D. I. Fonvizin, "The Underwater": recenzii

După ce a studiat în Franța, drept și filozofie, familiarizat cu avansate doctrinele educaționale ale clasicismului, Denis Ivanovici Fonvizin la sfârșitul lui 1778 sa întors în Rusia și a turnat toată experiența lor într-o comedie, lucra aproximativ trei ani mai mult - „The minor“. Recenzile au început să primească instant acest lucru, și nu toate au adus bunătatea autorului. Cu toate acestea, mai mult de două sute de ani, „The minor“ este un tezaur de aforisme pentru fiecare nouă generație, precum și comentarii de toate atât de variate - de la admirație reală pentru a finaliza neînțelegere.

recenzii ieftine

Cine este o femeie ieftină

Cuvântul în sine este "ieftin" - în prezent este folosit cu astfel de cuvinte sensul: ignorant, ignorant, Nasol. Și în secolul al optsprezecelea, un nobil care nu a primit o diplomă scrisă (certificat) de la profesorul său de origine despre educația lui - acest lucru nu merita. Comentariile din societate despre astfel de persoane au fost în esență negative, nu au fost acceptate pentru serviciu public chiar de adulți.

Nu au putut intra în căsătorie, deoarece a fost posibil să se obțină documente speciale permisive - memorie coronală - numai după ce au ajuns la vârsta adultă. "Nu vreau să învăț, dar vreau să mă căsătoresc!" - a spus Mitrofanushka. Fonvizin a adunat în comedia sa o întreagă panoptică de personaje extrem de amuzante, care aparțineau celor mai diverse straturi sociale ale societății.

Eroii de Comedie

Aici, autorul este atras de surpriza generală a funcționarilor publici, nobili, servitori, iobagi și profesori la modă. Mama lui Mitrofanushka este deosebit de portretizată - o doamnă strictă, chiar și o servitoare bruta, doamna Prostakova. Dar este mai interesant decât toți, desigur, Mitrofanushka însuși (și un nume care a devenit un nume de uz casnic) este cel mai ieftin. Recenzile despre priceperea lui Fonvizin au lăsat pe toți marii scriitori ai viitorului, printre care Pușkin, Gogol, Belinsky, Herzen.

Prost a condus toată lumea și totul: economia peste servitorii-iobagului, ea și oamenii nu au crezut ei soț, pe care chiar transvazare și educația Mitrofanushka său fiu-ignoramus. Recenzile elevilor moderni spun că această femeie este pur și simplu rău prin natură. Nu este numai rău prin natura. Ea a fost crudă, deoarece ea a considerat că a luptat și a luptat cu datoria ei: "Asta păstrează casa". În plus, extrem de prost și ignorant. Ea ia permis fiului ei să nu știe nimic. Principalul lucru este că apetitul nu dispare.

revizuirea cărții necostisitoare

probleme

Ca aproape toate piesele scrise în epoca clasicismului, și acest lucru este destul de simplu în termeni de probleme, condamnă tradițiile educației nobile, răutății, sălbăticie. Ca și în lucrările clasice franceze ale vremii, caracterele sunt foarte ușor să fie împărțite în pozitive și negative, nici măcar nu au început să citească jocul în sine, așa cum cititorul despre tot ceea ce spune numele „vorbind“: Sophia - înțelepciune, Mitrofan - mama fenomen PRAVDIN și Skotinin, Prostakov, Kuteykin, Vralman, Tsyfirkin, Milon și Starodum.

Și personajele negative s-au dovedit a fi deosebit de strălucitoare, convexe și memorabile, acesta este întreaga piesă "Nedorosl". Comentariile au marcat popularitatea lor incomparabilă cu publicul, în timp ce personajele pozitive au devenit, mai degrabă, piesa pentru participarea autorului și punctul său de vedere. Cu toate acestea, vivacitatea dialogurilor, umorul, analiza textului cu privire la citate, care au devenit rapid proverbe, nu erau egale cu comedia lui Nedvorsl, a lui Fonvizin. Recenzile privind activitatea autorităților nu au fost însă favorabile.

revizuire despre fonvizin inferior

represiune

Fonvizin a fost pentru totdeauna interzis să-și publice notele. Chiar și lucrările științifice referitoare la antichitate nu au putut fi tipărite, astfel încât această nobilime a speriat nobilimea. Revizuirea cărții (traducerile Tacitus) a fost dată de Catherine II în mod neechivoc - cartea a fost interzisă, ca și revista Starodum, pe care Fonvizin a vrut să o publice mai târziu. Cum a reușit să realizeze producția acestei comedii în teatre - este uimitor. Desigur, acest lucru sa datorat unor dificultăți uriașe și multe. În 1782, un refuz decisiv a fost primit în St. Petersburg.

În același an la Moscova - de asemenea. Cenzorii de teatru s-au temut de curajul multor remarci. Pentru a spune adevărul, iar acum ar fi speriat dacă autorul a apelat la o astfel de forță acuzatoare de produs, care a fost o comedie Fonvizin „bădăran“. Retragerea ar fi cu siguranță aceeași. Cu toate acestea, a fost posibilă punerea în producție mai întâi în Sankt Petersburg, în Teatrul gratuit rusesc al lui Karl Knipper și apoi la Moscova anul viitor.

d și revizuirea ieftină a fondurilor

Teatrul din Sankt Petersburg

În secolul al XVIII-lea, PR a existat și în propriul său mod. Actorii care au citit piesa s-au spus despre asta pretutindeni, fără a atinge acțiunea, dar cu un asemenea entuziasm că prima producție adunată nu a văzut niciodată mulțimi de oameni. Teatrul era aglomerat. Starodum a fost interpretat de Dmitrievsky însuși, care a jucat un rol activ în publicitatea acestei comedii.

Participate și alte celebrități - Gamburov, Krutitsky, Rakhmanov. De la primele remarci, publicul a început să râdă, să aplaude și să arunce portofele pe scenă. Nici unul dintre piesele realizate anterior nu a avut un astfel de succes ca "Minorul". Feedback-ul asupra lucrării a fost unanim - este o capodoperă. Dar teatrul a fost aproape imediat închis de o comandă imperioasă.

Teatrul din Moscova

La Moscova, comedia a fost interpretată în teatrul de la Medox, iar succesul a fost la fel de mare. Apoi studenții admirați la Moscova au întrupat pe scena lor comedia lui D. Fonvizin "The Nedorosl". Feedback-ul cu privire la performanța care se repetă constant și râde continuu se răspândea în mod constant. Au fost multe producții de amatori.

Faima autorului a ajuns repede la împărăteasa în nenorocirea sa. Ecaterina Mare, după care Gogol (care a jucat, în mod accidental, rolul doamnei Prostakova în spectacol), a considerat acest lucru o caricatură a vieții rusești. Reacția a fost expusă mai sus: pentru a interzice să tastați totul de la Fonvizin. Și pentru totdeauna. Teatrul din Sankt-Petersburg, îndrăzneț care a pus primul joc, a fost imediat închis.

revizuirea unui produs

urmaș

Această comedie a fost studiată în toate timpurile ulterioare. Chiar și glumele istorice legate de producțiile ei, au strâns o carte întreagă. De exemplu, după premiera autorului vine la prințul Potemkin (în conformitate cu o altă versiune, Derjavin el însuși) și spune, „Die Another Day, dar nu scrie mai bine decât a ta“ bădăran! „“ Recenzii ale cărții cu piesa de joacă Fonvizin și contemporanii noștri.

Limbajul comediei secolului al XVIII-lea este, desigur, fundamental arhaic, dar încă încântat de citate care au devenit proverbe. Și din locurile de scenă, această piesă nu va coborî niciodată, pentru că defecțiunile umane, pe care Fonvizin i-au ridiculizat atât de mult, vor fi întotdeauna relevante.

Despre educația adecvată

Chiar și el a numit-o comedie în legătură cu decretul special al lui Petru cel Mare, care a ordonat toți copiii nobilimii în mod necesar pentru a obține o educație, sau nu poate servi ca o activitate matură și conștientă, ei nu sunt gata. Este depravarea educației copiilor nobili aflați în slujire și este principala problemă ridicată de autor în comedia "Minorul".

O scurtă revizuire poate fi făcută în acest sens: educația este promisiunea imaginii morale a generației tinere. Nu puteți avea încredere în învățătura copiilor nimănui: slugile, servitorii, diaconii care nu au terminat, străinii, impostorii și ignorii. Un Prostakov și Skotinin pot fi date societății numai de către Mitrofanushkas, ceea ce spune comedia Nedoroslle a lui Fonvizin.

scurtă recenzie

Toate cele mai strălucite minți ale Rusiei au scris despre carte. Alexander Puskin numit comedie numai monument de satiră populară în „Respingerea criticii.“ El a admirat și și-a pus foarte mult aptitudinile literare. Nikolai Gogol spune că scris în comedia pare doar o caricatură monstruoasă a tot rusesc, dar, de fapt, nimic nu caricatura nu este acolo, pentru că vii este luat din natură și se verifică cunoașterea sufletului.

Vissarion Grigorievich Belinsky a scris că "Nedorosl" va rămâne întotdeauna în istoria literaturii ruse și în bibliotecile oamenilor decent. Nu conta Această piesă este o comedie în valoare artistică (în comediile clasicilor intrigi, de obicei, nu atinge proteste sociale, de obicei, a fost o linie de dragoste, a fost mult mai ușor de construit pe teren, în timp ce Fonvizin, în ciuda strălucirea umorului, subiectul este prea grav). Belinsky credea că astfel de lucrări frumoase sunt mărturii prețioase ale vieții sociale a timpului său.

Despre amuzant

O mulțime de a scrie despre comedie Fonvizin Vasili Klyuchevsky, mereu cu entuziasm. El a numit acest joc incomparabil oglinda rusă a realității, în cazul în care totul pare simplu și direct, fără ocolișuri, fără ochelari și mai mult binoclu, fără un punct de colț de vedere, plin de înțelegere artistică reproduse inexplicabilă. Eroii piesei sunt luate din jacuzzi de zi cu zi, și Fonvizin nu le-a închis pur și simplu, nu domesticite, el a arătat doar ceea ce a luat cu relația frământări cu instincte și interese dezordonate, ca și în cazul în care timpul de sub supravegherea poliției eliberat, și le-a revenit la același la sfârșitul lucrării.

Aceasta nu este o comedie a persoanelor, este o comedie de poziții, conform lui Klyuchevsky. Pentru că toți actorii sunt comici, dar deloc ridicol. Asta este, ele sunt comice ca roluri, și cum oamenii nu sunt deloc. Pe scenă, aceste personaje se distrează, dar sunt foarte supărătoare și deranjante dacă le întâlniți în afara teatrului, în societate sau acasă. Această ignoranță, asta superficialitatea educației, această lenezie nobilă și alte calități, arătate și ridicole în comedie, nu pot niciodată să fie ridicole în viață.

Literatură despre autor

Alexander Petrovich Pyatkovsky a scris într-un articol inclus în cartea despre Fonvizin că unul dintre personajele din piesa - Starodum - îi pare el însuși Fonvizin. De fapt, el nu este un retrograd, se bucura de amintiri de vremuri bune si nu de un grumbler care se uita cu groaza la dezvoltarea gandirii secolului sau. Starodum (el, de asemenea, Fonvizin) admira animalele de companie Petrovsky, care au reușit să-și ridice țara la noi înălțimi.

revizuiți despre carte

Acest lucru este deosebit de evidentă influență a ideilor autorilor contemporani de scriitori francezi care nu-i plăcea să inventeze un fel de mod artificial, a determinat prin viața însăși, ea a condus talentul și Fonvizin. Faptul că Fonvizin a scris adevărul nedisgușit, nimic înfrumusețat, nu hiperbolizator, este evident din alte surse. Moralitatea nobilimii ruse din secolul al XVIII-lea este confirmată în zeci de astfel de indicații - memorii, e revistele satirice din acea vreme. Există o mulțime de dovezi. Dar nimeni nu i-ar putea face inteligenți inteligenți.

Cerc de întrebări

Fonvizin, în comedia sa, a răspuns la toate întrebările care i-au marcat timpul, ceea ce îngrijora oamenii avansați. Aceasta este o ordine socială și una de stat, acestea sunt obligațiile civile ale fiecărui membru al societății, aceasta este iobăgirea, aceasta este educația copiilor și, de fapt, căsătoria și familia. Cel mai aproape de precursoarele Pușkin și Gogol a fost capabil să ridice limba standard de la înălțimi fără precedent, să-l diversifice pentru a dota caracterele lor specifice fiecărui ton și propriul dicționar.

Să goodies el a primit mai multe schematice și nu la fel de individualizate ca negative - acestea sunt, de asemenea, foarte bune mentalitate trece și noțiuni de oameni bine intenționate. Staro pune direct ideile cele mai prețuite ale autorului, el însuși a poziționat un dușman al corupției din grandees Catherine care au primit titluri și proprietăți pentru sycophancy și lingușirea. Pentru prima dată pe scenă, este arătat cât de diferit este diligența obișnuită de la un astfel de parazitism.

Social și artistic

Sărbătoarea nu este condamnată în mod direct de către autor, însă violența și opresiunea le sunt arătate, adică ierarhia este deja negată. display-uri variate și interesante și oamenii din clasele inferioare - nu tradiția franceză (ei prostănaci pe scena doar pentru distractie publicul, aici sunt extraordinar de vii și pot provoca orice simpatie sau indignare).

Pe scurt, meritele artistice ale comediei Fonvizin „The minor“ Fără îndoială, ei nu vor avea nici un fel mai puțin valoroase și viitorul mai îndepărtat. satirist Brilliant și îndrăzneț, creatorul „Nedorosl“ rămâne unul dintre fondatorii literaturii ruse, un scriitor politic remarcabil și cu adevărat mare educator rus.

D. I. Fonvizin "Minoritatea". Rezumatul pieseiD. I. Fonvizin "Minoritatea". Rezumatul piesei
Revederea clasicilor: imaginea lui Prostakova și rolul ei în comedia Fonvizin `Revederea clasicilor: imaginea lui Prostakova și rolul ei în comedia Fonvizin `
DI Fonvizin: biografia scriitoruluiDI Fonvizin: biografia scriitorului