Romanul "Chok-Chok": recenzii

Friedrich Gorenstein este autorul romanului "Chok-Chok". Recenzii despre activitatea acestui scriitor - tema este vastă. În anii șaizeci ai secolului trecut, una dintre lucrările lui Gorenstein a provocat rezonanță în cercurile intelectuale. Nu este surprinzător, deoarece acest scriitor a spus despre ceea ce în vremurile sovietice nu era obișnuit să spui cu voce tare. Stilul de narare al lui Gorenstein difera de maniera inerenta fratilor sai in stilou.

chok chok comentarii

"Chok-Chok", care face obiectul acestui articol, provoacă aprobarea, indignarea, admirația și alte emoții conflictuale, chiar și printre cititorii moderni. Și ei, spre deosebire de anii `60, să surprindă cu ceva nu este ușor. Deci, despre ce este vorba acest roman?

Despre autor

Friedrich Gorenstein sa născut în 1932 la Kiev. A absolvit Institutul Minier. A lucrat câțiva ani ca inginer în Dnepropetrovsk. Apoi a absolvit cursurile de scenarii de la Moscova. Opera sa a fost apreciată de regizori precum Konchalovsky și Tarkovsky.

Gorenstein este autorul scenariilor pentru filmele "Solaris", "Slave of Love". "Chok-Chok", revizuit mai jos, a fost publicat la începutul anilor optzeci. Cele mai renumite lucrări ale acestui autor sunt: ​​"Ispășirea", "Casa cu turnul", "Locul". Despre aceste și alte cărți ale lui Gorenstein au fost scrise o mulțime de articole critice. Dar cercetătorii literari, din anumite motive, nu au acordat atenție romanului "Chok-Chok".

chok chok conținut scurt

rezumat

Caracterul principal al romanului este Serghei Sukovaty. La începutul narațiunii, are nouă ani. Părintele Seryozha este ginecolog. Seryozha petrece mult timp pe stradă. Prietenii lui sunt adolescenți care nu inspiră încredere în tatăl său. Și pentru că Sukovaty senior ia decizia de a-și prezenta descendența fiicei amantei sale. Numele fetei este Bela. Și este cu ea că Serghei primește prima experiență sexuală. Merită să spuneți câteva cuvinte despre titlul cărții.

Povestea lui Chok Chok

Opinii despre munca lui Gorenstein sunt destul de dezaprobatoare. Cititorii cred că imaginile din carte sunt indisciplinate, personajele sunt slab exprimate. Deci, Belochka - tânără dragă Serghei - într-un anumit punct dispare complet. După ce descrie scena sinceră, ea nu mai apare în narațiune. Atitudinea ei față de protagonist rămâne un mister.

Se știe că în copilăria Belochke mama a citit câteva cărți, deoarece a crezut că nu toate au un impact pozitiv asupra dezvoltării copilului. Produsul preferat în această familie a fost un basm "Chok-Chok". Despre ce este vorba această carte nu este atât de importantă. Dar ceea ce este important este că numele acestei povestiri este asociat cu experiența sexuală a lui Serghei, care nu este întotdeauna de succes și are destul de rar o legătură cu lumea sentimentelor și a gândurilor.

choc chok carte

Kira

Partea fizică în relația dintre bărbat și femeie, Serghei, a fost studiată prin cărțile unui tată-ginecolog. Viața sa intimă îi atrage și se înspăimânte cu forță egală. Uneori relația cu o femeie este dezgustătoare.

"Chok-Chok" - o carte scrisă în genul filosofic și erotic. Autorul trasează în mod constant paralele între procesele fiziologice și schimbările din lumea spirituală a eroului. Cartea este plină de detalii naturaliste. Afișare destul de detaliată a cunoștinței lui Serghei cu Kira. Această femeie trăiește în apropiere și printre colegii personajului principal al romanului este cunoscută ca o persoană fără probleme într-un sens.

garnizoană

Serghei merge la școala medicală, dar nu reușește să termine. El este chemat la serviciu. În orașul provincial, petrece aproximativ doi ani. În acest moment, atitudinea față de femei devine din ce în ce mai echilibrată. Viața intimă nu-și excită imaginația, dar nu-l respinge ca înainte. În garnizoană, face o poveste de dragoste neîngrijită cu un angajat al bibliotecii locale. Serghei lucrează în spital, la petrecerea timpului liber citește lucrările marilor filozofi și întâlnește această femeie tânără. Dragostea nu lasă urme în sufletul său. Este capabil de un sentiment profund?

Carolina

Se pare că este capabil. La întoarcerea sa la Moscova, Serghei intră în școala medicală, apropiindu-se de unul dintre colegii săi. Alex (acesta este numele unui nou prieten) îl introduce familiei sale. Și într-o zi în casa colegilor, Serghei întâlnește Karolina, o balerină din Cehia. Această femeie vorbește cu un accent ceh. Ea ei greșită rusești provoacă fanteziile erotice Serghei. Eroul romanului începe să urmărească dansatorul de balet. El își dă seama că a cunoscut dragostea adevărată.

În sfârșit, visul lui se va împlini. Caroline vine la el - Dar după două ore a părăsit apartamentul. Și trei zile mai târziu, Serghei primește o scrisoare în care fată scrie că nu-i place și întâlnirea lor nu se va mai întâmpla. Serghei încearcă să se sinucidă.

La sfârșitul romanului, autorul descrie pe scurt ultimii ani ai lui Serghei. Eroul de lucru sa căsătorit, dar nu-i plăcea soția. Caracterul său nu sa schimbat spre bine. După moartea sa, soția lui nu a întristat. La șase luni după înmormântare, sa căsătorit din nou. Dar înainte de aceasta a trecut prin documentele și cărțile soțului ei decedat. Printre ei a fost o fotografie pe care tânărul Seryozha stătea lângă o fată plină, aceeași Bela, care a fost atât de îndrăgostită de a asculta povestea "Chok Chok".

чок чок отзывы о книге

Lucrarea este scrisă într-un limbaj literar bun. Cititorii sunt de acord în acest aviz. Cu toate acestea, în cele mai multe recenzii ale acestei cărți, există indignări cu privire la numărul mare de epitete și metafore pe care autorul le oferă părților intime masculine și feminine ale corpului. După cum spunea unul dintre cititori, "ideea este transmisă viu, dar cu un gust neplăcut".

JOG DOG - pantofi pentru copii, combinând o calitate excelentă și un preț rezonabilJOG DOG - pantofi pentru copii, combinând o calitate excelentă și un preț rezonabil
Actrita Lyudmila Polyakova: biografie, filmografie, viata personalaActrita Lyudmila Polyakova: biografie, filmografie, viata personala
Henry James: biografie, lucrăriHenry James: biografie, lucrări