A. Kuprin, "Garnet Bracelet": recenzii ale cărții

Înainte de a vă scrie o recenzie despre "brățara de granat", este necesar să vă familiarizați cu personalitatea autorului povestirii și cu opinia criticilor literali autoritari. AI Kuprin este unul dintre scriitorii remarcabili de la începutul secolului. Lucrarea sa este la un nivel cu cunoscuți maeștri ai cuvântului, cum ar fi Tolstoi, Bunin. O trăsătură distinctivă a prozei lui Kuprin este că pentru el, în primul rând, erau oamenii înșiși cu abilitatea lor de a simți și de a face lucruri minunate. Una dintre cele mai senzuale și uimitoare lucrări ale scriitorului a fost romanul "Brățară de granat", care va fi revizuit în acest articol.

Personalitatea lui AI Kuprin

Kuprin era o persoană neobișnuită. Tot ce a făcut în viață, sa reflectat în lucrarea sa. Cărțile lui Alexander Ivanovici sunt o hartă specială a vieții și observațiilor sale. El a fost un adversar al fanteziei fără sens și a crezut că dacă scrie, să spunem, despre pescarii, atunci el însuși trebuie să dețină această abilitate. Toate sentimentele care-i umple faptele sunt sinceri și naturale, deoarece sunt luate din viața însăși. Numeroase recenzii ale cărții „Garnet brățară“ sunt o dovadă a cât de bine a fost capabil să întruchipeze o paletă diferită de emoții în capodoperele lor. Nu pentru nimic, contemporanii îl numesc artist. A folosit cuvinte precum vopsea, pictura pe paginile operelor sale, imagini vii și incredibile.Kuprin

Caracteristici ale creativității

Multe dificultăți au căzut asupra lui Alexander Ivanovici. El a văzut atât războiul, cât și eșecurile din viața de familie, care au sfârșit în divorț. Au fost, de asemenea, momente bune: iubirea adevărată, apariția copiilor, faima neașteptată și bine-meritată. Toate acestea au fost pentru el un fel de încercare, după care a învățat o înțelepciune incontestabilă a vieții. Kuprin a argumentat că o persoană poate fi fericită numai atunci când viața lui se fierbe, atunci când trebuie să lupte, pentru a obține ceva. Viața este fericire, permiteți-i să fie cu durere și anxietate, dar așa puteți să știți. Depășind dificultățile și suferințele, o persoană se întoarce la o înțelegere absolută a fericirii.

Criticul Vronsky, analizând lucrarea scriitorului, a spus că una dintre cele mai importante trăsături ale prozei lui Kuprin este seriozitatea reprezentării vieții. Se pare că pentru el nu există nimic gol și nesemnificativ în el. Are romanul lui Kuprin "Garnet Bracelet" revizuit contemporan pe contemporanii săi sau nu, vom examina în continuare.

Tema principală a lucrării lui Kuprin

Tema principală, care este un fir roșu prin lucrarea lui Kuprin, a fost dragostea. Își umple fiecare lucrare. Dar aceasta nu este o iubire reciprocă fericită și liniștită, ci un sentiment tragic care condamnă o persoană la suferință. Dar în același timp, ea face o persoană, înzestrată de ea, sublimă și specială. În recenziile romanului "Brățări de rodie" se pot găsi multe opinii foarte contradictorii despre sublimitatea unui astfel de sentiment.

Cum se creează "brățara de granat"

Odessa a devenit locul care la ajutat pe Kuprin să-și traducă ideile în "brățarul de rodie". Aici a început și a încheiat creația. Lucrarea progresa cu eforturi notabile, dar aceasta a adus Kuprin incredibilă bucurie și satisfacție.

Cazul din familia Lyubimov

Povestea viitoarei capodopere a fost o poveste reală, care a avut loc în familia bunelor prieteni ale scriitorului. Dmitri și Lyudmila Lyubimov și-au găsit întruparea în cartea în persoana domnitorului și a prințesei Shein. Ludmila Ivanovna a avut un admirator de lungă durată, un mic oficial al lui Zheltikov, care și-a scris scrisorile cu explicații și a trimis daruri. Odată ce ia dat o brățară de aur, împodobită cu un mic testicul cu inscripția "Hristos a înviat". După aceea, soțul lui Lyudmila Ivanovna a fost forțat să conducă o conversație cu Zheltikov. Își luă din nou darul și nu mai deranja cuplul.

Această poveste a fost percepută de familia Lyubimov drept comică. Zheltikov pentru ei a fost doar nebun. Dar Kuprin a văzut-o într-un mod complet diferit. În această comedie a prins fantoma iubirii adevărate. Astfel sa născut ideea romanului "Brățări de rodie", opiniile contemporanilor despre care erau foarte ambigue. Povestea, bazată pe această poveste, a fost caracterizată de un sfârșit tragic. De fapt, Zheltikov nu a dispărut, ci a dispărut pur și simplu din viața lui Lyubimov.

Rezumatul povestirii

Soții din Sheena petrec timp la cabană. La ziua de naștere a prințesei, oaspeții se adună aici: sora, fratele și generalul Anosov. O conversație interesantă se află între eroi, în care generalul dezvăluie punctul de vedere al autorului asupra naturii iubirii. În timpul divertismentului, Vera a adus o scrisoare și un caz. Deschizând-o, o femeie descoperă o brățară de aur, decorată cu grenade. Din scrisoare, ea află că ea a fost făcută cadou de admiratorul ei secret de mult timp, care a început să-și trimită mesajele înainte de căsătorie. Îi cere soțului să citească scrisoarea. Conținutul mesajului și află fratele ei, care este înfuriat de faptul că credința a ajuns în această situație și poate fi compromisă de un astfel de cadou. El îl forțează pe prințul Vasily să meargă cu el la acest admirator și să ceară să nu mai persecute prințesa.

După ce au petrecut noaptea, vin în apartamentul unde trăiește Zheltkov. În timpul conversației, prințul simte că a asistat la adevărata dragoste mare. Zlotkov dă o promisiune de a părăsi Credința în pace și de a se ascunde din oraș. El cere doar permisiunea de a scrie o scrisoare de adio pentru ea.

După ce ia spus soțului său despre această conversație, prințesa a ghicit că Zheltkov urma să-și pună mâna pe sine. Nu lasă sentimentul unei tragedii apropiate.

Dimineața, după ce a citit presa, află că temerile ei au fost confirmate. Iar Zheltkov sa sinucis, în ziar, cauza unui astfel de act a fost numită delapidarea comisă de el. Seara, el primea de la el o scrisoare pentru Vera Nikolayevna. În el, el admiră iubitul său și îi mulțumește lui Dumnezeu că ia trimis o răsplată a iubirii. Ca o rugăciune, cuvintele adresate iubitei femei suna ca un refren: "Sfințit de numele tău Yourllip".

Vera merge la Zheltkov să-și ia rămas bun de la revedere. În timp ce în apartamentul său înainte de sicriu, își dă seama brusc că trecutul a trecut o dragoste uriașă și unic pentru a atinge acel vis al fiecărui om.

Mai târziu, în casa lui Schein sună sonata lui Beethoven. Zheltkov a scris despre ea în scrisoarea sa. Credința suferă, ascultând muzica, și simte că acum iubitul nefericit o iartă.

Recenziile brățării "Garnet" demonstrează că Kuprin a reușit să-și atingă obiectivul - să arate sentimente reale puternice.

Atitudinea lui Kuprin față de romanul "Garnet Bracelet"

În timpul creării povestea într-una din scrisorile sale Kuprin observă că „Garnet brățară“ este o poveste foarte trist de indragostitul functionar de telegraf. Kuprin vrea să investească în lucrarea iubirii fără speranță.

Pentru Alexander Ivanovici, aceasta a devenit cea mai iubită piesă. Odată ce a participat aproape într-un duel din cauza unei dispute despre care dintre poveștile sale este cea mai bună. Însoțitorul său a susținut că a fost „Junker“ Kuprin abnegație a susținut că coroana a operei sale este „Garnet brățară“.

Opiniile criticilor despre poveste

În recenziile criticilor "Garnet Bracelet" au primit multe comentarii pozitive. Contemporanii Povestea lui Kuprin a fost adoptată foarte bine. A. Volkov a observat că generalul Anosov este mediatorul autorului în transmiterea gândurilor sale despre esența iubirii. Este în gura lui că Kuprin investește cuvintele că sentimentele reale trebuie să fie perturbatoare, tragice. Fără compromisuri. Asemenea sentimente ale lui Zheltkov. El, fără speranță pentru reciprocitate, adoră pur și simplu pe cel ales, acceptând cu umilință încercările soartei.

Un Afanasyev credea că un astfel de sfârșit trist a fost necesar pentru ca Kuprin să arate în fundalul său toată frumusețea unui sentiment sincer.

Cu toate acestea, au existat critici care au învinuit pe Zheltkov pentru limitarea întregii sale lumi doar la Faith. Din acest motiv, i sa atribuit o anumită defecțiune și sărăcie spirituală.

Comentariile scriitorilor despre romanul "Garnet Bracelet" în vrac au fost entuziaști. Printre cei care au reușit să discearnă în munca lui Kuprin ceva nou, o tragedie profundă a sufletului și a sentimentelor, au fost KG Paustovski și M. Gorky. Gorky în scrisoarea sa către Malinovskaya a spus după ce a citit brățara că această poveste marchează începutul unei noi literaturi bune.

Indiferent de modul în care a evoluat destinul romanului "Brățări de rodie", răspunsurile la acest eveniment provoacă chiar și acum o adevărată polemică printre cititori. Cineva este de acord cu autorul în teoria iubirii tragice, iar cineva contestă simțul comun al lui Zheltkov. Toată lumea ia o decizie pentru sine. Trebuie doar să asculți, cum va rezona această muncă în inima voastră.

Alexander Kuprin: biografia scriitoruluiAlexander Kuprin: biografia scriitorului
Lucrări de Kuprin. Kuprin Alexander Ivanovich: lista de lucrăriLucrări de Kuprin. Kuprin Alexander Ivanovich: lista de lucrări
"Garnet Bracelet" - povestea creării povestirii lui A. Kuprin"Garnet Bracelet" - povestea creării povestirii lui A. Kuprin