Filmul "Pianist": recenzii ale spectatorilor și criticilor

"Pianist" - un film în 2002, care a primit "Golden Palm Branch" la Festivalul de Film de la Cannes. De asemenea, această panglică uimitoare a primit trei premii Oscar, inclusiv pentru cel mai bun regizor, dar și pentru cel mai bun actor.

pianist recenzii film de critici

Filmul se bazează pe evenimente reale. Descrie istoria pianistului Vladislav Shpilman.

Aproape de inima terenului

Soarta unui om mare în timpul celui de-al doilea război mondial dezvăluie "pianistul" (film). Comentariile criticilor indică faptul că, la prima vedere, banda regizorului Roman Polansky pare disprețuită și friguroasă. Totuși, acest lucru nu este cazul. Povestea din film este la fel de obiectivă cum ar putea fi făcută de o persoană care a experimentat personal ororile războiului și ale Holocaustului. Acest lucru este valabil pentru protagonistul, care este un muzician polonez Vladislav Shpilman, și Roman Polansky însuși. Acest regizor, care a obținut faima la nivel mondial, fiind la o vârstă venerabilă, a decis să spună lumii despre ceea ce el însuși știa prima dată. El a scăpat, în mod miraculos, de traiectoria tragică a părinților săi, care au murit într-un lagăr de concentrare. Polanski a reușit să iasă din ghetoul din Cracovia și se ascundea de germanii din sat.

Cartea muzicianului polonez

Filmul „The Pianist“, care analizează dovezi de interes deosebit telespectatorilor relatat povestea, spune povestea vieții Wladyslaw Szpilman din Varșovia în perioada 1939-1945. A fost perioada ocupației germane a Poloniei.

Regizorul Roman Polanski si-a facut filmul pe baza cartii memoriilor celebrului compozitor si muzician. Principalul personaj, care a jucat Adrien Brody, a avut un timp greu. Părinții, fratele și cele două surori au fost uciși în mâinile fasciștilor. Doar Vladislav a fost norocos. La început el a fost salvat de la moarte de către un polițist evreu, apoi de o femeie poloneză și la sfârșitul războiului de către un căpitan german.

pianist film 2002 comentariiDupă ce Varșovia a fost eliberată, Shpilman era încă într-o stare de stres de multă vreme. Nu a fost lăsat să se simtă vinovat pentru moartea celor dragi. Pentru a ajunge într-un fel, Vladislav, după sfatul prietenilor, a început să scrie o carte. În el a vorbit despre toate experiențele. Memoriile unui muzician au fost scrise aproape imediat după înfrângerea Germaniei naziste și publicată în 1946. În acei ani, cartea a fost numit „Moartea orașului.“

Vladislav Shpilman a reușit să se întoarcă la creativitatea sa muzicală. A interpretat concerte, a fost șeful redacției muzicale a radioului de stat, a creat faimosul "Cvintetul din Varșovia". La inițiativa sa, s-au organizat festivaluri muzicale la Sopot. Toți anii postbelici, Spielmann a petrecut în Varșovia. În acest oraș, la vârsta de 88 de ani, a murit.

În 1998, a doua ediție a memoriilor lui Spilman a fost publicată în Germania. Cartea a fost numită "The Pianist". Un an mai târziu, aceste memorii au fost publicate în Statele Unite, iar după aceea - traduse în opt limbi. Acest lucru a permis memoriilor să trezească interesul enorm al cititorilor din întreaga lume, din Spania în Japonia, și să devină un bestseller real. Conform acestei cărți, regizorul de film renumit Roman Polansky și filmul "Pianist" au fost împușcați.

Zi de zi cu zi

Ce fel de filme "Pianist" comentarii? Mulți spectatori s-au așteptat de la binecunoscutul regizor de benzi mistice, thrillere și filme de groază de ceva nervos, deranjant, deranjant și înspăimântător. Cu toate acestea, filmul "Pianist" primește un alt plan perfect. Începutul complotului pare obișnuit și de zi cu zi. Este lipsit nu numai de expresie, ci și de justificare.

recenzii pianiste de filmDirectorul a decis sa-si imprime pictura in culoare. Astfel, el a încălcat tradiția cinematografiei alb-negru cronice. Dar, în ciuda acestei tehnici artistice, Polanski a reușit să realizeze cotidianul narațiunii, pe care părea să-l fi dat fără prea mult efort. Și acest lucru uimeste publicul cu filmul "Pianist". Comentariile criticilor indică faptul că viața de zi cu zi sa dovedit a fi cea mai teribilă pe bandă. La urma urmei, ecranul se complot în care în fiecare zi, într-o grabă, nu da nimeni o explicație, ca și în cazul în care ocazional, unii bărbați în uniforme germane sau uniforme speciale bătuți, umiliți și chiar trage altele. Iar motivul principal al acestei cruzimi constă în faptul că evreii își văd ochii. Acest lucru suflă sufletul "pianistului" (film, 2002). Criticii spun că centura acționează asupra cotidian conștiința publicului mult mai mult decât o demonstrație a patosul pasiune despre distrugerea totală a evreilor nefericite.

Realitățile filmului

În faimosul film regizat de Roman Polansky, se spune unul dintre cei mai buni pianiști polonezi din anii treizeci ai secolului XX. Vladek, personajul principal al filmului, a fost implicat în afacerile sale preferate până în momentul în care teritoriul țării sale nu era ocupat de naziști. Din acel moment sa schimbat viața lui Shpilman și a tuturor evreilor polonezi.

pianist de film 1998

Aceștia au fost plasați în ghetoul din Varșovia, interzis de muncă, umiliți constant și obligați să poarte bandaje distinctive speciale. Toate aceste scene reflectă foarte clar "Pianistul" (film, 2002). Comentariile criticilor indică faptul că regizorul a făcut totul fără înfrumusețare și fără bust. A arătat cu acuratețe atitudinea germanilor față de evrei și modul în care naziștii le-au tratat. Această reflecție a realității nu a fost în nici un film despre război.

Minunata mântuire

După un timp, evreii au fost trimiși într-un lagăr de concentrare, întoarcerea de la care nu este. Vladislav Shpilman, în ultimul moment, a reușit să-și salveze prietenul de lungă durată. Criticii de film sărbătoresc cadrul uimitor al filmului. În ea, muzicianul plâns pleacă din tren, care îi duce familia în tabără, unde oamenii nu pot ieși niciodată în viață.

Shpilman sa întors la ghetoul din Varșovia pustiu. Timp de câteva ore a trebuit să se ascundă sub scena restaurantului, în care și-a câștigat recent viața. Împreună cu familiarul Shpilman ajung la șantierul de construcții. Aici, sub supravegherea naziștilor, muzicianul trebuia să lucreze ca un muncitor. O dată pe stradă Vladislav a văzut o femeie familiară. Fiind un fan al talentului său, ea și soțul ei au ajutat-o ​​pe Shpilman să fugă de pe șantier.

Mersul în jurul apartamentelor

Salvatorul Vladislav a închiriat pentru el un apartament într-o zonă germană, ferestrele cărora au trecut cu vederea ghetoul din Varșovia. Aici, Spielmann a observat cursul insurecției care avea loc în el. Odată ce un om a venit în apartament și ia spus că prietenii care au închiriat apartamentul lui au fost arestați. El ia sfătuit pe muzician să își schimbe locația. Cu toate acestea, Shpilman nu a făcut asta. El a rămas în apartament, dar nu a fost nimeni care să vină și să aducă mâncare. În căutarea mâncării, Vladislav a început să se scufunde în jurul dulapurilor și a scăpat accidental o grămadă de feluri de mâncare pe podea. Acest sunet a atras atenția unui vecin. La urma urmei, credea că apartamentul era gol. Vladislav și-a împachetat lucrurile și a ieșit liniștit pe stradă seara. A reușit în mod miraculos să scape de vecinul care îl aștepta, strigând cu voce tare "Zhid! Gide! "

Datorită faptului că Shpilman este o celebritate națională, el a închiriat din nou fanii apartamentului. Acest apartament este situat vizavi de biroul comandantului german și de spital.

film legenda pianistuluiCu toate acestea, faima nu a protejat muzicianul de trădare. Prietenii lui Vladislav au colectat bani pentru el, dar un om a fugit cu ei, care trebuia să-i aducă mâncare.

Ajutor neașteptat

Vladislav sa îmbolnăvit de icter și a rămas într-un apartament gol fără medicamente și ajutor. În stare de jumătate de moarte, este descoperită de o femeie împreună cu soțul ei. Cuplul a sunat grăbit doctorul, dar au fost forțați să părăsească țara. Câteva zile mai târziu, biroul comandantului german a fost atacat de partizani. Pentru a suprima răscoala, fascistul a atras tancuri, dintre care unul a tras o cochilie în casa unde era muzicianul. Shpilman a scăpat în mod miraculos de moarte și sa ascuns într-una din clădirile ghetoului gol. Acolo a găsit o cutie de castraveți conservate, dar nu a putut să o deschidă din cauza slăbiciunii.

Vladislav a hotărât să caute instrumentul și, rătăcind în jurul clădirii, sa întâmplat accidental asupra unui german. El a fost dispus în pace și după ce a aflat că omul care la întâlnit era un pianist, la rugat să facă o lucrare muzicală pentru el. Shpilman a jucat pe Chopin.

În clădirea unde se ascundea muzicianul, germanii au organizat un nou sediu. Vladislav a trebuit să se ascundă în pod. Aici germanul a început să aducă pâine și gem. A adus deschizător de conserve.

Ulterior, sediul central a fost evacuat. Germanul a venit să-și ia rămas bun. El ia dat muzicianului un pachet de mâncare și, întorcându-se la ușă, sa uitat la Vladislav înghețat, înfășurat în cârpe murdare. El a regretat pianistul și ia dat lui Shpilman pălăria.

Moartea Mântuitorului

La sfârșitul filmului, ghetoul din Varșovia a fost eliberat de trupele sovietice. În același timp, soldații au capturat pe nemții care au rămas în el. Ofițerul care la ajutat pe Spielmann să fie în spatele sârmei ghimpate. Germanul bătut a încercat să vorbească cu unul dintre polonezi. El ia strigat numele, dar interlocutorul nu a auzit-o. Polul a trecut conversația cu Spielmann german. A venit la tabără, dar nimeni nu a fost acolo. Din păcate, Vladislav nu știa numele salvatorului său și, prin urmare, nu la putut ajuta.

La sfârșitul filmului publicul a aflat că Wilms Hosenfeld germană, datorită căreia muzicianul polonez era încă în viață, a murit într-un lagăr sovietic în 1952

Comportamentul personajului principal

Mulți critici spun că în filmul "Pianist" personajul principal nu este reprezentat atât de mult în rolul unui participant direct la evenimente, ci și ca martor. Shpilman observă că toate evenimentele se întâmplă puțin dincolo. Conform intenției directorului, el este un intermediar de drepturi de autor. Aici, unii critici fac o analogie a protagonistului cu o cameră care captează tot ce intră în obiectivul său. Și acest lucru este subliniat de mai multe ori de regizor în unghiurile pe care le-a ales. De exemplu, cadre, când Vladislav urmărește ce se întâmplă groază "obișnuită" prin coajă în fereastră sau printr-o deschidere îngustă. Acest lucru este evident în special în scenele în care Shpilman trebuie să se ascundă în apartamente ilegale.

În ultima treime a filmului, pianistul este practic singur. Și spre deosebire de argumentele aparent rezonabile că el nu mai este chiriaș, el se străduiește să supraviețuiască. El este ca Robinson Crusoe, care se află pe o insulă nelocuită. Vladislav de la ultimele forțe care se agață de viață, crezând că nu are dreptul să părăsească această lume înainte de termenul stabilit de sus. Și această credință îi este dată de muzică. Este arta, de la care pianistul a fost excomunicat, îl umple cu vitalitate.

muzică

Protagonistul filmului "Pianistul" trece printr-un fel de tortură. Este exprimată în excomunicarea din muzică. Acest lucru este evident mai ales în scenă, când, după o pauză lungă, Shpilman sa aflat în cele din urmă aproape de pian. Cu toate acestea, din motive de conspirație, el nu poate juca. Pianistul trebuie să-și atingă degetele în aer, fără să atingă cheile. Dar în imaginația sa (și în spatele scenei), sunetul lui Frederic Chopin. Potrivit spectatorilor și criticilor de film, salvarea lui Vladislav nu a venit în momentul în care trupele sovietice au ocupat Varșovia. Sa întâmplat puțin mai devreme. Muzicianul a simțit viața atunci când un ofițer german a cerut să joace pentru el.

pianist film 2002Muzica din filmul „Pianistul“, regizorul Roman Polanski ajută pentru a sublinia ideea că rămâne să trăiască în această lume, în situații extreme foarte dificile, dar este posibil, în cazul în care persoana este o misiune de mare a muncii sale. Filmul "Pianistul" nu se referă la arta supraviețuirii. Se spune despre supraviețuire prin artă.

Nu numai prin munca regizorului talentat el a primit numeroase premii „Pianistul“ (film, 2002). Actorii care au jucat în ea reflectă viu principala idee a lui Roman Polyansky. Mai ales publicul și criticii sărbătoresc jocul lui Adrien Brody. El a mers tot talentul pe cale militară Spielmann, perfect transformat în 2,5 ore de la un muzician filfizon, îmbrăcat la modă să se teamă și cerșetor feral tremurând, încercând să descopere unghiile murdare gasit accidental un borcan de muraturi.

legenda recenziilor pianiste ale filmuluiNu mai puțin talentat a fost un joc și alți actori în filmul: Thomas Kretschmann (Captain Wilms Hosenfeld), Frank Finlay (tatăl lui Szpilman), Maureen Lipman (mama Spielmann) Emily Fox și multe altele.

Poveste frumoasă a regizorului italian

Filmul "Pianist" din 1998 este, de asemenea, legat de lumea muzicii. În istoria sa de director italian Giuseppe Tornatore a spus despre povestea uimitoare a unui om, care în prima zi a secolului al XX-lea a găsit copilul într-o cutie din lămâi pe vaporul „Virginia“. Băiatul și-a petrecut viața pe mare. A crescut pe o linie de navigație oceanică, făcând zboruri între Europa și America.

Regizorul ia numit filmul "Legenda unui pianist". La urma urmei, povestea spune publicul despre modul în care personajul principal, nu a fost niciodată la plajă, a învățat cumva să se joace cu pricepere la pian și a început să distreze publicul participă la orchestra restaurant. Viața lui și povestile uimitoare legate de ea s-au transformat într-un frumos basm.

O banda foarte interesanta este "Legenda unui pianist". Recenzile criticilor de film spun că complotul scutură literalmente publicul și le atrage atenția asupra unui om care nu a pășit niciodată pe țărm în viața sa. Principalul personaj a găsit chemarea sa în muzică, care este dictată de sunetul valurilor. Deja în copilăria sa timpurie, el a început să dea astfel de partide virtuozice pe pian, pe care oamenii de pe navă i-au aplaudat talentul. Tipul are o ureche atât de uimitoare, memorie muzicală și un sentiment de ritm că acest lucru este mai mult decât compensat de ignoranța lui de note și de lipsa educației muzicale.

Judecând după recenziile publicului, filmul nu lasă pe nimeni indiferent. El surprinde și inspiră și, de asemenea, te face să zâmbești. Cinematograful este neobișnuit și ne rupe stereotipurile stabilite. Deci, pentru a vedea că merită toată lumea.

Cele mai bune filme despre cel de-al doilea război mondial. "La o înălțime nemenționată".…Cele mai bune filme despre cel de-al doilea război mondial. "La o înălțime nemenționată".…
Filmul "Predatori": actoriFilmul "Predatori": actori
Apocalipsa celui de-al doilea război mondial: o cronică imparțială a evenimentelorApocalipsa celui de-al doilea război mondial: o cronică imparțială a evenimentelor