Cele mai bune filme ale lui Lovecraft: lista, rating, descriere și recenzii

Howard Phillips Lovecraft este un maestru remarcabil al groazei secolului al XX-lea, care a inventat ceva cu adevărat inovator și înspăimântător. Lucrările unuia dintre fondatorii noii direcții în genul literaturii de groază din secolul al XX-lea și până în prezent îi inspiră pe producătorii de filme să facă filme care îngheață sângele. Lovecraft este extrem de dificil de filmat, de a transmite pe ecran ecranul groaznic, necunoscut opere literare autorul este luat numai de venerabili creatori de filme. Ora veche a scriitorului a venit după moartea sa subită, în 1939 opusul său a început să fie publicat sub formă de carte. HP Lovecraft, filmele pe care cartea este eliminat astăzi, și a venit cu o mitologie distinctiv și unic care există chiar acum pe cont propriu, împreună cu Theogonia din Egipt, Mesopotamia sau Sumer.filme lovecraft

Bazat pe lucrări

Conform lucrărilor scriitorului, au fost create peste 85 de filme și aproximativ două duzini de jocuri video. Jocurile și filmele lui Howard Lovecraft au apărut în cea mai mare parte în ultimele două decenii. În corectitudine trebuie remarcat faptul că un număr impresionant dintre ele nu este un ecran, în multe filme de groaza folosite numai numele sau numele scriitorului fictive. De exemplu, proiectul Lucio Fulci - film de groază italian „Orașul morților vii“ - locul în care se desfășoară respectivele evenimente înfricoșătoare, numit Dunwich, și toată lumea știe cartea cu vrăji magice într-un film Sam Reimi sub titlul inspirat "Evil Dead" se numește "Necronomicon". Filmul, filmat pentru operele individuale, este mult mai mic, dar este destul de bine cunoscut. Lovecraft a îndrăznit să filmeze cum horrormeykery eminent ca Stuart Gordon, Guillermo del Toro, Dan Orsquo-Bannon și altele. Nu este posibil să se potrivească toate producțiile de film ale operelor scriitorului într-o singură publicație, așa că merită să ne limităm la cele mai faimoase filme.Filmele lui Howard Lovecraft

Lista adaptărilor

Înregistrarea filmelor de pe Lovecraft, o listă a căreia cuprinde treizeci de filme, merită menționat cele mai faimoase:

• "În gura nebuniei" (critica IMDb: 7.20).
  • "Întoarcerea reanimatorului" (IMDb: 5.90).
  • "Înviat" (IMDb: 6.40).
  • "Hemoglobină" (IMDb: 3,80).
  • "Dagon" (IMDb: 6.30).
  • "Dunwich Horror" (IMDb: 5.40).
  • "Chemarea lui Cthulhu" (IMDb: 7.40).
  • "Din exterior" (IMDb: 6.80).
  • "Cartea morților" (IMDb: 5.70).
  • "Cthulhu" (IMDb: 4.70).
  • "Mireasa reanimatorului" (IMDb: 6.20).
  • "Horror fără scrupule 2" (IMDb: 5.20).
  • "Neschimbat" (IMDb: 4.90).
  • "Blestemul" (IMDb: 4.90).
  • "Resanator" (IMDb: 7.30),
  • "Horror ascuns" (IMDb: 4.70).
  • "Horror în Danvich" (IMDb: 3.80).
  • "Mori, monstru, muri!" (IMDb: 5.60).
  • "Ciudatul în castel" (IMDb: 5.90).
  • "Culoarea din întuneric" (IMDb: 4.70).

Mystic Horror

Primul dintre proiectele de film ale lucrărilor autorului este filmul de groază "The Enchanted Castle" (rating IMDb: 6.80) regizat de Roger Corman. Scena se bazează pe romanul gotic The Case of Charles Dexter Ward, scris de un scriitor în 1927.

Narațiunea introduce privitorul la personajul principal - un magician negru, un vrăjitor, anihilat locuitorii din Arkham în secolul al XVIII-lea, care încearcă să se întoarcă din morți, reîncarnat în urmașii lui, prea dus științele oculte. Directorul Roger Corman de film, luând groază, puternic se bazează pe activitatea de geniu literar a spus, filmul a exprimat în mod clar scriitor generație fantezia autorului cu un cult Imaginatie zeități terifiante, Necronomicon magic, o referire la Yog-Sothoth și Cthulhu. Orice altceva în film cu actori Corman de cult de punere în aplicare Vincent Price și Lon Chaney, Jr., și monologurile suplimentare au fost scrise de către tineri, apoi și obscure de Francis Ford Coppola.

carti de dragoste

Filmele din cărțile Lovecraft încearcă din lume regizorii de frunte Dan Orsquo-Bannon, care a dat fanii de groază legendare „Întoarcerea morților vii“, în 1992, a introdus, de asemenea, versiunea autorului de adaptarea cinematografica a romanului „Cazul lui Charles Dexter Ward“ - filmul „Înviat» (IMDb: 6,40) . Potrivit kinoekspertov, spre deosebire de urmași Corman tratamentul lui nu era mistic de groază, gotic, filmul sa dovedit un adevărat coș de gunoi sângeros cu schelete agonizante și zombi însetați de sânge.

Povestiri despre gemenii morți

Romanul "Groaza de la Dunwich" a fost organizat de trei ori în istoria industriei cinematografice mondiale: în 1970, 2006 și 2009, În 2006, festivalul a lansat un scurtmetraj, în 1970 și 2009 - filme de lung metraj. Lovecraft, de data aceasta, a încercat să filmeze pe Daniel Heller și Lee Scott.Lista de filme Lovecraft

În versiunea 1970 în regia lui Daniel Hailler înainte deja picturized lavkraftovskuyu romanului "The Shining în afara" (pictura "! Die, Monster, Die"), destul de aproape de sursa originală a aderat cu atenție pentru a transmite atmosfera de poveste în filmul de groază „The Dunwich Horror» (IMDb: 5,40) . Ca actor principal a fost invitat de Dean Stockwell, cunoscut publicului pentru filmul „Quantum Leap“ și „Langoliers“. Cu toate acestea, criticii au luat de film controversat, acuzând creatorii în pierderea parcelei de intrigă și lent în timpul acțiunii. Chiar și pentru o lungă perioadă de seturi perioadă erau prea săraci, și inserție de animație perturba starea de spirit misterios - ridicol.

Versiunea autorului a lui Scott

Telefilm creat de Lee Scott, pus în scenă pentru ultima dată mai mult de o duzină de filme de groază cu buget redus, diferă de o copie fidelă a unui cod sursă literară, și, prin urmare, are un rating de IMDb: 3,70. Acțiune în mod deliberat modernizat, în loc de un frate geamăn născut mort al protagonistului apare cauzată de un demon, ci pe baza întregului teren a supraviețuit: un conac sumbru, familie ciudat, păzește monstrul său secret, sensibil, care necesită victimele umane în curs de desfășurare. Potrivit kinoobschestvennosti, Scott creatura asemanatoare cu un tipic (în termeni de complot) groază, individualitate HP Lovecraft autor în ea mult mai puțin decât se mută de groază dovedit tradiționale.

Cel mai loial aderent

Admiratorul cel mai fidel al Lovecraft, a devenit un regizor Stuart Gordon, creat pe baza lucrărilor scriitorului cinci filme. Cel mai cunoscut dobândite trei: îndepărtarea poveștii „Herbert West de recuperare“ film «de salvare» (IMDb: 7.30), pe romanul „Dincolo de a fi“ thriller-ul „Afară» (IMDb: 6,80), bazat pe povestea «Umbra peste Innsmouth» de groază "Dagon" (IMDb: 6.30).

"Resanator" este debutul regizorului, care a lucrat anterior la teatru. Filmul a fost inițial poziționat ca o problemă pilot pentru seria de televiziune. Potrivit experților, cenzorii, realizatorii dintr-o producție sursă literară a temei - identitatea personajului central, un geniu nebun care a decis, la orice preț pentru a învinge moartea. Parcela se desfasoara in Chicago modern. Concentrația de gunoi în proiectul Gordon a depășit toate normele acceptabile astfel încât (banda de umplere de bază a fost dezmembrari sângeroasă), că producătorii au decis să nu dea rezultatul comisiei de evaluare a cenzurii. Dar banda în clipi din ochi a fost ridicat la rangul de „groază clasic“ și a primit trei continuări: „Bride of Re-Animator“, „Dincolo de Re-Animator“ și „Învierea“ (rating de imagini de mai sus).Howard Lovecraft filme pe cărți

Al doilea proiect al lui Gordon

Nu toate filmele despre operele lui Lovecraft privind gradul de nebunie corespund surselor literare. Cu toate acestea, groaza "Izvne", potrivit principalilor critici, este o excepție. Acțiunea de plotare a imaginii este bine răsucite în jurul mașinii, care a deschis portalul la alte dimensiuni. Dar oamenii de stiinta, oamenii de stiinta care au facut o descoperire fara precedent, nu au anticipat care ar fi consecintele experimentului lor indraznet. Monstrii, care au apărut imediat în lumea noastră, au mestecat capul principalului inventator de știință și au condus restul nefericitului nebun. Acesta este unul dintre filmele care arată subiectul principal în lucrarea scriitorului - o ciocnire cu necunoscutul.

A treia lucrare

Cel de-al treilea film al lui Stuart Gordon, intitulat "Dagon" de către criticii de film, este considerat unul dintre cele mai de succes încercări de a traduce textele lui Lovecraft pe un ecran mare. Inițiativa narațiunii este, în principiu, tradițională: o pereche de protagoniști Barbara și Paul, prin voința destinelor, se găsesc pe o insulă îndepărtată, locuită de ciudați aborigeni. După cum sa dovedit, toată populația locală se închină zeului marii Dagon. Barbara, ca și alții, se confruntă cu o soartă de neînvins: în curând va fi folosită ca incubator pentru a crește populația. Eroii, desigur, încearcă să se salveze în orice mod posibil și practic reușesc. Nu va fi un sfârșit fericit în istorie. Aceasta este principala diferență cu novela lui Lovecraft.

Gordon încă se inspira de două ori din lucrările scriitorului. Conform poveștii, „Cast Away“, în 1985, și-a scos lui globii oculari bogat sângeroase film violent „Castelul ciudat“, în 2005, pentru serialul de televiziune „Masters of Horror“ episod filmat pe romanul „Dreams în Casa Witch“.Lovecraft funcționează

Pe lângă thrash

Bazându-se pe opusul "Horror ascuns", groaza lui Peter Svatek sub numele de "Hemoglobin" (1997) este considerată una dintre cele mai bune adaptări ale zilelor noastre. Narativul cunoaște observatorul cu protagonistul, descendent al unui gen care este aproape degenerat ca urmare a mutațiilor. Tânărul suferă de o boală genetică, iar moartea lui este foarte aproape, așa că vine pe insulă, într-un vechi conac de familie, pentru a afla mai multe despre strămoșii săi. Imaginea urmează literalmente sursa originală, cu excepția fundalului mistic, partea dramatică dramatică a narațiunii este clar pronunțată. Acest lucru nu se poate lauda cu toate versiunile de ecran ale filmelor lui Lovecraft. Filmul a produs mari actori - Roy Dupuis și Rutger Hauer.

Există o altă variație în același opus literar - filmul regizat de Courtney Joyner "Horror ascuns". Un fapt interesant este că rolul principal în imagine a fost jucat de Jeffrey Combs, filmat înainte în toate cele trei "Reanimatori" și "Afară". În asta filmul este dramatic componenta nu este prezentă și într-o mină, cinematograful reprezintă insurgentul viguros și puternic eliminat cu cimitirul stâng și zombi carnivori, încercând să se elibereze.

Barbara Crampton este regina terorii sălbaticeBarbara Crampton este regina terorii sălbatice
Artă contemporană de cinema. Ce este un thriller?Artă contemporană de cinema. Ce este un thriller?
Call of Cthulhu: trecerea unuia dintre cele mai teribile jocuri din toate timpurileCall of Cthulhu: trecerea unuia dintre cele mai teribile jocuri din toate timpurile