"Planeta maimuțelor": recenzii ale filmului de către spectatori și critici. Merită să arătăm "Planeta maimuțelor: Revoluția" (2014)?

Scriitorul Peter Buhl, autorul bestseller-ului, care a fost lansat în 1963 și a devenit sursa literară a filmului, a fost un satiric. Cu pricepere și cu folosirea diferitelor recepții de ateliere a deghizat creația lui răutăcioasă și dezvăluitoare sub romanul fantastic obișnuit. De ce a făcut asta? În scopul, evident, de a extinde cercul cititorilor săi.

Planeta revizuirilor maimuțelor

Modă pentru science fiction

Anii șaizeci sunt un moment de science fiction. Și în URSS, în SUA și în multe alte țări. Și Peter Buhl și Kurt Vonnegut, frații Strugatsky, Azik Azimov și mulți alți scriitori remarcabili din acest timp și-au pus întregul suflet în lucrările lor, se străduiesc să facă omenirea mai bună și mai bună. De fapt, fantezia pentru ei este un gen "coajă dulce" pentru pastila amară de moralitate, care altfel nu alimentează cititorul de masă. Astfel, scriitorul atinge două obiective principale. În primul rând, vrea să-și "polenizeze" gândurile și ideile cât mai mulți oameni posibil. În al doilea rând, potențialul comercial este important pentru editori, și pentru autorul însuși, - taxele și faima depind de tipărirea. Și aici, pe curtea cititorului, este prezentat romanul lui Peter Bulle "Planeta maimuțelor". Comentariile nu au fost greu de așteptat, iar complotul părea atât de fascinant încât el însuși solicita un ecran. Hollywoodul a reacționat în cinci ani.

Un timp glorios, la sfârșitul anilor `60

Să ne întoarcem mintal în 1968. Este în prezent foarte puțini copii visul de a deveni astronaut, dar dacă cineva din copiii pot cere, indiferent de sex (deja Tereșkova a zburat pe orbita ca Gagarin zâmbet timp de șapte ani, a aparut pe coperta periodicelor peste tot în lume), toată lumea raved despre cosmos.

Pe Lună, americanii încă nu au aterizat, dar venea. Cu toate acestea, triumful tehnologiei și al progresului științific, psihologic, locuitorul mediu al Pământului a rămas (așa cum este astăzi) la nivelul medieval. Gigant B-52 de aeronave „Stratofortress“ și un mic plug Vietnam junglă, vărsare de sânge Orientul Mijlociu între arabi și evrei în Africa, de asemenea, evenimentele au avut loc, nu a vorbit despre progresul omenirii. Liderii superputerilor din când în când fericit zâmbi, agitând mâna dreaptă reciproc în cadrul negocierilor internaționale, iar pe stânga a fost păstrat cu atenție și se ocupe de „valize nucleare“.

Planeta revistei Monkeys a filmului

Hippii nespălați, înfundați cu "jamburi", au propagat respingerea civilizației în favoarea relațiilor umane naturale, "ecologice".

Oamenii care au trăit la sfârșitul anilor șaizeci au avut uneori impresia că comparația cu Evul Mediu era încă prea plăcută pentru umanitate. Pithecantropul cu o rachetă nucleară sub axilă este o metaforă mai realistă. Apoi, filmul "Planeta maimuțelor" a apărut pe ecrane.

Prima "Planetă"

În acel an au avut loc premiere ale mai multor capodopere ale cinematografiei mondiale. George Romero a decolat "Noaptea morților vii", Pier Paolo Pasolini - "Teorema", Polanski - "Copil Rozmarin". Au existat și multe alte imagini care au provocat un interes furios între critici și spectatori. Filmul "Planeta maimuțelor" nu a fost ignorat. Recenzile despre el erau diferite. Cei care au citit romanul lui Bul au fost cel mai adesea nemulțumiți de faptul că acest complot este foarte redus și uneori sa schimbat. Critici similare, cu toate acestea, se poate adresa orice adaptare director care deține înconjoară o operă literară (de exemplu, Bondarciuk, care, în același 1968 a terminat filmările „Război și pace“). „Ce ai face dacă ai nevoie pentru a se potrivi toate evenimentele din două cifre, sau, în cazuri extreme, un număr format din trei cifre de minute de timp, pe ecran?“ - Vreau să întreb aceste critici.

planetă de maimuțe

Componente ale succesului

Blockbuster a fost condamnat la succes. A combinat principalele ingrediente ale unui film de succes. publicul sofisticat fascinat de toate aceste „sfaturi și sugestii“ Connecting puncte de complot și viața reală modernă. Oamenii pur și simplu i-au plăcut să observe complexitatea narațiunii și sunt cu adevărat interesante. Efectele speciale ale cinematografului-connoisseur astăzi vor provoca un zâmbet strâmb. masca simplu, scenele aglomerate nu sunt atât de masive, și tot felul de explozii și „“ Acum fac dame mult mai rău, și chiar și în 3-D, cu sunet Dolby Surround, tuna dintr-o varietate de vorbitori. Putini oameni cred despre cât de greu a fost să actori (și împușcarea a atras doar foarte bun) pentru a îndeplini rolul cu expresii faciale puțin sau deloc. Filmul a fost interpretat de Carey Russell, Gary Oldman, Jason Clarke, Andy Serkis, Toby Kebbell și multe alte vedete de prima magnitudine ale cinematografiei americane din anii `60.

Povestea fantastică, care a constituit linia principală a narațiunii, poate fi, în general, rezumată destul de pe scurt. O navă spațială se află într-un accident pe o planetă necunoscută. Pământeni, desigur, toți americanii. Se pare că locul aterizării forțate este pustiu, dar în spatele locuirii externe se află o realitate teribilă. Oamenii umani și primatele locuiesc aici, iar al doilea deprimă primul. Aceasta planeta de maimuțe joacă rolul unui model simplu al unei societăți totalitare, baza socială a, care este rasa (și, probabil biologică) dominația unui singur tip de peste ceilalți locuitori. Oamenii sunt ținute în cuști ca animale. Există o anumită analogie cu Germania nazistă sau cu regimul apartheid.

Planeta revistei Apes Revolution 2014

Această stare de lucruri ar trebui să-i facă pe oameni pe viitor. Tramvaiul nemulțumit al drepturilor elementare îi atrăge astăzi pe telespectator în același mod ca și în 1968. Dar dacă se întâmplă asta în viața reală ... Între timp, Taylor și restul echipajului spațialei se luptă pentru drepturile oamenilor.

Serii și continuări

Întotdeauna a fost, cu apariția unui produs comercial de succes în ceea ce privește antreprenorii din lumea show business au dorința de a prelungi perioada de profitabilitate și extrage filoanele toate fără restul, până la ultima paiul. În același timp, meritul artistic și ideea principală au jucat adesea un rol secundar. Așa a fost și cu seria "Planeta maimuțelor". Comentariile pe care le-au adus spectatorii în 1974 au variat de la entuziasm la extrem de sceptici. Machiajul și măștile erau mai rele decât filmul cu același nume, iar complotul este întins (este de înțeles, seria planificată să tragă foarte mult). Din sursa literară rămâne puțin. Numele personajelor și al maimuțelor în sine, asta-i tot. Și apoi totul de pe băieții bine legați, buni se luptă cu maimuțe rău, cu unele răsturnări complot.

Total-sequel la "maimuță" tema a fost de cinci, și au fost denumite in mod diferit: "Proschaniehellip;", "Sub planetoyhellip;", "zbor", "Conquest" și "The Battle". Și acest lucru nu numără seriile menționate mai sus și "Rebeliunea" regizat de Rupert Wyatt. "Planeta maimuțelor", recenziile care au devenit mai restrânse pe măsură ce imaginile au fost reproduse, au devenit o marcă comercială cu toate semnele de franciză.

Planeta review-urilor Apes 2014

Tim Burton a decolat remake-ul. Nu a spus nimic nou despre filmul său. Sa dovedit mai rău decât a fost făcut înainte, regizorul a abandonat complet tot ce a atras cititorului un roman fantastic "Planeta maimuțelor". Opinii despre film, care pot fi clasificate ca pozitive, au venit doar de la adolescenti, care au abordat noua versiune la acel moment.

Ideea continuării

De la încercarea ultimei adaptări a romanului remarcabil, mulți ani au trecut. Destul de ciudat, primul film, și cunoscători de ficțiune modernă nu este expediată spre uitare, spre deosebire de multe exemplare în mod clar depășite ale genului de patruzeci de ani, cincizeci și șaizeci. De exemplu, "Odyssey Space" astăzi pare puțin plictisitor, mai ales în scenele care și-au zdruncinat noutatea tehnologică la momentul primei utilizări.

Problema conflictelor între civilizații din ultimele decenii nu și-a pierdut relevanța. Război și intervenția în lumea occidentală încă sunt relativ nedureros, dar ele relevă diferențe în perspectiva reprezentanților așa-numita „lumea occidentală civilizată“, iar locuitorii țărilor supuse agresiunii.

O bătălie fantastică între oameni și maimuțe a devenit baza liniei de complot a continuării vechiului film "Planeta maimuțelor - Revoluție" (2014). Răspunsurile la aceasta nu sunt mai puțin controversate decât prima parte, împușcată acum patruzeci și șase de ani.

Planeta revistei Apes Revolution

Cum se dezvoltă evenimentele în continuare

Zece ani după epidemia unei boli misterioase care a ucis majoritatea populației umane, situația de pe planetă este dinainte de război. Maimuțele au folosit cameră de respirație pentru a-și întări puterea, a existat o modificare genetică, iar numărul acestora a crescut dramatic. Condițiile lumii, la care locuitorii unei societăți îndepărtate se separă în spațiu, încetează să mai aranjeze primate. Ei acționează foarte uman. O posibilă reacție la o schimbare a echilibrului este una, maimuțele se pregătesc să atace. Și în curând realizează desene agresive.

film de plante de maimuțe

Bătrânul Andy Serkis, care a jucat în primul film al lui Caesar, reapare pe ecran, în același rol. Nu există alți actori ai "primului proiect" în a doua parte (continuare).

Noua "planetă"

Deci, obiectivele sunt clare, - a decis în Hollywood, - sarcinile sunt definite, prin urmare, pentru muncă, bunuri de muncă-îmi pare rău, domnilor. Subiectul este actual, atunci au existat revoluții pe planeta noastră cu diferite nume romantic-botanice sau mai des colorate. Sau încă mai trebuie să izbucnească. De ce să nu deranjați maimuțele umanoide bătrâne (sau nu) dovedite? Este posibil să se agită și fragilă coexistența cinematografică, la care, după lungi conflicte, au apărut personajele filmului "Planeta maimuțelor"? Revoluția trebuie făcută acolo. Și a început.

Planeta revoluției apesilor

rezultat

Descrieți toate meandrele intriga noului blockbuster - este aceeași cu cea înainte de filmele polițiste pentru a informa telespectatorii că ucigașul - conducătorul auto. În plus, dacă pe ecran apare o mulțime de evenimente, ca în cazul filmului "Planeta maimuțelor: Revoluția". Recenzile și cele mai nemaipomenite, doar incinerați autorul unei astfel de recenzii. Premiera a avut loc recent, în 14 iulie (17 noastră), și totuși nu toată lumea a reușit să vadă următoarele filme de succes americane. Fără îndoială, în fruntea cozii la box-office au fost - și va fi - fanii genului fantasy. Dar, poate, și alți fani ai filmului vor fi, de asemenea, interesați de film. Ei au nevoie de cel puțin o idee despre ceea ce le așteaptă un spectacol.

Filmul este saturat moderat, cu efecte speciale ale productiei de calculatoare. Acest lucru este într-o oarecare măsură, mai aproape de momentul în care actorii încep să joace rolul narațiunii ecran secundar, oferind, în cele din urmă, un loc compus din reclame în monștri. Vârsta tehnologică și arta adecvate. Poate că filmul viitorului va arăta ca un joc de calculator animat, jucat deja, editat și asamblat cu atenție pentru a oferi o divertisment mai bun. Într-adevăr, este dificil de expresii faciale reflecta sentimentele interioare ale personajului, în cazul în care persoana care poartă masca, la fel ca în filmul de succes „Planet of the Apes“ (2014). Feedback de la cei care au reușit deja să-l văd, pe întreg pozitiv, ele au un loc și un ton de mare, și studiu atent de detalii. Prima versiune a ecranului, de obicei, nu este văzută.

Ce este "masaraksh" și care este influența acestui cuvântCe este "masaraksh" și care este influența acestui cuvânt
Vonnegut Kurt: biografie și opera marelui scriitor americanVonnegut Kurt: biografie și opera marelui scriitor american
Isaac Azimov: Trei legi de roboticăIsaac Azimov: Trei legi de robotică