Cele mai bune filme documentare și de filme despre Holocaust: o listă, recenzii și recenzii

Al doilea război mondial este unul dintre cele mai teribile evenimente din secolul trecut. Naziștii au comis un număr mare de acte groaznice, care rămân încă în memoria multor oameni. Germanii au preluat treptat o țară după alta, introducând noi legi și punând la putere aliații lor care au aderat la ideologia fascistă. Toate acestea au dus la un lucru atât de teribil ca Holocaustul. În sens restrâns, acest termen reprezintă persecuția evreilor. Ei au fost trimiși forțat la lagărele de concentrare, unde au fost obligați să facă muncă inumană. Și cei care nu puteau lucra, pur și simplu au ucis calea cea mai crudă. În acest articol, vom examina cele mai notabile filme artistice și documentare despre lagărul de concentrare, Holocaustul.

Cele mai bune filme artistice

În istoria cinematografiei, au fost create un număr foarte mare de filme diferite pe tema celui de-al doilea război mondial și a Holocaustului. Au fost împușcați atât în ​​America, cât și în Europa. Din lista extinsă am ales cele mai bune filme despre Holocaust pentru fiecare gust. Toți vorbesc despre acele evenimente de lungă durată care au schimbat pentru totdeauna lumea.

"Lista lui Schindler"

filme de holocaust

Acesta este cel mai bun film despre Holocaust (artistic). Una dintre principalele capodopere ale cinematografiei mondiale, creată de un remarcabil regizor american Steven Spielberg. În timpul lungii sale cariere, ne-a învățat că este un maestru al cinematografelor de divertisment. În contul său numărătoarea nenumărate de bokbasterov cel mai înalt nivel. Dar, la mijlocul anilor `90, Stephen a hotărât să schimbe direcția și să filmeze un film de război realist numit "Lista lui Schindler". Filmul sa dovedit a fi ieftin și alb-negru, ceea ce era destul de neobișnuit pentru cinema modern. Dar toate acestea ne-au permis să experimentăm pe deplin atmosfera acelor evenimente teribile.

Protagonistul este un om de succes și un antreprenor numit Schindler. El este o personalitate cu adevărat existentă, care a lăsat un semn semnificativ în istorie. El a decis să-și folosească conexiunile nu în scopuri mercenare, ci să-i ajute pe evrei. Astfel, el a reușit să salveze mai mult de o sută de vieți omenești și să devină un erou național. Despre soarta lui și va fi spus în acest film.

"Viața este frumoasă"

documentar despre Holocaust

Este clar că acest subiect nu poate ignora cinematografia italiană. Acest popor a trebuit, de asemenea, să îndure o perioadă dificilă de timp înainte ca în cele din urmă să fie înfrânt fascismul. Am filmat acest film despre Holocaust, un nume de comedie italian cunoscut destul de bine Roberto Benigni. Având în vedere faptul că înainte de aceasta nu a abordat subiecte serioase, în acest gen era foarte neobișnuit să-l observăm. Inițial, filmul pare ușor, dar în jurul mijlocului, se pune accentul serios pe drama. Benigni a reușit să găsească un echilibru între astfel de genuri diferite și să creeze o realitate o capodoperă a cinematografiei mondiale.

În centrul filmului acestui film se află un tânăr care vine din provincie în oraș. El visează să găsească un loc de muncă, precum și să construiască o viață de familie. Protagonistul este o persoană veselă veselă, care vede totul ca fiind pozitiv în totul. Datorită acestui fapt, el a reușit destul de repede să câștige inima unei frumusețe locală, în care sa îndrăgostit aproape la prima vedere. Au trăit împreună câțiva ani. Au avut un băiat frumos născut la care au încercat să dea tot ce aveau nevoie. Dar totul sa schimbat după ce naziștii au venit la putere. Din acest moment, viața familiei protagonistului se transformă într-un coșmar real ...

„Pianistul“

un film despre Holocaustul evreilor

Roman Polanski este o persoană foarte dificilă. Pentru lunga sa viață, a avut multe incidente diverse. În a doua jumătate a secolului trecut, Charles Manson a ucis tânăra lui soție însărcinată, după un timp, așa cum a fost acuzat de Polanski diverse lucruri neplăcute, din cauza a ceea ce el încă nu se poate lucra în Statele Unite. Nu mai puțin important este faptul că, în calitate de copil, a trebuit să asiste la ororile celui de-al doilea război mondial și să supraviețuiască printr-un miracol. Apoi era încă copil. Deci, nu este surprinzător faptul că într-o zi el încă a decis să pună o imagine pe acest subiect dificil și mai degrabă personal. Acest film despre Holocaust, evreii sa dovedit a fi destul de ambițios și a câștigat un număr imens de premii prestigioase. În opinia multora, "pianistul" este punctul culminant al creativității acestui regizor.

În centrul plotului se află un tânăr evreu. El trăiește în pace cu familia, până când războiul va veni într-o zi. Germanii au început să extermine sistematic evreii, astfel încât protagonistul nu avea de ales decât să încerce să scape. Înaintea lui va aștepta ani lungi și dureroși, care vor schimba pentru totdeauna viziunea sa obișnuită asupra vieții. Va fi capabil să supraviețuiască într-o perioadă atât de dificilă pentru țară și să nu devină o altă victimă?

"Băiatul în pijamalele în formă de panglică"

lista de filme holocaust

Acest film este serios diferit de cele prezentate mai sus. Lucrul este că principalii eroi ai acestei povestiri sunt copii obișnuiți care nu și-au dat seama încă de groaza a ceea ce se întâmplă în lume. Sunt forțați să comunice printr-o grilă imensă. Unul dintre aceștia este un evreu care se află într-o tabără nazistă. Celălalt, la rândul său, este un băiat naiv obișnuit și fiul unuia dintre superiorii acestui timp groaznic. Copilul nu știe încă ce lucruri teribile face tatăl său. Înainte de el, așteptând o mulțime de descoperiri teribile, care își vor schimba pentru totdeauna viziunea.

"Fiul lui Saul"

film despre Holocaust

Așa cum am spus mai devreme, filmele despre Holocaust sunt filmate nu numai în America, ci și în multe alte țări ale lumii. "Fiul lui Saul" - un reprezentant rar al cinematografiei ungare, care a primit o acoperire mondială și a ajuns la cel mai mare festivaluri de pace. În special, "Fiul lui Saul" a câștigat "Oscarul" în nominalizarea "Cel mai bun film într-o limbă străină". Este o victorie bine meritată.

Filmul spune povestea unui bărbat numit Saul. Este unul dintre mulți prizonieri ai teribilului loc, numit Auschwitz. A fost acolo cea mai îngrozitoare tabără de moarte în care evreii au fost arși. Persoana principală este un om al cărui scop a fost acela de a însoți prizonierii în ultimul mod. Dar îndatoririle lui nu se termină acolo. Atunci Saul este forțat să curețe toate urmele de prezență în lagărul de închisoare. Într-unul dintre morți își găsește fiul. Și apoi decide, prin toate mijloacele, să-l îngroape conform tuturor legilor religiei sale. Protagonistul va reuși să facă acest lucru?

"Hoțul cărților"

cele mai bune filme de holocaust

Este un film destul de atipic, care este o adaptare la film a cărții cu același nume, care a devenit un bestseller. În centrul terenului se află o tânără nouă ani care locuiește în Germania. Este forțată să existe într-o lume plină de violență. În jurul locului un lucru cu adevărat terifiant: uciderea, persecutarea evreilor, opoziția față de fasciștii și anti-fasciști ... toate astea transformat viața fetei într-un coșmar. În cele din urmă, ea a găsit consolare în citirea cărților în care viața era mult mai colorată și mai fericită. Pentru a obține o nouă carte, ea începe să se angajeze în furt. Dar cititul de ajutor va uita tot cosmarul care se intampla in lume?

"Paradise"

filme despre lagărul de concentrare al Holocaustului

Filmele din Rusia despre Holocaust sunt, de asemenea, demne de atenție. "Paradise" - o fotografie realizată de un regizor remarcabil Andrei Konchalovsky. În ciuda vârstei sale solide și a carierei lungi, el continuă să ne mulțumească cu filme extrem de originale și atipice pentru cinematografia rusă. De mult timp ne-am obișnuit cu faptul că, dacă un film de război este împușcat de un regizor rus, el va invata invariabil despre Marele Război Patriotic. Dar Konchalovsky a decis să se opună fundațiilor obișnuite și a făcut primul film rus despre Holocaust. În rolul principal, jucat strălucit de frumoasa sa soție.

În centrul povestii se află o tânără care este profesoară la o școală locală franceză. Ea deja urmărește destul de toată groaza care se întâmplă în lume. Într-o zi, ea a decis să ajute mai mulți evrei să scape de moarte. Așa cum se întâmpla adesea în acei ani, germanii, fără nici un indiciu de constrângere, au percheziționat cartierele de locuințe și apartamentele căutate, sperând să găsească adăpostirea evreilor. Ca rezultat, personajul principal este de asemenea dus la un lagăr de concentrare, în care va avea un adevărat coșmar. Ar putea să scape de acolo și să-i salveze viața?

Lista lucrărilor documentare

În filmele de lung metraj, istoria se dovedește deseori a fi înfrumusețată și mai moale. În lucrările documentare nu veți găsi acest lucru. În ele totul este spus cu cea mai mare siguranță, așa că vă sugerăm să vă acorzi atenția și acestor filme.

"Noapte și ceață"

Alain Rene este un renumit regizor francez, care a filmat multe filme clasice. Cea mai populară lucrare a regizorului este considerată a fi "Noapte și ceață" - un documentar despre Holocaust, pe care fiecare connoisseur al trecutului nostru ar trebui să îl vadă.

"Shoah"

"Shoa" este un documentar monumental de nouă ore despre Holocaust, care a fost petrecut mult timp și efort. Descrie persecuția evreilor în timpul celui de-al doilea război mondial. În film, multe subiecte importante sunt atinse, este pur și simplu imposibil de evitat.

Filmele despre Holocaust, lista cărora nu se limitează la cele descrise în articol, a fost întotdeauna un succes atât pentru spectatori, cât și pentru critici. De aceea au găsit un răspuns și, de asemenea, au strâns bani la box office. Toate filmele de mai sus sunt considerate capodopere în multe privințe. Spectatorii și criticii au sărbătorit în unanimitate și o poveste minunată și o piesă de neegalat a actorilor și acompaniament muzical. Cu toate acestea, mulți oameni au lucrat conștiincios asupra creației lor. Fiecare dintre ei trebuie să plătească un omagiu, pentru că acum avem ocazia să ne bucurăm de filmele de artă plastică și să învățăm detaliile acestor momente teribile din documentar. Unele dintre ele au o idee profundă, în timp ce altele au o abordare non-standard pentru anumite concepte. Deci, cu siguranță nu veți fi dezamăgiți după vizionare.

Filme interesante despre primul război mondialFilme interesante despre primul război mondial
Filme documentare și de lung metraj despre AuschwitzFilme documentare și de lung metraj despre Auschwitz
Cele mai bune filme despre cel de-al doilea război mondial. "La o înălțime nemenționată".…Cele mai bune filme despre cel de-al doilea război mondial. "La o înălțime nemenționată".…