Recenzii ale cărții "Maestru și Margarita" (Mikhail Bulgakov)

«Maestrul și Margarita» - aceasta este o capodoperă,

care nu lasă pe nimeni indiferent. Cineva se îndrăgostește de carte în timpul primei lecturi, cineva are nevoie de ani să înțeleagă această poveste, în timp ce alții provoacă indignare "Maestru și Margarita". Recenzile despre cititorii cărților sunt foarte diferite. Totuși, toate sunt unanime în faptul că romanul lui Bulgakov este o capodoperă imperabilă.

recenzii de master și margarita

Puțin despre maestrul Mikhail Bulgakov

Creatorul legendar al "Maestrului și Margaretei" este cunoscut, fără îndoială, ca un geniu care nu la împiedicat să fie un om cu deficiențele sale. Mikhail Afanasyevici Bulgakov a trăit într-o epocă uimitoare. Pe de o parte, un război civil, o schimbare în viziunea asupra lumii asupra întregii țări, represiunea, devastarea și sărăcia. Și pe de altă parte - dezvoltarea rapidă a literaturii, triumful noilor forme, experimente îndrăznețe și interpretări neașteptate ale unor teme vechi.

Fiind descendent al unei familii de medici de succes, Mikhail Afanasyevich, din copilărie, obișnuia să trăiască fără să se limiteze. Din acest motiv el a devenit doctor - el a visat să câștige bine. Cu toate acestea, revoluția din 1917 a împiedicat planurile sale ambițioase. Nu a reușit să găsească o muncă decentă pentru mult timp. Disperat, Bulgakov a devenit un morfist. Cu mare dificultate, el a scăpat de această predilecție. Pentru a depăși tentația de a face o injecție cu morfină, Mikhail Afanasyevich a început să scrie ceea ce visase de mult.

revizuirea eseului de carte și margarita

Talentul tânărului doctor a fost observat în curând. Și Bulgakov sa mutat la Moscova pentru a se apropia de centrul vieții literare a țării. Cu toate acestea, pentru a deveni celebru, la acea vreme era necesar să ai ceva mai mult decât o lucrare strălucitoare - era necesar să ai legături. Și pentru a le începe, a fost important să comunicați constant cu editori și editori. Doar că merita o mulțime de bani. Și pentru a-și asigura rotația în cercurile drepte, scriitorul a cheltuit pe el toate mijloacele familiei, adeseori pe decorațiunile soției. În plus, el a ascuns de toată lumea prezența soției sale - Tatyana Lappa, a înșelat-o, și la prima ocazie a divorțat, lăsându-l la mila soarta fără profesie și bani.

Curând, scriitorul de început sa căsătorit cu Luba Belozerskaya, care sa transformat în secretar și muză. Bazat pe amintirile ei despre viața în exil, ea a scris piesa "Rularea". De asemenea, a inventat imaginea lui Margarita în roman. Această femeie a contribuit la crearea "Zilelor turbinelor", "Garda Albă" și "Inima câinelui".

Dar, după ce sa întâlnit cu soția celebrului lider militar Elena Shilovskaya, Mikhail Bulgakov și-a pierdut capul și, după o lungă poveste, a respins-o de la soțul ei. Această femeie a sprijinit-o pe scriitor în ultimii ani ai vieții ei. Și după moartea sa, a realizat că ultimul roman, pe care Bulgakov la scris - "Maestrul și Margarita", a fost publicat. Recenzii ale cărții după lansare au fost cele mai entuziaste. Nu cel puțin rolul jucat în acest rol a fost interzicerea pe termen lung a lucrării, ceea ce a făcut romanul foarte popular.

master și margarita comentarii despre carte

Originile romanului

Unii cercetători literari numesc această lucrare Faustus al secolului al XX-lea. Și nu în zadar, pentru că Bulgakov a introdus în ea multe trăsături ale capodoperei lui Goethe. Prima referință este epigrafa romanului "... Deci cine ești tu în sfârșit? Sunt o parte a acelei puteri care vrea veșnic răul și face bine pentru veșnicie ". Prima apariție a Woland, el deține o trestie cu un cap de un pudel, ca butonul (Mefisto, Faust a făcut drumul său în casa sub forma unui caine negru). De asemenea, preluat din opera lui Goethe este numele personajului principal - Margarita. Referirea la "Faust" este, de asemenea, povestea lui Frida, care a strangulat copilul ei nelegitim. La fel și Margarita, după ce a născut un copil de la Faust.

Episodul cu capul de Berlioz, la o minge de la Woland - o referire la popularul roman fantasy Belyaeva „profesorul Dowell Head“. Berlioz și conversație Fără casă cu Satana multe teze și stil ce amintește de o carte Ehrenburg „Aventurile extraordinare de Julio Jurenito“ (1922). Descrierea caustic a vieții și obiceiurile oamenilor obișnuiți, în apropierea satire Zoshchenko și romanul „Vițelul de aur“ de Ilf și Petrov (episoade „Rookery“). Printre altele, linia de dragoste „Maestrul și Margareta“ este o referire directă la viața privată a Bulgakov. În timp ce scrieți cartea, sa întâlnit în secret cu Elena Shilovskaya că mult timp nu a îndrăznit să părăsească soțul ei din cauza copiilor.

Bulgakov master și margarita comentarii despre carte

Povestiri de bază

"Maestrul și Margareta" este numit roman în roman, deoarece evenimentele din prezent servesc drept cadru pentru opera lui Pontius Pilat. Cartea distinge în mod clar mai multe stories. În primul rând, aceasta este povestea de dragoste a Maestrului și Margaretei. În paralel, ea trece prin povestea lui Pontius Pilat și a profetului rătăcitor Yeshua Ha-Nozri. Un rol important îl joacă istoria evoluției Ivan Bezdomny, care de la creatorul riemelor de propagandă joasă se transformă într-un om de știință grav.

După cum știți, Bulgakov a avut relații foarte dificile cu alți scriitori, editori și editori. Din cauza nepotism, lăcomie, nu de informații și perspectivele limitate de mulți dintre ei, Mikhail Afanasievich de multe ori a trebuit să se aplece pentru a realiza publicarea operelor sale. Între timp, majoritatea operei sale nu numai că erau strălucitoare, ci și relevante pentru timpul său. Acestea sunt doar preferințele acordate adesea femeilor sărace în carieră. Din acest motiv, ridicol MASSOLIT în "Maestrul și Margarita" a dat un loc special.

Încadrarea și, în același timp, principalul link pentru toate storylinele sunt Woland și patronii săi. Ei sunt aceia care conduc din amorțirea eroilor și îi obligă să acționeze. Rolul lor în roman face aluzie la epigraful, treptat duce cititorul la concluzia că, într-o societate zabyvshem Dumnezeu, rolul binelui și dreptății trebuie să ia pe Satana și demonii lui.

Mikhail Bulgakov maestru și margarita comentarii despre carte

Probleme ale "Maestrului și Margaretei"

În acest roman a ridicat o mulțime de întrebări "veșnice". În primul rând, este credința unei persoane în puterile cele mai înalte. Astfel, la începutul romanului, Berlioz și tovarășul său se laudă cu bucurie că nu cred în Dumnezeu și nu își controlează destinul. Evenimentele ulterioare dovedesc falsitatea judecăților lor. De asemenea, în muncă, spațiul suficient este dedicat relației dintre talent și societate. Deci, pentru a crea pe deplin, în opinia autorului, un geniu are nevoie de securitate financiară, precum și libertatea de a alege subiecte.

Societatea modernă a lui Mikhail Afanasyevich, societatea a dictat teme scriitorilor și le-a supus, de asemenea, la scris, cu cenzură strictă. Este demn de remarcat faptul că, potrivit multor critici, Bulgakov în această problemă se contrazice. Pentru majoritatea capodoperelor sale, el a scris într-un apartament comunal, între lucrările principale. O altă problemă a romanului este ineradicitatea trădării în natura umană. Astfel, informatori și persoane invidioase sunt prezente atât în ​​Moscova, cât și în vechiul Yershalaim. Ei sunt îmbrăcați în mod diferit, au idealuri diferite și mod de viață, dar psihologia nu sa schimbat de-a lungul secolelor.

recenzii ale romanului de carte și romanului Margarita

Dacă criticii sunt mai degrabă entuziasmați, atunci cititorii percep eroii romanului în moduri diferite. Cel mai controversat este caracterul Maestrului. Unii îl admiră ca un geniu care sa ridicat peste viața și micuța lumii moderne. Alții îl numesc geniu, dar egoist. A deveni bogat, nu se străduiește să-i ajute pe vecinii săi, ci își petrece totul asupra lui. Eroul său îl percepe pe Margarita ca o muză, și nu ca o persoană adevărată. O iubește, dar în același timp nu îi pasă prea mult de soarta ei. În timpul șederii în spital, Maestrul nu se grăbește să dea vestea despre el însuși, în timp ce este nebună despre necunoscut.

Unele recenzii ale cărții „Maestrul și Margareta“, în opoziție cu Maestrul și poetul fără adăpost. Astfel, în primul rând, desigur, un geniu, dar la colegii scriitori se referă la aroganță, fără să fi citit o singură linie de poezie fara adapost, Maestrul face poetul într-o stare de nebunie rușine de faptele lor. În acest caz, cititorii nu au o șansă de a compara cele două creații ale scriitorilor și să decidă dacă drepturile Master.

De la publicarea romanului, Margarita a primit întotdeauna cele mai bune caracteristici din partea cititorilor. Ca prototip, personajul principal a fost luat de Elena Shilovskaya, Mikhail Bulgakov ("Maestrul și Margarita"). Recenzile despre cartea unor critici literari indică faptul că această eroină are, de asemenea, trăsături ale primelor două soții ale scriitorului. Persoana principală este o femeie îndrăgostită care, din dragoste îngustată, a devenit vrăjitoare și a participat la Sabatul satanic.

Cititorii remarcă pe bună dreptate subdezvoltarea acestei imagini. Deci, Shilovskaya nu și-a părăsit soțul de mult timp din cauza copiilor ei. Cu toate acestea, Bulgakov și-a făcut eroina fără copil. Prin urmare, nu este clar de ce cu dragoste atât de mare, ea a rămas cu soțul ei de mult timp. O parte din audiență este sigură că Margarita este un narcisist prudent, din cauza plictiselii a început un roman pe latura. Cercetătorii individuali care scriu recenzii despre cartea "Maestru și Margarita" cred că personajul principal este un fel de Faust Bulgakov. La urma urmei, ea și-a vândut sufletul pentru a găsi sensul vieții - Maestrul.

recenzii ale caracterelor principale ale cărții și ale margaretei

Unul dintre personajele cele mai izbitoare din roman este Woland. Apropo, numele este luat de la același "Faust". El a venit la Moscova să se uite la o societate care risca să trăiască fără Dumnezeu. În același timp, diavolul însuși și demonii slujitorilor lui se dovedesc a fi mai nobili și cinstiți decât majoritatea locuitorilor metropolitane. Mulți cititori care au scris recenzii despre cartea "Maestru și Margarita" numesc această lucrare "Evanghelia lui Satana". Deci, Woland îi spune celor doi scriitori - atei, versiunea sa despre istoria lui Hristos. În expunerea sa, Isus, de la un Dumnezeu puternic, dar milostiv, se transformă într-un filosof rătăcitor, care nu este pe deplin conștient de puterea sa.

În toată cartea, Mefistofele, Bulgakov pronunță deseori fraze care distorsionează poruncile lui Hristos. De exemplu, amintiți-vă cuvintele lui Satan: "Nu întrebați nimic! Niciodată nimic, și mai ales cei care sunt mai puternici decât voi. Ei se vor propune și vor da totul ei înșiși! ". Această frază celebră este contrară directă a ceea ce a spus Isus: "Întreabă și vi se va da - căuta și găsește - bate și vă va fi deschisă".

recenzii de master și margarita

Dragoste într-o lucrare

Cei mai mulți dintre cei care citesc lucrarea lui Bulgakov, numiți-l imnul iubirii infinite, lăsând feedback asupra cărții. "Maestrul și Margarita" - un roman despre sentimente, strălucitor, puternic, pasionat, dar neobișnuit. Fiecare dintre personajele principale este atașat, dar în moduri diferite. Maestrul iubește arta, Margarita în inima lui este dată locului muzei, potrivit unor critici.

În același timp, pentru femeia însăși, iubitul ei este sensul existenței. Stăpânul trezește în ea un instinct matern latente. Îi place să aibă grijă de el, să patroneze și să lupte pentru el. Pentru poetul Bezdomny, care a intrat în spital, Margarita devine, de asemenea, o muză. Visează despre el de mulți ani.

Imaginea vieții sovietice în roman

Problemele legate de locuințe au fost întotdeauna relevante. Cu toate acestea, în momentul în care a scris romanul, au obținut scale pur și simplu minunate. Faptul este că, după revoluție, în căutare de lucru la Moscova a crescut țăranii fără pământ, muncitori și oameni de profesii intelectuale. Cu toate acestea, capitala URSS a fost pur și simplu fizic incapabilă să găzduiască pe toată lumea. Prin urmare, spațiul de locuit a fost în valoare de greutatea sa în aur. Și odată ce a intrat în vigoare o lege în care un cetățean condamnat confiscat spațiu de locuit, denunțări ale vecinilor de dragul de a obține camere lor devin destul de obișnuit.

Acest Bulgakov nu a neglijat în lucrarea sa. Deci, "prietenul" Maestrului - Aloysius Magarych, pentru a-și lua capăt locuinței, a scris o denunțare. De asemenea Voland, moscoviții uitam de teatru, a spus că problema cu apartamente este destul de ele influențate. Printre alte pietre subacvatice ale vieții sovietice, descrise de Bulgakov a fost funcționari nepoliticos, grosolănie pe scară largă, luare de mită, lipsa de hrană, haine normale și multe altele.

Fapte interesante

O mulțime de fapte interesante pot fi găsite despre romanul lui Bulgakov:

• Woland și toți tovarășii lui au avut unele defecte în aspectul lor. A fost o referire la credința că toți îngerii sunt perfecte punct de vedere fizic, și demoni - au fost rănite ca un simbol al exilului.
  • Caracterul principal a fost separat parțial de Bulgakov de el însuși, iar în parte a purtat trăsăturile lui NV Gogol. Datorită referinței la acest din urmă roman, sună sintagma despre imperiosabilitatea manuscriselor.
  • În versiunea originală, eroul nu a fost numit Maestru, ci Poetul.
  • Deși cele mai multe caracteristici Margarita le-a primit de-a treia soție a Bulgakov, fiecare dintre soțiile sale a susținut mai târziu că a fost descrisă în romanul lui Bulgakov.
  • O rudă îndepărtată a personajului principal, care i se pomenise la minge, este fie una Margareta de Navarra (Regina Margot) sau Marguerite de Valois.

Ultimul roman al lui Bulgakov a lăsat în urmă mai multe întrebări decât răspunsuri. Cu toate acestea, astăzi, datorită internetului, fiecare cititor poate încerca să le răspundă singuri. În numeroase forumuri dedicate romanului, oricine poate lăsa un comentariu despre cartea „Maestrul și Margareta“, scrie un eseu, o revizuire sau chiar poezie.

Scurtă biografie. Bulgakov MihailScurtă biografie. Bulgakov Mihail
M. A. Bulgakov. Biografia unui scriitor talentatM. A. Bulgakov. Biografia unui scriitor talentat
Yeshua Ha-Nozri. Yeshua Ha-Nozri: Caracteristic. Bulgakov, "Maestrul și Margarita"Yeshua Ha-Nozri. Yeshua Ha-Nozri: Caracteristic. Bulgakov, "Maestrul și Margarita"