

Setările operatorului mobil Yota

Toate apelurile între abonați ai acestui operator sunt acum gratuite în toată Rusia. În plus, potrivit unor experți, SMS-ul nelimitat pentru 50 de ruble este un preț destul de competitiv, chiar și pe baza tarifelor "standard" de la alți operatori. SMS-ul nu a ieșit încă din modă, în ciuda faptului că mesagerii online devin din ce în ce mai populare. Cu toate acestea, experții consideră că este dificil să spunem, analizând perspectivele modelului de afaceri oferit de operatorul Yota-mobile, când exact compania va stăpâni noile grupuri țintă de clienți.

Yota - concurentul "Megafon"?

Poate Yota să fie considerat un concurent direct al Megafon, în ciuda faptului că este o filială a unuia dintre cei mai importanți operatori ruși? Experții cred că nu este așa. Există versiuni absolut radicale în acest sens. Potrivit uneia dintre ele, Megafon nu este în principiu interesat de succesul noii afaceri pusă în aplicare de Yota. Operatorul de telefonie mobilă (unele revizuiri ale analiștilor conțin cel puțin astfel de ipoteze) au apărut pe piață nu pentru a selecta o parte a clienților societății holding, din care face parte constituentul. Cel mai probabil, experții cred că acest lucru se datorează dorinței conducerii unei companii inovatoare de a se obișnui cu nișe care sunt fundamental noi pentru piața rusă celulară.

Yota zona de acoperire a operatorului de telefonie mobilă

Există o versiune în care Yota a fost forțată să dezvolte canale neobișnuite de distribuție a cartelelor SIM într-o anumită măsură deoarece Megafon nu a oferit companiei o resursă sub forma unei rețele proprii de distribuitori.

Yota și lanțuri de magazine

De asemenea, există opinia că operatorul de telefonie mobilă poate utiliza această oportunitate în viitor. Între timp, după cum reiese din comentariile experților privind activitățile desfășurate de operatorul Yota-mobile, recenzii și recenzii pe portalurile tematice, compania încearcă să ajungă la un acord cu dealerii Euroset și Svyaznoy. Prin urmare, chiar dacă holdingul nu dă verde rețelei de distribuitori, Yota va avea o resursă de rezervă. Deși resursele pe care le are operatorul Yota-mobil, este posibil să se conecteze suficient de repede și nu este necesar ca un potențial client să caute alte opțiuni, cum ar fi o vizită la un birou de marcă cu amănuntul.

Yota modem: setări și testeYota modem: setări și teste
Internet de la Yota: Feedback asupra calității comunicării și a echipamentelorInternet de la Yota: Feedback asupra calității comunicării și a echipamentelor
Ce este un internet nelimitat 4GCe este un internet nelimitat 4G