Cartea "Casa copiilor ciudați": recenzii

În 2012, SUA au publicat un roman de la scriitorul Rensom Riggs "Casa copiilor ciudați". Opinia acestei cărți a devenit foarte entuziastă și a devenit una dintre cele mai bine vândute în țară și apoi în lume. Este această lucrare atât de interesantă și merită laudă? Ce cred cititorii despre asta? Este necesar să înțelegem.

Cartea "Casa copiilor ciudați, Miss Peregrine"

Nu pot fi făcute comentarii despre lucrare, dar nu sunt familiarizate cu complotul, cu eroii, precum și cu preistoria. casa de ciudat recenzii peregrin copii și Prin urmare, merită să acordăm atenție acestor momente, în primul rând.

Roman Riggs a fost publicat în 2012. Doi ani mai târziu, continuarea - Hollow City. Și un an mai târziu - ultima parte a Bibliotecii sufletelor.

În 2016, a fost produs un film bazat pe primul roman - "Casa copiilor ciudați". Această fotografie a primit imagini mixte, dar mai târziu despre asta.

Preistoria scrisului

Trăsătura principală a trilogiei, cu excepția complotului însuși, este designul cărților. Faptul este că Riggs, timp de mulți ani, a fost fascinat de colectarea fotografiilor vechi. Odată, în plus față de colecția sa, a compus o poveste, ilustrații din care au servit drept fotografie. Aceasta a fost originea romanului "Casa copiilor ciudați".

Rense Riggs răspunsurile de la rude și soți (era deja un scriitor celebru la vremea respectivă) a fost inspirată atunci când le-a arătat schițele cărții ei noi. Prin urmare, el nu numai că la trimis la editură, ci și la atașat fotografiile colecției ei. Mai târziu, în această formă a fost publicat romanul, iar vechile fotografii au ajutat la crearea unei atmosfere uimitoare pentru cititori.

În ceea ce privește școala domnișoarei Peregrine, apariția ei în poveste este legată de amintirile autorului despre copilăria petrecută la o instituție de învățământ pentru copiii talentați. Apropo, acest lucru se numește "ciudat" în traducerea rusă a personajelor, în original se folosește cuvântul "ciudat", adică excentric, neobișnuit sau specific. Prin urmare, casa domnului Peregrine pentru copii specifici poate fi tradusă ca "Casa pentru copiii excentrici ai domnișoarei Peregrine".

Rasa păsătoarei de pradă Falco peregrinus, în care se putea întoarce amanta casei domnișoarei Peregrine, i-a servit numele. Cu toate acestea, în limba rusă se numește Falcon peregrină, deci există o variantă a titlului romanului: "Casa copiilor ciudați, domnișoara Sapsan".

Recenzii despre caracterele principale ale cărții vor fi prezentate în secțiunea următoare.

Principalele personaje-copii și comentariile cititorilor lor

În centrul complotului celor trei cărți se află un băiat numit Jacob Portman. casa de copii ciudat recenzii carte Timp de mulți ani el nu știa de existența unor persoane cu abilități neobișnuite, numite "ciudate", și despre lumea lor uimitoare. Moștenind de la bunicul său talentul de a vedea goliciunea, băiatul a fost forțat să învețe să-și folosească "ciudățenia" cu un ritm accelerat în condiții de urgență pentru a supraviețui. De-a lungul cărților, Iacob evoluează de la un băiat înspăimântător (care se consideră nebun) la un adevărat erou.

Acest personaj a plăcut majoritatea celor care au citit romanul "Casa copiilor ciudați, Miss Peregrine". Comentariile și dorințele cititorilor cu privire la Jacob au, în esență, o atitudine pozitivă. Deci, tânărul atras de sinceritate și curaj său, care descoperă că nu posedă în același timp cu cititorii. În ceea ce privește dragostea lui pentru Emma, ​​mulți fani ai trilogiei sunt încântați să rețineți că romantismul lor este descris foarte castă, și este un contrast frumos cu alte romane adolescente. În ceea ce privește negative, este mai mult despre al treilea roman, în care întreaga parcelă este axat în principal pe tânără Portman, și frustrează fanii altor personaje.

Iubitul lui Iubi este Emma Bloom. casa de comentarii ciudat copii Deși se uită la 16, de fapt, fata are aproape 90 de ani. În trecut, sa întâlnit cu bunicul eroului și a supraviețuit foarte mult cu el. Datorită acestui fapt, tipul de mult timp se îndoia că Emma îl iubea ca pe o persoană, și nu ca o copie a bunicului său. Odditatea lui Emma - capacitatea de a crea focul cu propriile sale mâini, a salvat de mai multe ori viețile eroilor cărții "Casa Copiilor Ciudați".

Comentariile cititorilor despre fată nu sunt la fel de bune ca despre Jacob. În ciuda curajul, generozitatea și grija că ea a arătat, mulți spun că este mai mult ca un adolescent răsfățat, mai degrabă decât un om înțelept în corpul unui adolescent (care de fapt este). Principalul dezavantaj al Emmei cred că eroina de multe ori nu se gândească la consecințele acțiunilor lor. Pe de altă parte, elementele de fete - foc, este de mirare că personajul ei până la asta?

Un alt personaj important este Millard Nullings, el este invizibil. Din cauza particularității sale, este obișnuit să se simtă aproape invulnerabil, prin urmare, suferă răni destul de grele. Unii cititori ai cărții "Casa copiilor ciudați" îi revizuiesc pe acest băiat ca pe un om profund nefericit, incapabil să devină vizibil și să existe în lumea obișnuită.

Printre ceilalți eroi tineri - văd vise profetice Horace Somnasson- fată, forțând planta pentru a accelera creșterea - Fiona Frauenfeld- imponderabilitate Olivia Elephanta, forțat să poarte cele mai grele botinki- Hugh Apiston abdominale care trăiesc albine roy- incredibil de puternic și Bronwyn Victor Brantli- și capabil Înviați pe alții pe Enoch Orsquo-Connor.

Oricare dintre aceste personaje este unică în felul său, dar cu fiecare carte nouă i se dă mai puțin spațiu în poveste. În ciuda vârstei lor considerabile, ei sunt, conform dezvoltării lor psihologice, adolescenți obișnuiți. Potrivit unor cititori, acest infantilism este rezultatul multor ani de ședere în buclele temporare și modelul educațional al doamnei Sapsan, care încearcă cu forța să-și conducă copiii în copilărie.

Singurul reprezentant al adulților printre cei care locuiesc în casa unor copii ciudați este Peregrin. Comentariile și comentariile despre această eroină sunt foarte diverse. casa de recenzii ciudate peregrin copii Unii cititori admirat grija ei neobosită de copii și supărat că în 2 și 3 romane, ea este dat puțin spațiu. Alții au criticat vehement Alma Lefay Pelerin ca o femeie foarte pe termen scurt și autoritar, nu da elevilor lor devin independenți, blocându-le într-o buclă de timp pe care nu le ajuta, ci mai degrabă dăunează.

Bunicul protagonistului - Abraham Portman - îi place aproape tuturor cititorilor. Din moment ce el a fost singurul dintre toate taxele Alma Peregrine, a găsit puterea de a părăsi adăpostul ei și să se ocupe de „demoni.“ In carte, autorul nu intra în detalii cu privire la motivul pentru Avraam din dragoste Emma, ​​dar multe conjecturilor că el nu putea ierta lașitatea ei: pentru că ea nu a îndrăznit să-l lase în viața reală, și a rămas într-o buclă de timp. Poate că mai târziu regretat amarnic, astfel încât aspectul perceput lui Iacov ca o șansă de a corecta greșeala.

Despre părinții personajului principal, cititorii romanului "Casa copiilor ciudați" rareori răspund bine. Comentariile cărților sunt speciale pentru realism, în descrierea relației dintre părinți și copiii lor în societatea modernă. Deci, Franklin și Marianne Portmans sunt oameni destul de bogați și au suficient timp liber pentru a se ocupa de educația fiului lor. În schimb, fiecare dintre ele se concentrează asupra propriilor sale probleme personale. Uneori se pare că nu au nici o familie - și 3 copii, fiecare dintre ei concentrându-se pe cont propriu.

În ceea ce privește celelalte imbrini - doamna Zaryanka, domnișoara Finch, domnișoara Korolek și domnișoara Drozd, autorul nu acordă suficientă atenție descrierii caracterului și motivației lor. Ele sunt toate de același tip.

În ceea ce privește răufăcătorii principali. În plus față de numeroșii slujitori ai creaturilor, sunt trei dintre ei, dintre care doi sunt frații lui Peregrine. Cu toate acestea, ele se manifestă în romane de 2 și 3 cicluri. În prima carte, principalul ticălos este Dr. Golan, care îl folosește pe Jacob pentru a ajunge la bucla domnișoarei Sapsan. acasă de copii ciudați, recenzii de carte Miss Peregrine

Mulți observă că toți cei 3 antagoniști principali ai ciclului sunt "cusute" de autor pe un singur șablon. Ei spun lucruri inteligente și uneori foarte corecte și par să le pese de binele comun. Dar când vine vorba de afaceri, ei încep să se comporte ca niște nebuni care nu regretă pe nimeni și nimic în drum spre propriul lor scop.

Cu primul dintre frații Alma Paregreen - Cole - o cunoaștere completă apare în cel de-al doilea roman, în care se preface cu succes că este o soră fermecată.

Cu cel de-al doilea frate - Bentan - cunoașterea apare în al treilea roman. Spre deosebire de Golan și Cole, el este un inventator și cercetător de mare succes. Dar în drum spre obiectivul său, antagonistul arată nu mai puțin nemilos decât alți răufăcători. Cu toate acestea, în finală el recunoaște greșelile sale și le corectează prin costul vieții sale. Bentan - singurul antagonist al seriei, care provoacă simpatie, cititorii explică acest lucru prin faptul că Riggs și-a prezentat în detaliu motivația și caracterul.

Rezumatul romanului

Un adolescent de 16 ani, Jacob Portman a fost foarte aproape cu bunicul său Avraam, care a împărtășit povești uimitoare din copilărie a petrecut într-o școală internat într-una din Țara Galilor Island. Când băiatul a crescut, el a început să ia în considerare poveștile de invenții bunicul său, și fotografii de la prietenii săi din copilărie - fotomontaj ieftine.

Când a fost ucis Abraham Portman o creatură necunoscută chiar în fața ochilor, băiatul la început credea că e nebun. La sfatul unui psihiatru, el a decis să viziteze locul, despre care a spus bunicul, să se împace cu moartea lui.

Sosind pe insulă, eroul a descoperit că adăpostul în care a crescut Abraham este în ruină. În 1943, în timpul bombardamentelor naziste, o cochilie a căzut în casă și toți locuitorii ei au murit. Decât să se plimbe prin ruine, Jacob vede o fată ciudată. După ce a urmărit după ea, a căzut într-o buclă temporară a trecutului. Aici băiatul a întâlnit prietenii bunicului său și a aflat despre existența unor oameni ciudați, cu abilități supraomenetice înnăscute. Pentru a se ascunde de locuitorii obișnuiți ai Pământului, ciudatul trăiește în bucle temporare, create și controlate de imbrini. Astfel, ei nu pot să îmbătrânească de mai multe secole.

Dar cei ciudați au dușmani. La începutul secolului XX. unii dintre ei au dorit să obțină o putere nelimitată și au condus un experiment care sa dovedit a fi nereușit. Ca urmare, au existat monștri invizibili - Emptyness, adorarea pentru a devora oameni neobișnuite inclusiv. Iar experimentatorii înșiși s-au schimbat, de asemenea. Chemat în lumea wizarding "Creaturi", au început să folosească aceste creaturi pentru a vâna copii imbrin și ciudat.

Iacob, ca și bunicul său, avea o abilitate rară să vadă Voidul și să-și anticipeze abordarea. In timp ce el a vorbit cu prietenii lui Avraam și fosta lui iubită, insula incognito a ajuns psihiatru Iacov a fost unul dintre creaturi. Sa dovedit că a folosit băiatul pentru a găsi fâșia doamnei Peregrine. Mai mult decât atât, creaturile și goliciunea au învățat să pătrundă în bucle temporare care erau anterior inaccesibile pentru ei. Folosind noile caracteristici, ticalosii rapesc imbrin din întreaga lume, fără de care buclele sunt rupte, iar țara, copiii sunt lipsiți de apărare. În plus, rămânând mult timp în afara buclei native, au început să accelereze îmbătrânirea și în câteva zile au ajuns la vârsta lor reală.

acasă de copii bizar și Miss Peregrine comentarii și

Încercând să oprească creaturile, Jacob învață să-și gestioneze ciudățenia și cu ajutorul unor noi prieteni ucide Voidul. Criminalii reușesc însă să-i fure pe domnișoara Peregrine. Și, deși copiii din ultimul moment au timp să elibereze un mentor scump, ea este "blocată" în formă de păsări și nu poate reîncepe bucla. Ca rezultat, este rupt.

Jacob decide să se rupă cu viața sa trecută și să meargă cu Emma și cu alți copii ciudați pentru a găsi alte imbrini.

Rezumat al Hollow City

La scurt timp după publicare, a devenit un roman foarte popular "Casa copiilor ciudați, domnișoara Peregrine". Revizuirile cărților au fost atât de bune încât rezultatul continuării a fost o chestiune de timp, iar în 2014 a fost publicat al doilea roman al seriei "Orașul golului".

Evenimente continuare începe în același loc în care la sfârșitul primei cărți: copiii ciudate cu fermecati domnișoara Pelerin încercarea de a obține de pe insulă și pentru a găsi alte imbrin. Cu toate acestea, creaturile le urmează pe tocuri. Informarea accidentală cu circurile îi ajută pe eroi să se ascundă de la urmărire. În tulburări, copiii pierd atlasul, unde toate buclele de timp ale lumii sunt indicate, iar acum nu știu unde să meargă.

Domnișoara Peregrin, în imaginea unei păsări, le spune să folosească o carte de basme, în care drumul spre niște bucle este cifrat. Astfel, Jacob și prietenii săi găsesc un loc unde trăiesc animale ciudate. Se pare că imbrinul lor este, de asemenea, furat, iar Creatura și Nemulțumirea încearcă să atace grădina zoologică.

Câinele vorbitor Edison, pe care călători l-au întâlnit în buclă de animale, îi sfătuiește să meargă la Londra. În urma sfaturilor, eroii depășesc o mulțime de dificultăți și găsesc o bucla de gheață în care multe lucruri ciudate se ascund de creaturi. imbrina locală încearcă să ajute ra Peregrine recapete forma umana, dar se pare că pasărea care a adus cu ei copiii nu sunt mentorul lor, și fratele ei rău Cole este capabil să revină la pasărea. El distruge bucla și cu complicii săi ia mulți prizonieri ciudați. Iacob și iubita lui Emma reușesc să scape, dar în spatele lor este Voidul. În final, protagonistul descoperă în sine capacitatea de a vorbi limbajul Voidului și de a-i conduce.

Cel de-al doilea roman al seriei "Casa Copiilor ciudați" nu a adunat atât de entuziaști ca prima carte. Mulți cititori au fost dezamăgiți de faptul că întreaga poveste a fost centrată în jurul lui Jacob, iar restul copiilor ciudați sunt aproape lipsiți de atenție. Mai mult, la sfârșitul cărții, astfel încât ei "să nu se amestece" - copiii au fost răpiți, cu excepția lui Iacov și a lui Emma. De asemenea, complotul a fost criticat: pentru întregul roman eroii nu au avansat în căutările lor, ci doar călătoreau și să se familiarizeze cu noi ciudate.

În ciuda tuturor acestor nuanțe, mulți îi plăceau noului roman.

Un rezumat al lucrării Bibliotecii sufletelor

Cartea finală a apărut în 3 ani, după romanul "Casa copiilor ciudați, domnișoara Peregrine". Comentariile cărților nu au meritat rău, dar cei mai mulți dintre cei mai dedicați fani ai ciclului au remarcat că era inferior celor precedente.

Abilitatea lui Jacob de a vorbi în limbajul goliciunii a ajutat eroii să scape, dar omul și-a dat seama că nu poate să-l controleze. Și câinele Edison sa alăturat călătorilor, spunând despre atacul asupra bacului-zoo. Având un super-miros, sa angajat să-l ajute pe Emma și pe prietenul ei să-și găsească prieteni furați. Împreună, au reușit să afle că copiii și toți imbrinii se ascund într-o buclă pentru infractori, cunoscută sub numele de "Diavolul Acres".

Se pare că tânărul Portman este singura persoană de pe pământ care îi poate găsi. Pentru a obține ajutor, Jacob și Emma se întorc la un alt frate, domnișoara Peregrine - Bentan.

Prin șantajarea lui Iacov, frații lui îl forțează să intre în bibliotecă și să găsească cele mai bune ciudățenii pentru ei. Cu toate acestea, Bentan se căie și se luptă cu Cole. Din cauza acțiunilor lor, biblioteca se prăbușește, îngropând frații sub ruinele lor.

Toți captivii și Iacob câștigă libertate și înfruntă Creaturile. Cu toate acestea, acum protagonistul trebuie să se întoarcă acasă. Părinții sunt mulțumiți de întoarcerea sa, dar numai din nou încep să se îndoiască de sănătatea fiului său și intenționează să-l trimită la spital. În ultimul moment, sunt oprite de doamna Peregrine, care, împreună cu copiii, se stabilește lângă Iacov.

Problemele cărții

În munca sa, Rensom Riggs ridică multe probleme importante. În primul rând, aceasta este respingerea de către societate a persoanelor cu abateri. Deci, majoritatea celor care locuiesc în casa unor copii străini Peregrin, recenzii despre lumea reală nu sunt foarte măgulitoare. De îndată ce neobișnuința lor a început să se manifeste, ei au devenit victime ale agresiunii și hărțuirii altora. Adesea, torturii lor erau părinții lor. Numai în balamalele create de imbrini, ei au dobândit o familie reală și oportunitatea de a fi ei înșiși, fără teama de a provoca condamnarea altora.

De asemenea, autorul românilor într-o lumină destul de neatractivă demonstrează relațiile moderne dintre copii și părinți. Apropierea lui Jacob și a bunicului său sa datorat faptului că tipul sa simțit înstrăinat în casa tatălui său. Deoarece ambii părinți l-au iubit mai mult dintr-un sentiment de datorie. Îi îngrijeau de el, cumpărau tot ce era necesar, plătiseră pentru psihiatru, dar nu se îngrămădeau în ceea ce se întâmplase în sufletul său.

"Casa de copii ciudați, Miss Peregrine": recenzii și critici ale filmului eponim

În 2016 Tim Burton Primul roman al lui Riggs a fost testat. Ca majoritatea filmelor regizorului, acesta a fost foarte luminos datorită adăugării de detalii distractive. casa de copii ciudați căuta recenzii peregrine

În ceea ce privește impresia făcută asupra publicului filmul „Casa de copii ciudat misshellip-„comentarii despre aceasta sunt foarte bune. Cei familiarizați cu originalul, se plâng că Burton complot prea confuz. Cu toate acestea, cele mai multe doar incantat cu adaptarea filmului, având în vedere că regizorul cu mult succes în loc de evenimente 3 cărți într-o singură imagine, aruncând totul de prisos și a creat un spectacol cu ​​adevărat distractiv, chiar și Avraam a ridicat în finală.

Mare merit în succesul proiectului interpretului rolului lui Alma LePay Peregrin - Eva Green. Actrita a reușit să creeze pe ecran o imagine unică, mai saturată și mai atractivă decât a fost descrisă în carte. Apropo, în adaptarea filmului, această eroină a primit mai mult spațiu decât în ​​roman.

Rezumând numeroase recenzii ale cititorilor, putem spune că romanul "Casa copiilor ciudați" a fost bine primit în întreaga lume. Comentariile cărților au meritat pozitiv nu numai acasă în SUA, ci și în alte țări. Desigur, nu a făcut-o fără povestiri și neconcordanțe în complot, pe care cititorii le-au arătat adesea în comentariile lor. Dar, pe de altă parte, merită să ne amintim că genul romanului este o fantezie și, în plus, este destinat publicului adolescent.

Filmul "Adulți ciudați": actori și roluriFilmul "Adulți ciudați": actori și roluri
Rotenberg Roman Borisovici: fapte din biografie, carieră, fotografieRotenberg Roman Borisovici: fapte din biografie, carieră, fotografie
Scandalosul roman "Cinci nuante de gri": feedback publicScandalosul roman "Cinci nuante de gri": feedback public