Haruki Murakami, "pădurea norvegiană": recenzii, rezumate, analize, citate

modern Scriitor japonez

Haruki Murakami a creat multe lucrări interesante. Potrivit lui, nici unul dintre ele nu este autobiografic. Nu toată lumea poate citi Murakami. Adesea, romanele sale sunt prea lungi, dar cu siguranță au o filozofie. Una dintre lucrările puternice ale lui Murakami este "pădurea norvegiană". Rezumatul, analiza și alte fapte interesante care pot fi scoase din carte vor fi subiectul studiului nostru.

Murakami Pădurea norvegiană

La inceput a fost o melodie

Este uimitor cum autorul reușește să se îngropa în problemele ridicate și nu uitați, în același timp, pentru a face paralele cu realitatea? Cei care sunt familiarizați cu produsul înainte de a pune întrebarea, în cazul în care a făcut numele. Aici Murakami nu diferă în originalitate. Titlul vine de la celebra piesa „Beatles“ norvegian Wood, care se traduce literal ca „Norwegian Wood“. Mențiunea despre aceasta este prezentă și pe paginile romanului. Tema pădurilor și mediului natural este studiat separat Murakami. „Norwegian Wood“ conține descrieri pline de culoare cartiere Tokyo, în care există o acțiune de teren. Daca nu sunteti un fan al volumelor mari de lucrări (și această carte - este acest lucru), vom analiza storylines individuale, analiza personajele și acțiunile personajelor, dar cu ajutorul cititorilor critici comentarii și evaluări vor da concluzia, este timpul de cheltuieli în valoare de pe acest roman.

Înțelege-mă

Această lucrare a provocat o mulțime de opinii contradictorii. Unii au crezut că romanul ar putea avea un efect rău asupra psihicului adolescent (și nu numai), alții îl considerau un bun exemplu de autoevaluare și de propria viață. Cotațiile au fost de interes deosebit. "Pădurea norvegiană" Murakami conține un număr impresionant de declarații interesante și vii. Unii dintre ei au devenit fraze înaripate. Fanii romanului și creativitatea scriitorului le folosesc adesea conversație vocală. Dar mai important, dacă țineți cont de filozofia operei, astfel de citate vor ajuta la înțelegerea mai bună a personajelor, a gândurilor și acțiunilor lor.

haruki morakami recenzii pădure norvegiene

Calea către starea unei capodopere

De câțiva ani, lucrările au continuat cu privire la crearea cărții, după cum a recunoscut Haruki Murakami. "Pădurea norvegiană", al cărei rezumat trebuie clarificat în continuare, a fost publicat în 1987. Aproape imediat a fost recunoscut ca un bestseller în Japonia. Cu toate acestea, nu este nimic de surprins. Orice creație a unui scriitor găsește rapid un răspuns din partea cititorilor, devenind cel mai vândut produs.

Destinul uman despre care trebuie să vorbim

Caracteristica Murakami ca scriitor este nevoia de a transmite cititorului despre soarta dificilă a unei persoane obișnuite. Ele pot deveni oricine. Deseori, personajele ocupă poziții diferite, diferă în funcție de vârstă și statut. Ca și cum a spune că nimeni nu ar trebui să fie arogant față de ceilalți, autorul este egal cu toate sub un singur nivel. Toată lumea va decide dacă Haruki Murakami face ceea ce trebuie. "Pădurea norvegiană", ale cărei recenzii se numesc drama socială, povestește despre o generație tânără care trăiește la mijlocul anilor `60. studenți Universitatea din Tokyo Ei nu doresc să urmeze regulile stabilite de guvern și, prin urmare, se opun principiilor. Experimentând momente dificile în societate și în întreaga țară, toate (pe exemplul principalului personaj numit Tooru) sunt forțate să se schimbe în interior.

Dualitatea imaginilor

Personajul său principal este creat într-un mod special de Haruki Murakami. "Pădurea norvegiană" introduce cititorul la două Toru Watanabe - un adolescent și un bărbat de vârstă mijlocie. Ultimul este naratorul. Într-o mai mare măsură, își amintește de trecut când era student la universitate și când, de fapt, au avut loc momentele culminante ale destinului său. După ce a trăit o viață interesantă, Tooru împărtășește sfaturile sale cu cititorii pe exemplul său. Având în vedere subtilul filozofic al operei, cititorii ar trebui să reflecte nu numai asupra vieții lui Tooru, ci și să tragă paralele cu propria lor.

Haruki Murakami Pădurea norvegiană

Teme pentru fiecare generație

Pentru ce public a creat lucrarea lui Murakami? "Pădurea norvegiană" nu este concepută pentru o anumită gamă de cititori. Cartea poate veni în minte ca o generație de adolescenți și oameni care au trecut granița maturității. Romanul se bazează pe problemele pierderii și maturizării sexuale. Personajul principal se trece prin tragedia de sinucidere, cel mai bun prieten, și este adiacent la excitare generală a celorlalți studenți care au fost nemulțumiți de nivelul de existență. În cazul în care agravând o atitudine deja confuză la viață, autorul adaugă la gradul de severitate al parcelei: Tooru întâlnește în același timp, spre deosebire de două fete care la atras într-un vârtej de evenimente. El trebuie, de asemenea, să facă o alegere: viu, emoționist Midori sau fermecător, dar rănit în interiorul Naoko?

În general, narațiunea va trece peste intervale de timp diferite de mai multe ori. Și acest lucru poate fi numit un dispozitiv special folosit de Murakami. "Pădurea norvegiană" își va începe lunga "călătorie" pe amintirile din Germania, unde Tooru de 37 de ani aude piesa Norvegian Wood. Sudden nostalgia pentru trecut aduce tristețe și tristețe. În mintea lui, Watanabe se întoarce în anii 60, apoi și-a schimbat prezentul și viitorul ...

Tulburări mintale împovărate de tragedie

Ceea ce a început cu amintirile obișnuite a devenit în curând o viață întreagă. Este greu să descrii pe scurt lucrarea lui Haruka Murakami "Pădurea norvegiană". Rezumatul nu poate transmite plinătatea povestii dramatice, mesajul principal pe care autorul la pus în carte. Și totuși, pentru cei care nu sunt deja familiarizați cu acesta, vom dezvălui un fundal mic ...

După cum se știe deja, Tooru a fost prieten cu Kizuki de mulți ani. El, la rândul său, este legat de un prieten de Naoko. Fiecare dintre eroi se simte parte din "bandă". Decizia bruscă a unui prieten comun pentru a-și rupe propria viață reduce Watanabe și fata mai aproape. Împreună au tragedie: Tooru simte suflarea morții peste tot, iar Naoko pare să fi pierdut o parte din ea însăși. În ziua celei de-a 20-a aniversări, se ocupă de dragostea Tora, după care tipul se întreabă dacă ar fi o dorință sinceră sau o dorință fiziologică. Eroul devine simpatic față de fata, dar își dă seama că nu este atât de ușor să "străpungă" vălul sufletului ei ...

Haruki Murakami Analiza sumară a pădurilor norvegiene

Dificultăți de conștientizare

Care este prima impresie de citire a romanului "Pădurea norvegiană" de H. Murakami? Comentariile cititorilor îl definesc ca o lucrare complexă. Episoadele individuale durează prea mult, iar unele pot fi scurtate semnificativ, păstrând în același timp esența lucrurilor. Dar, similar, este și particularitatea tehnicii de a scrie autorul japonez. Probabil, pentru a înțelege astfel de lucrări, trebuie să trăiești cel puțin pentru a vedea părul gri. În schimb, trebuie remarcat faptul că tinerii cititori au recunoscut ușurința în înțelegerea subiectului. Ei bine, fiecăruia. Singurul lucru care nu poate fi sfătuit este să se familiarizeze cu cartea într-o stare de depresie. Instabilitatea psihologică amenință cu consecințe periculoase.

Erotic poem

Care sunt avantajele și dezavantajele pădurii norvegiene a lui Haruka Murakami? Comentariile cititorilor numesc în unanimitate personajul principal o persoană interesantă. În multe privințe este cel care salvează simplitatea formată în conținut și caracterul său luminos îl face fascinat de istoria vieții sale.

Tooru a fost creat de un caracter controversat. Când are douăzeci de ani în plot, el îi motivează pe toți treizeci. Filosofia sa include fraze și citate complexe, dar acest "dialect allegoric" rămâne înțeles celorlalți. În plus, Watanabe are un nucleu, liniște, răcoare. Te poți baza pe asta, e ușor să spui problemele care mănâncă din interior. Nu-i de mirare că tipului îi trag ambele fete.

Iubire și plăcere

Sex necorespunzător - minusul principal al romanului "Pădurea norvegiană". Cititorii care citesc piesa sunt de acord cu privire la modul în care autorul a desenat personajul principal, a arătat o gândire adevărată. Watanabe este un bărbat. Se confruntă cu tragedii personale în felul său, dar când există posibilitatea de a-și satisface nevoile, el profită de ocazie. Și nu o dată, nu cu o singură fată. Ar trebui criticat pentru asta? Tooru locuiește într-o lume creată de Muraki, plină de sex. Poate că autorul acordă o asemenea atenție detaliilor delicate inerente, considerând că este o parte a vieții fiecărei persoane? Dar, din păcate, majoritatea personajelor sunt percepute ca anxioase - conversațiile lor și reflecțiile asupra sexului uneori copleșesc normele admisibile.

Recenzii critice din pădurile norvegiene

Romantismul pentru a ajuta

Pot să învăț să iubesc dintr-o carte? Un exemplu excelent pentru aceasta este "pădurea norvegiană". Reperările criticilor, în cea mai mare parte, sunt în solidaritate cu opinia că lucrarea este plină de senzualitate și erotism. Plus este prezentarea prudentă a unui astfel de subiect delicat de către Murakami. Cititorii nu vor găsi vulgaritate. Dimpotrivă, scene vulgare sunt înlocuite de focul pasiunii, care de fiecare dată trăiește la Tooru. Personajul principal în căutarea iubirii se confruntă cu o mulțime de sentimente și emoții. Desigur, el este un seducător care știe să dea o mare de plăcere, știind călătoria către orice femeie, indiferent de vârsta ei. Dar nu uita că în spatele acestei cochilii exterioare, Watanabe caută cu disperare prezentul. De fiecare dată când ne pare că noua lui pasiune va deveni o adevărată iubire, după cum se dovedește, aceasta este doar o altă explozie de senzații. Este demn de remarcat faptul că, în descrierea scene intime ale maturizării sexuale Tooru, arată autor și atmosferă romantică, așa cum, de exemplu, sărut soulful în mansarda uneia dintre fete.

Ceea ce trăiește în interiorul Heillip-

Dragostea și moartea sunt, probabil, componentele cheie, îndeaproape și nu o dată interconectate în lucrarea lui Murakami "Pădurea norvegiană". Opinii adesea compară protagonistul cu transportatorul de energie negativă, în timp ce el rămâne un caracter pozitiv pentru mulți. Modelul ciudat: unde apare, există "smacks" de moarte. Din imaginea lui, oamenii sunt gata să te enervezi. Care este secretul "atractivității" lui Toor? Probabil, vina pentru totul este acel sex fierbinte, pasionat, care uneori părea lipsit de sens, mecanic, instinctiv.

În strânsă legătură cu alte personaje, Watanabe își deschide drumul. Sentimentele sale sunt concentrate în energie nerealizată, rupând afară. El a fost de multe ori depășită de pustota- apăsătoare, cu diferite grade de succes pe care doriți să plâng, și răsfățați-vă într-o admitere sincer, să înțeleagă ei înșiși și răsfățați-vă în fantaziihellip- neîngrădită a putea fi fericit cu Naoko? Fără îndoială. Avea nevoie de protecția pe care o arăta odată. Orice fată vrea de la a doua jumătate de a obține cel puțin un pic de încredere.

recenzii norvegiene privind cititorii de pădure

Căutați mult pe voi înșivă

Cei care nu pot aștepta să vadă cum va termina povestea lui Watanabe, vor aștepta curios pentru partea finală a romanului Murakami "Pădurea norvegiană". Rezumatul lucrării este plin de linii de poveste interesante. Deci instabilitatea psihotică a lui Naoko o forțează să ia o pauză în relația cu Tooru. Revoltele studenților nu duc la rezultatele așteptate. Aceasta inflamează în continuare sensul tânărului de ură și ipocrizie față de colegii săi. Se întâlnește cu fată plină de viață, veselă Midori, cu care este foarte bine. Vizitând Naoko în clinică, eroul se familiarizează cu un pacient numit Isida Reiko. În timp ce Naoko își împărtășește amintirile despre sinuciderea surorii ei, o nouă cunoștință discută despre prima experiență sexuală. Bineînțeles, Tooru atrage mai mult din ea decât prietena lui care-i durează constant ...

Haruki Murakami, "pădurea norvegiană": rezumat, analiză, impresii generale

Intriga romanului este prezentă pe toate paginile sale. Ar trebui să spunem o "mulțumire" specială scriitorului pentru capacitatea de a păstra interesul cititorului în acest fel. Partea finală pentru mulți părea cea mai emoționantă. Ce așteaptă eroul înainte?

La un nou prieten Isis Tooru cere sfaturi - cu cine dintre fete să rămână? Dar Naoko moare. Watanabe călătorește în țară, încercând să înțeleagă ce sa întâmplat. După întâlnirea cu Reiko, petrece noaptea cu ea. În dimineața următoare el ia decizia principală în viață: Heillip. Mai ales pentru cei care nu sunt familiarizați cu lucrarea, nu vom dezvălui sfârșitul final.

Pentru a rezuma, ce putem spune despre munca în ansamblu? Care sunt impresiile din citirea romanului "Pădurea norvegiană", care nu este ușor de înțeles? Comentariile cititorilor în majoritatea covârșitoare sunt de acord că cartea a lăsat o percepție neutră și o impresie ambiguă. Evident, dar nu întotdeauna pozitivă pentru evaluarea ei este prezența excesivă a sexului. Lucrarea este bogată în gânduri, mișcări inhibate, frig, răceală, goliciune și singurătate. Murakami explorează chestiunile de a fi și moartea, de a se cunoaște pe sine și de locul său în societate într-un stilist neobișnuit specific pentru el. În același timp, unii cititori au exprimat faptul că o parte a sufletului este pierdută pentru totdeauna. Viața proprie poate părea plictisitoare, care în nici un caz nu este un mijloc de a crește starea de spirit. Caracterele individuale nu sunt dezvăluite până la sfârșit. Cel mai adesea, ei sunt interesați de nevoi sexuale, care, la rândul lor, provoacă dorința de a slamă cartea.

recenzii pădure norvegiene

Principala întrebare a cititorului: gustul și culoarea ilustrației

Realizat de istoria personajului principal (de fapt, Tooru rămâne singurul, "despre cine" și "căruia" romanul este dedicat), nu trebuie să îl comparați cu propria ta viață. Dimpotrivă, greșelile altor persoane sunt învățate să nu permită greșelile lor. Este trist atunci când viața este percepută ca fiind lipsită de orice sens și scop, iar adevăratele plăceri dobândesc o umbră mecanică, artificială. Atunci când faceți o alegere, amintiți-vă: nici o carte nu poate apela prețul propriei voastre vieți și, prin urmare, este dificil să se adreseze tuturor lucrării lui Haruki Murakami "Pădurea norvegiană".

Cotațiile romanului, menționate la începutul articolului, vor rămâne o "ieșire" bună în situații dificile de viață. Vă prezentăm câteva afirmații demne, fără nici un înțeles:

• "Cel puțin odată, am vrut să obțin iubirea de sațietate. Pentru a striga: "Destul, acum voi izbucni deja! Doar o singură dată ..."
  • "Noi doar împărțim imperfecțiunea noastră unii cu alții".
  • "Nu-ți pare rău pentru tine. Eu însumi mănâncă doar nesemnificativă. "
  • "Am fost singuri cu ea pentru prima dată, și a fost grozav pentru mine. Am fost mutat la următorul pas al vieții mele.
  • "Aceasta este doar problema mea și probabil că nu-i pasă, dar nu dorm cu nimeni altcineva". Nu vreau să uit atingerea ta.
  • "Uneori mă simt ca gardianul unui muzeu. Muzeu gol, fără un singur vizitator, pentru care mă uit doar pentru mine. "

postfață

"Pădurea norvegiană" a așteptat succesul mondial. După ce romanul sa vândut în milioane de exemplare și a fost reprodus de mai multe ori, fanii s-au întrebat dacă filmul ar fi împușcat pe el. Versiunea de ecran a fost lansată în 2010, incluzând închirierea limitată în Rusia. Aceeași imagine plătită pentru bugetul cheltuit, a primit o nominalizare la un festival de film din Veneția. Potrivit spectatorilor care au citit lucrarea mai devreme, imaginea reflectă pe deplin ideile cheie ale romanului original.

O poveste emoționantă cu motivele "The Beatles" - ce înseamnă pădurile norvegiene cu ea?O poveste emoționantă cu motivele "The Beatles" - ce înseamnă pădurile norvegiene cu ea?
Cele mai bune romane moderne. Noile ruse româneștiCele mai bune romane moderne. Noile ruse românești
Carti bune: feedback-ul cititorilorCarti bune: feedback-ul cititorilor