Școala Schukinsky: admitere, recenzii

Școala Schukinsky este o instituție de învățământ superior de teatru, care primește doar o sută de solicitanți. Pentru cei care au câștigat această competiție colosală, încercările încep doar. În fiecare an, este ținută aici o Zi proaspătă, în care studenții de vârf arată începătorilor vizual ceea ce vor trebui să suporte pentru următorii patru ani. Cine a condus școala Shchukin acum o sută de ani? De ce este permisă această instituție să învețe doar absolvenții săi? Cum să introduceți unul dintre cele mai prestigioase teatrale

Rusia?

schukinskoye școală

Să învățăm!

23 octombrie 2014 școala Shchukinsky a sărbătorit centenarul său. Primii ani de existență a acestei instituții de învățământ au avut loc într-o perioadă dificilă pentru Rusia. A fost creat în 1914. Fondator - Eugene Vakhtangov - elev al lui Stanislavsky, cel care nu a crezut cronică jocul actorului. Conform legendei, fostul protejatul al celebrului reformator de teatru a spus o frază semnificativă: „Să învățăm!“ A fost cu ea și începutul Theatre School Shchukin să existe.

Zahava

Apoi școala era doar un mic studio de teatru. Dar nu a fost nimic pentru că marele Stanislavsky a asigurat că nimeni nu putea învăța conform sistemului său mai bine decât Eugen Vakhtangov. Primele producții au adus o mare popularitate în rândul teatrelor din Moscova. În 1922, publicul a văzut faimoasa producție de "The Princess Turandot". Dar fondatorul studioului nu a trăit pentru a vedea premiera. Și Boris Zakhava a devenit următorul lider. Un actor și director talentat au condus școala de teatru Shchukinsky, deși cu întreruperi, dar aproape o jumătate de secol. El a pus principiile de bază ale învățăturii, cu care cadrele didactice sunt îndrumate astăzi în zidurile universității legendare.

Școala de teatru Shchukin

Boris Shchukin și trăsăturile de predare

Învățăm în această universitate poate doar unul care a fost odată student și a absolvit cu succes. Liderii sunt siguri că aceasta este singura modalitate de bază pentru păstrarea școlii teatrale, despre care școala Shchukinsky este renumită, în formă canonică. Apropo, un nume binecunoscut a fost dat acestei instituții abia în 1939. Boris Schukin - unul dintre studenții favoriți ai fondatorului studioului. Acest om este unul dintre cei mai străluciți reprezentanți ai școlii realiste sovietice. A lucrat mai mult de douăzeci de ani în teatru. Shchukin este, de asemenea, cunoscut pentru a fi unul dintre primii actori care au reușit să traducă imaginea lui Lenin pe scenă. Există o opinie că datorită acestor merite școala a fost numită după el.

realizări

Școala a fost transformată în Școala Shchukinsky în 2002. Timp de o sută de ani de existență, instituția de învățământ a produs o mulțime de actori talentați impresionați, care este considerat drept un record printre alte universități de teatru rusești. Oamenii o numesc "Pike". Mare competiție pentru Facultatea acționând anual stabil.

Absolvenți celebri

Din pereții acestui institut au ieșit astfel de celebrități ca Yuri Lyubimov, Vera Maretskaya, Andrei Mironov, Vladimir Etush, Nikita Mikhalkov. Printre generația tânără, trebuie remarcat Serghei Makovetsky, Maxim Averin. Desigur, aceasta nu este o listă completă.

Atribuțiile directorului artistic, așa cum se știe, sunt realizate de Vladimir Etush. Rectorul Institutului este Evgeny Knyazev.

teatru educațional al școlii Shchukin

Facultatea de regie

Până la sfârșitul anilor cincizeci, doar cei care au visat la gloria acționării au vrut să intre în școala Shchukin. Alte universități nu au produs această universitate. În 1959, aici a început să se pregătească și viitorii cineaști. Cu toate acestea, forma de instruire la facultatea de conducere este doar în absență. Concurență pentru el nu este atât de severă - doar trei persoane pe scaun. Regulile sub care funcționează comitetul de selecție, astfel încât au intrat în departamentul de regie la student Shchukin School ieri nu poate visa de lauri Zaharov și Meyerhold. Persoanele care au în spatele lor practica profesională a unui director de teatru sunt acceptate aici.

Ei urmează să studieze la departamentul directorului din toată țara și să nu câștige capitalul. La urma urmei, candidații așteaptă în teatrele lor natale. Iar în țara lor de origine, elevii vor trebui ulterior să-și prezinte teza de doctorat.

Shchukinsky spectacole școlare

Facultatea acționând

Viitorii directori stau în institut timp de cel mult două luni pe an, ceea ce nu se poate spune despre cei care studiază aici ca actor. Pentru artiștii viitori, pe lângă disciplina de bază, se planifică studierea următoarelor subiecte:

• expresivitate plastică;
  • expresivitatea muzicală;
  • un discurs scenic.

Există, de asemenea, un departament de istorie și filosofie la facultatea de actor.

Reguli de admitere

Examinarea se desfășoară în trei etape:

1. Citirea fabulelor Krylov, două sau trei poezii și o proză.
  2. Verificați date muzicale, ritm și voce.
  3. Performanța unei schițe mici.

În cazul în care studentul a trecut examenul în specialitate, el este permis să treacă limba și literatura rusă (în scris), precum și colocviului, care are ca scop identificarea nivelului de cunoștințe în domeniul culturii, artei, literaturii și istoriei naționale.

Institutul are cursuri pregătitoare. Înscrierea se face după ascultare, pe care este necesar să citiți un extras dintr-o lucrare de proză, o poezie sau o fabulă. Instruirea în cursurile de pregătire se desfășoară la sfârșit de săptămână și este formată din șaptezeci și doi ore academice.

intrați în școala Shchukin

Teatru educativ

În timpul formării, studenții prezintă primele lor lucrări publicului. Teatrul educațional al școlii Shchukinsky este un departament cu drepturi depline, în care funcționează o întreagă echipă de profesioniști. Elevii își absolvă tezele împreună cu directorii-profesori. Teatrul educațional al Școlii Shchukin timp de șaptezeci de ani păstrează tradițiile pe care le-au pus elevii fondatorului acestei universități legendare. Lucrarea de diplomă dezvăluie individualitatea creativă a fiecărui elev. Portari de teatru din Moscova au ocazia să vadă performanțele actorilor talentați și tineri. Aceasta este o tradiție care nu se schimbă în aproape toată școala Shchukin.

Spectacolele cu participarea elevilor au avut de multe ori un succes uimitor. Istoric al Institutului există cazuri în care, pentru a se vedea o lucrare din teză, moscoviți au stat în liniile lungi la casetele de teatru timp de ore.

În fiecare an repertoriul teatrului educațional este actualizat. În etapa de învățământ, sunt puse în scenă operele autorilor ruși și străini. Printre ele - „Domnul de Moliere“ (bazat pe romanul lui Mihail Bulgakov), „Sărăcia este nici o crimă“ (AN Ostrovski), „Adio mamelor“ (bazat pe povestea lui Valentin Rasputin).

Cum să ajungem acolo?

În inima capitalei se află școala Shchukin. Adresa acestei instituții de învățământ este Bolshoy Nikolopeskovskiy Lane, 15, p. 1. Pe jos de stația de metrou "Arbatskaya" puteți merge pe jos timp de zece până la cincisprezece minute.

Adresa școlii Shchukinsky

Elevii de la Colegiul Shchukin sunt mândri că sunt asociați cu această instituție celebră. Profesorii lor sunt maestrii vizionari ai scenei și cinematografiei. Fraza "absolvent al Pike" sună cu mândrie. În interiorul zidurilor acestor instituții de învățământ, conform feedbackului studenților, există întotdeauna o atmosferă veselă și caldă. Cu toate acestea, există opinia că vizitatorii care intră pe această universitate sunt mult mai dificili decât moscoviți.

Pentru a intra în Institutul de Teatru. Schukin trebuie să fie pregătit pentru o perioadă lungă și intensă. În plus față de memorarea poeziilor, fabulelor și a unui extras din ficțiune, ar trebui să citiți o mulțime de cărți. Cele mai multe dintre acestea sunt lucrări dramaturgice care fac parte din programa școlară. Cu toate acestea, viitorul actor citește comedia lui Gogol sau drama lui Cehov, nu ca colegii săi. După ce a citit piesa, trebuie să-și aleagă mental rolul pe care ar dori să-l joace. Când vă pregătiți pentru admitere, ar trebui să studiați și literatură specială despre istorie teatru teatral.

Care este diferența dintre gimnaziu și liceu?Care este diferența dintre gimnaziu și liceu?
Solicitantul: cine este ceea ce face și cine va deveniSolicitantul: cine este ceea ce face și cine va deveni
Interesant: o școală tehnică - acesta este felul de educație?Interesant: o școală tehnică - acesta este felul de educație?