Filarmonica Jazz, Sankt-Petersburg: adresa, repertoriu, recenzii

Prima și singura societate filarmonică de jazz (Sankt Petersburg) a existat de aproape 30 de ani. De-a lungul anilor, multe proiecte neobișnuite au fost realizate aici. Deja au crescut mai multe generații de ascultători, care nu își imaginează viața muzicală din Petersburg fără această instituție elegantă și confortabilă.

jazz philharmonic

Istoria creației

În 1989 a fost deschis primul jazz din Rusia Societatea Filarmonică (Sankt Petersburg). Apariția ei a fost rezultatul lungii implicări a lui David Goloshchekin în muzica jazz. În jurul lui era un cerc mare de muzicieni de aceeași voie, de clasă mondială, și aveau nevoie de un loc de joacă pentru creativitate. Ideea lui Goloshchekin a fost suportată și "străpunsă" mai mult de un an, și a cheltuit o mulțime de resurse pentru a crea un astfel de "centru de cultură" unic în Sankt Petersburg. Scopul creării Filarmonicii a fost popularizarea jazz-ului și mesajul către publicul larg că jazz-ul este o muzică serioasă. Aici puteți auzi întotdeauna cei mai buni interpreți din diferite direcții ale jazzului. Treptat, filarmonica de jazz sa transformat într-un fel de club unde se adună cunoscătorii acestei muzici speciale. David Goloschekin implementează pe baza acestei instituții numeroase proiecte creative care îmbogățesc în mod semnificativ viața culturală a capitalei de nord. Astăzi, societatea filarmonică este inclusă într-un cerc mic al celor mai bune asociații de jazz din lume, cele mai mari vedete de jazz fiind onorate să joace aici.

Filarmonica muzicii jazz

David Goloshchekin - fondator al Societății Filarmonice

Lumea jazz-ului rus nu poate fi imaginată fără un muzician unic, multi-instrumentalist David Goloshchekin. El a devenit interesat de jazz, cât mai devreme de 15 ani, în timp ce în muzică școală studiază la Conservatorul din Leningrad, el se apropie de cercul de jazzmen St. Petersburg. Și deja la vârsta de 17 ani a început să lucreze în asociația turistică. În biografia sa creativă a fost o mulțime de interesante și unice. A lucrat în faimoasele orchestre ale lui Yu. Vikharev, E. Rozner și I. Vainshtein. Goloshchekin deține pian, vioară, violă, violoncel, saxofon și flugelgorn. În 1968, a creat un ansamblu de muzică de jazz, în care lucrează încă. Cu trupa, muzicianul a călătorit în întreaga lume. El a avut posibilitatea de a efectua impreuna cu Duke Ellington, Wynton Marzales, Dizzy Gillespie, Paquito Drsquo- Rivera, Eddie Gomez, și multe alte jazzmen celebre. În 1989, datorită eforturilor Goloshekin a apărut Jazz Sala Filarmonicii (Sankt Petersburg), un loc unic, care este considerat a fi unul dintr-un număr de zone de elită ale lumii. Astăzi, Filarmonica a devenit principalul loc pentru ansamblul muzicii jazz, precum și un loc pentru realizarea unui număr mare de proiecte de creație ale jazzmanilor.

jazz philharmonic

colectiv

Filarmonica muzicii de jazz a fost creată ca o unitate a oamenilor simpatici. Miezul trupei a fost compus de muzicieni ai Ansamblului Jazz și de maestrul D. Goloshchekin însuși. Ca unitate independentă de creație, solistul acestui colectiv este Elvira Trafova. A lucrat timp de mulți ani în echipa Goloshekin și are echipa sa, care include pianistul Petr Kornev, saxofonistul Cyril Bubyakin Viktor Sherbin (Congo) și Stanislav Streltsov (tobe). Fiecare dintre acești muzicieni are și propriile proiecte muzicale și echipe. Jazz Filarmonica este, de asemenea, platforma „nativ“ pentru astfel de muzicieni de jazz celebri din Rusia ca Gasan Bagirov, G. Holstein și ei „Saxofoane din Sankt-Petersburg,“ Mihail Kostyushkin Vladimir Lytkin, Andrei Ryabov, un club de jazz „Kvadrat“, precum și mulți tineri muzicieni.

Jazz Philharmonic St. Petersburg

poster

Repertoriul filarmonicii de jazz este compus astfel încât ascultătorii își pot aminti clasicii, precum și să se familiarizeze cu noi lucrări și interpreți. Posterul include concerte de colective și interpreți ai "rezidenților" Societății Filarmonice, precum și un program de turism mare. Pentru ascultători, diverse combinații de muzicieni sunt de mare interes, ceea ce face posibilă obținerea unei noi lecturi și sunete a operelor clasice de jazz. În playbill există întotdeauna noi programe create pentru zilele de naștere ale celor mai mari muzicieni de jazz, programe tematice. În repertoriul filarmonicii nu există aproape nici o repetare, vă permite să ascultați o varietate de jazz viu în fiecare zi. Concertele au întotdeauna o conotație de improvizație, fără de care această muzică este imposibilă.

Filarmonica din Jazz din Petersburg

Sala Filarmonicii

În filarmonica de jazz, situată la adresa: SPb, Zagorodny Avenue, 27 au fost create condiții unice pentru a asculta această muzică neobișnuită. Inițial, D. Goloshchekin a vrut să creeze un fel de club de oameni asemănători, unde ascultătorii se simt participanți la acțiunea scenică. În instituție există două săli: o mare "Sala Filarmonicii Jazz" și o mică "Sala Ellington". Sala Mare a Filarmonicii de Jazz este proiectată pentru 180 de locuri. Ascultătorii sunt cazați la mese confortabile, pot să comande băuturi și gustări în bar, în hol există o sală de dans. Dar atmosfera aici nu este un restaurant, ci un club. Filarmonica creează o atmosferă specială, emoțională, în care oamenii se relaxează, ascultând muzică bună. Programele de concerte sunt formate din două sau trei sucursale. Ellington Hall este proiectat pentru 45 de persoane, aceasta este o sală de cameră, în care spectatorii sunt cazați pe canapele sau la mese. Există, de asemenea, o expunere de elemente de la istoria jazzului. Dimensiunea mică a camerei creează o atmosferă specială, sunetul muzicii de cameră și asociere strânsă cu muzicieni de jazz - acest sentiment de nedescris de intimitate, care este sporită de muzica de calitate.

sala Filarmonicii de Jazz

Program de turism

Filarmonica de jazz din St. Petersburg a fost creată de David Goloshchekin într-o mare măsură pentru a avea un loc pentru a invita muzicieni demni. Aproape toate celebritățile de jazz din lume au reușit să se descurce în istoria de aproape 30 de ani a existenței sălii. În plus față de clasicul jazzman, Goloshchekin organizează adesea surprize pentru ascultători. De exemplu, poate invita Vyacheslav Polunin cu "Litsedeyami" să vorbească cu Leningrad Dixieland. De asemenea, David Semenovich extinde în mod constant orizonturile publicului din Petersburg, invitându-i pe cele mai noi echipe din diferite țări: Cuba, Spania, Letonia, SUA, Israel. De asemenea, Maestro Goloshchekin este implicat constant în căutarea tinerilor talentați în Rusia, care oferă, de asemenea, ocazia de a vorbi la Filarmonică.

jazz repertoriul filarmonicii

proiecte

De-a lungul întregii sale existențe, Filarmonica de Jazz din St. Petersburg a implementat mai multe proiecte muzicale globale. Printre acestea se numără: concursul tinerilor interpreți de jazz „Toamna maraton“, concert educațional „Jazz - pentru copii“ și „Swing Noaptea Albă“ Festivalul de Jazz de Crăciun Festivalul de Jazz. Toate aceste proiecte vizează promovarea jazz-ului în Rusia, creând o cultură de jazz pentru generația mai tânără. Proiectul "Jazz pentru copii" a fost primul din istoria Filarmonicii. Ca o parte din ea de două ori pe lună, există programe speciale pentru copii, în cazul în care acestea se familiarizeze cu stilurile și tendințele de jazz, să învețe istoria și sunete de instrumente muzicale diferite, asculta piese clasice de jazz. Cele mai bune și mai vechi colecții de jazz și muzicieni din Sankt Petersburg iau parte la concerte. În plus față de proiectele permanente, de mai mulți ani, Filarmonica deține numeroase evenimente și evenimente diverse.

"Maraton de toamnă"

Mai mult de 20 de ani de Jazz anual Filarmonicii Goloshekin David deține un concurs pentru muzicieni de jazz tineri. Scopul evenimentului este de a găsi și susține tinerii jazzmeni. Concursul se desfășoară în două runde, în calitate de juriu, fiind cei mai cunoscuți reprezentanți ai jazz-ului din St. Petersburg. Câștigătorul primește un premiu - posibilitatea de a efectua pe scena de o lună Filarmonica pentru un an întreg, precum și să ia parte la festivalul de muzica de jazz. Concursul se distinge printr-o atmosferă prietenoasă, aproape familială. Juriul nu evaluează numai interpreții, dar, de asemenea, să le dea sfaturi și, uneori, ele însele incluse în procesul de luare de muzică. Printre câștigătorii concursului de astăzi, multe bine-cunoscute și chiar bine-cunoscute muzicieni de jazz, printre care Gasan Bagirov, Cyril Bubyakin, Victoria Urusova Maxim Nekrasov. Mulți dintre ei au devenit "rezidenți" obișnuiți ai societății filarmonice.

"Leagăn al nopții albe"

De peste 20 de ani la rând, filarmonica de jazz a organizat un festival unic de jazz în iunie. Această platformă adună nu numai o mulțime de ascultători și iubitori de jazz, ci și muzicieni din întreaga lume. Ei consideră că este o onoare să vorbească la acest eveniment. În programul festivalului există întotdeauna spectacole clasice standarde de jazz și noi compoziții ale autorului. În cadrul festivalului sunt întotdeauna cunoscuți jazzmeni din Petrograd, condus de David Goloshchekin. Maestrul întotdeauna pregătește niște surprize pentru public: acestea pot fi interpreți unici, invitați neobișnuiți și sesiuni de jamuri strălucitoare. Cea mai mare parte a programului este compusă din spectacole ale unor artiști tineri, astfel încât pentru public, festivalul este o oportunitate de a învăța nume noi în lumea jazzului.

De-a lungul anilor, filarmonica de jazz, ale cărei recenzii sunt pline de epitetele cele mai entuziaste, lucrează pentru plăcerea și iluminarea ascultătorilor săi. Atmosfera specială a acestui loc este întotdeauna menționată în răspunsurile vizitatorilor Filarmonicii. Ascultatul nu este doar un oaspete, ci un "complice" al acțiunii muzicale, se simte implicat în cercul de elită al jazzmenilor din Sankt Petersburg. Societatea filarmonică are un cerc mare de vizitatori obișnuiți, care nu se bucură pur și simplu de jazz, ci se familiarizează cu ea și simt toate nuanțele performanțelor. Dacă visați să vă plimbați în această atmosferă de nedescris, veniți la adresa: Sankt-Petersburg, Prospekt. Zagorodny, d. 27.

Murmansk, filarmonica: poster și recenziiMurmansk, filarmonica: poster și recenzii
Unde să mergeți la Sankt Petersburg: alegeți un locUnde să mergeți la Sankt Petersburg: alegeți un loc
Societatea Filarmonică din Moscova. Ceaikovski. Filarmonica Orchestra, poze, recenziiSocietatea Filarmonică din Moscova. Ceaikovski. Filarmonica Orchestra, poze, recenzii