Cartea "Romantele Romanovilor": recenzii

Cartea "Romantele Romanovilor" este o colecție de povești despre viața țarilor ruși. Autorul - Mihail Pazin - în lucrarea sa subliniază viața personală a conducătorilor. Cartea a fost publicată în 2007, dar timp de zece ani nu a câștigat popularitate în rândul cititorilor. Nu există prea multe comentarii despre asta.

Romantele Romanovilor

Mikhail Alekseevich

Cartea începe cu povestea de dragoste a primului Romanov și Maria Khlopova. Nu există fapte șocante, detalii dubioase. Mihail Alekseiev a iubit fiica unui necunoscut Khlopov la prima vedere. Atunci când a ales o mireasă, el nu ia în considerare pe reclamanți - a arătat imediat Maria. Dar ea nu a devenit soție regală. Khlopova sa îmbolnăvit și a devenit mai târziu victima calomniei: frații Saltykov au vorbit despre fata, spunând regei despre infertilitatea ei. Mai târziu, Maria a fost "reabilitată". Dar a fost prea târziu. În acel moment, Mikhail a găsit o altă mireasă.

Acest lucru este spus în primul capitol al cărții "Romantele Romanovilor". În recenziile cititorilor, componenta romantică atrage. Povestea iubirii este dublu mai interesantă atunci când este vorba despre figuri istorice. Merită să spunem că primii Romanovi sunt spuse în trecere. Mult mai multă atenție pe care Mihail Pazin la plătit lui Peter I, fiicei sale și, desigur, Catherine (prima și a doua). În același timp, în timp ce prezintă faptele din biografia soției Marelui Reformator, autorul nu ezită să exprime cu indignare autorii recenziilor negative ale "Romelor Romanovilor".

Maria Hamilton

Peter I

Acest autor este prejudiciat de autorul cărții "Romane a Romanovilor". În recenzii, cititorii susțin că Pazin nu a spus un singur cuvânt bun fondatorului capitalei de nord. În plus, el a făcut mai multe hotărâri controversate.

Capitolul dedicat lui Petru este numit "Dragonul Moscovei". Aici este vorba despre scena teribilă a execuției lui Maria Hamilton. Teribil nu pentru că descrie uciderea. Cititorii sunt șocați de comportamentul ciudat al lui Peter. Maria Hamilton a fost una dintre multele amante ale țarului. Condamnat la executare pentru furt, curvire și uciderea unui copil. În revizuirea entuziastă a lucrării "Romantele lui Romanov", opera lui Pazin este numită o carte care conține povesti uimitoare despre dragoste. Cu toate acestea, în capitolul dedicat aventurilor Marelui Reformator, nu este vorba despre acest sentiment. Doar fapte care duc la groază.

Cu toate acestea, detaliile execuției lui Maria Hamilton sunt cunoscute de toți cei interesați de istoria națională. Autorul cărții "Romantele Romanovilor", ale căror recenzii sunt destul de contradictorii, nu le-a spus cititorilor nimic nou. El a colectat doar fapte bine cunoscute, le-a completat cu mituri pe scară largă.

Anna Mons

Această femeie era, după cum știți, favorita lui Petru. Iar autorul cărții "Romane de Romanov", desigur, a acordat o atenție specială. Pazin vorbeste despre darurile generoase pe care regele le-a prezentat iubitului sau, despre interventiile acestuia in afacerile de stat, despre pedeapsa pe care Anna a suferit-o pentru tradarea ei. Cititorii notă: cartea conține multe erori factuale.

Marta Skavronskaya

Această femeie din istorie este mai mult cunoscută Catherine I, adică soția lui Petru. Stilul narativ al autorului cărții "Romantele Romanovilor" este simplu. Uneori sincer nepoliticos. Deci, Martha Skavronskaya este numită "curvă regimentală". În tinerețea ei era pastorul iubit. Apoi amanta unui soldat. Chiar și mai târziu, căpitanul Bour, care a vândut viitoarea împărăteasă pentru rubla de argint câmpului mareșal Sheremetyev. Petru cel dintâi, care nu a fost foarte dezgustat, a atras de asemenea atenția asupra fetei și a făcut-o stăpână și mai târziu soția sa.

Catherine 1

Marta a adoptat Ortodoxia. De acum înainte era numită Ecaterina Alekseevna. Cu toate acestea, o mulțime de experiență, regina livrat Mary Hamilton menționate anterior. Merită spus că autorul spune despre relația intimă a lui Petru cu numeroșii săi iubiți în detaliu. După cum observă cititorii, se pare că a fost prezent acum secole în dormitorul regal.

Anna Ioannovna

Portretul cel mai neatractiv, prezent în cartea "Romantele Romanovilor", aparține fiicei lui Ivan V. Potrivit unor surse istorice, domnia lui Anna Ioannovna a fost într-adevăr teribilă. Acesta a fost momentul de jaf al resurselor naturale ale statului și al dominației germane. Realul domnitor era preferatul împărătesei Biron.

Anna Ioannovna

Pazin descrie coloristic divertismentul non-standard al lui Anna Ioannovna, care, mai presus de toate, a iubit să umilească oamenii, pentru care a ținut o întreagă echipă de pitici cu ea. Cu toate acestea, rolul buffoons a fost deseori efectuat de nobili. Cu toate acestea, autorul exprimă cu încredere adevăratele sentimente care existau între Împărăteasă și Biron. În plus, declară categoric prezența acestui cuplu legendar de copii ilegitici.

Dezavantaje și avantaje

Potrivit opiniei cititorilor, prezentarea informațiilor din cartea "Romane a Romanovilor" este ușoară și ușoară. Stil mai aproape de artă. Dezavantaje: excesiv categoric al autorului, erori factuale, contradicții. Pentru sursele care sunt folosite pentru a studia istoria Rusiei, cartea lui Pasin nu poate fi atribuită.

Romanovii. Primul reprezentant al dinastiei Romanov pe tronul rusRomanovii. Primul reprezentant al dinastiei Romanov pe tronul rus
Arborele genealogic al dinastiei Romanov: fapte fundamentaleArborele genealogic al dinastiei Romanov: fapte fundamentale
Biografia lui Mikhail Efremov - doar fapte interesanteBiografia lui Mikhail Efremov - doar fapte interesante