Lermontov M. Yu., Novel `Hero of our Time`: recenzii, analize și caracterizări ale personajelor

Cel mai faimos opere în proză

M. Yu Lermontov poate fi numit romanul "Erou al timpului nostru". Recenzile contemporanilor despre lucrare au fost admirate. În primul rând, deoarece cartea a fost primul roman lirico-psihologic din Rusia. În al doilea rând, Lermontov la momentul scrierii romanului avea doar 24 de ani. Să vorbim mai detaliat despre lucrare, despre eroii ei și despre opiniile criticilor și cititorilor.

eroul review-urilor noastre de timp

Romantismul și realismul în muncă

În primul rând, atunci când analizăm o lucrare, nu trebuie să uităm că era un romantic Lermontov. "Erou al timpului nostru" (recenzii despre lucrare vor fi discutate mai jos) combină totuși două începuturi - romantice și realiste. Primul a fost deosebit de acut în imaginea lui Pechorin. De fapt, el este un erou tipic romantic. Un tânăr, dezamăgit de viață, opus societății, înțeles greșit, singur și pierdut. Cu toate acestea, există și trăsături realiste în caracterul care nu sunt caracteristice eroului romantic.

Realismul sa manifestat în descrierea lumii artistice a romanului. Acesta este Caucazul și personajele eroilor secundari. De exemplu, creând o imagine a lui Maxim Maksimych, Lermontov se transformă în realism. În ceea ce privește evenimentele descrise în jurnalele lui Pechorin, ele combină caracteristicile ambelor direcții. Nu există nici o lucrare în această lucrare și familia pentru romantism, dvuhmiriyu și misticism.

Caracteristicile conflictului

În această lucrare sa concentrat asupra conflictului intern al eroului său Lermontov ("Eroul timpului nostru"). Opiniile contemporanilor despre acest lucru au fost diferite. De exemplu, Belinsky a văzut și principala problemă a romanului în contradicțiile interne ale lui Pechorin. Baza lor este dualitatea eroului. Pe de o parte, acesta poate fi sensibil, admira cerul înstelat, pentru a înțelege frumusețea naturii. Pe de altă parte - Pechene îl ucide nemilos pe Grushnitsky, batjocorind. El se caracterizează prin urâciune, manifestată în întâlnirea cu Maxim Maximich și după moartea lui Bela. În interiorul eroului se află o luptă constantă - o parte din personalitatea sa, însetată de aventură și acțiune, a doua - răul, critică ironic și cinic aceste impulsuri.

Eroul Lermontov al revistei noastre de timp

Imaginea personajului principal

Revizuirea cărții lui Lermontov Eroul timpului nostru sa bazat în principal pe imaginea protagonistului. Este vorba despre el, în primul rând, critici și cititori. Deci, Grigory Pechorin este personajul principal al romanului. Nu este obișnuit, inteligent, dar nefericit. Lermontov însuși a scris că în această imagine a recreat un om modern, pe care "la întâlnit prea des în viața sa". Pechorin înseamnă literalmente contradicții în legătură cu prietenia și dragostea. El este ocupat în căutarea sensului vieții, al destinului omului, al libertății de voință, al alegerii căii.

Deseori Pechorin apare într-o lumină foarte imparțială. De exemplu, atunci când îi face pe oameni să sufere, interferează cu destinul lor, își ruinează viața. Cu toate acestea, în personalitatea sa există ceva care îi atrage pe alții, îi subordonează voinței, îl obligă să simpatizeze cu el. Fiecare capitol al cărții dezvăluie o parte din sufletul eroului, astfel încât în ​​cele din urmă cititorul va vedea o imagine completă.

eroul revistelor noastre din timp ale cărții

Imaginea lui Maxim Maksimych

Acesta este unul dintre personajele principale din romanul "Eroul timpului nostru". Mărturiile indică faptul că Maxim Maksimych face o impresie mult mai favorabilă cititorilor și criticilor decât Pechorin însuși. Și nu este surprinzător. La urma urmei, aceasta este o persoană respectabilă, bună, deschisă, fericită de viață, uneori chiar naivă. Dar o astfel de naivitate merge doar la el.

Pentru prima dată apare în capitolul "Bela" ca narator. Este ochii lui că cititorul îl cunoaște pe Pechorin. Cu toate acestea, simplu-minded Maxim Maksimovich greu de înțeles ceea ce conduce personajul principal. Sunt foarte diferiți cu Pechorin. Ei s-au născut din diferite epoci. De aceea, Maxim Maksimych este ofensat de răceala tânărului ofițer la întâlnire.

Imagini feminine

Există multe femei în paginile romanului "Erou al timpului nostru". Marturile cititorilor și criticilor indică faptul că aceste imagini atrag atenția. Printre ei se numără Bela, Vera, Printesa Maria, undina. Trăsătura distinctivă a tuturor acestor eroine este că ele sunt complet diferite. Fiecare este unic și nu are caracteristici comune cu altele. Ei sunt principalii actori din cele trei părți ale lucrării. Citind dialogurile cu Pechorin, putem judeca modul in care eroul se refera la acest sentiment, la ceea ce cauta in dragoste si de ce nu atinge ceea ce vrea. Pentru aceste femei, întâlnirea cu Pechorin a devenit fatală. Și niciunul nu ia adus fericirea.

Bela apare mai întâi în fața cititorului. Aceasta este o fată pasională, mândră și emoțională. Întâlnirea cu personajul principal o duce la moarte. Apoi îl vedem pe Maria Ligovskaia, prințesa. Trăiește în lumea fantezie. Tânăra doamnă este ca toți reprezentanții nivelului său social. Ea este învățată de Pechorin o lecție crudă care a dus viața lui Grushnitsky. Undine, dragostea casuală a protagonistului, este cu mult diferită de aceste femei, deși are ceva asemănător cu Bela - acestea sunt unite de apropierea de natură. Și Lermontov reprezintă credința, singura femeie care ar putea înțelege Peciorin și dragoste pentru ceea ce este. Dar aici personajul principal nu reușește.

eroul timpului nostru

"Erou al timpului nostru": recenzii ale cărții contemporanilor săi

Imediat după lansarea cărții a fost foarte apreciat. Aproape toți criticii remarcat faptul că Lermontov într-adevăr a fost în măsură să prezinte eroul, care cuprinde principalele caracteristici ale persoanelor cu vârsta de cotitură. Mai mult, unii, de exemplu ST Aksakov, au declarat după publicarea romanului că prozatorul Lermontov a depășit poetul Lermontov. VV Kiichelbecker spune șeful „Maria“ cel mai bun din punct de vedere artistic, ca personajele principale au fost reprezentate cu mare realism. Totuși, Pechorin nu-i plăcea lui Kiichelbecker. El chiar sa plâns că Lermontov a petrecut talentul său pe descrierea „cum urât acest Peciorin suschestvahellip-.“

Chiar și NV Gogol a apreciat romanul "Erou al timpului nostru". O scurtă trecere în revistă a marelui scriitor poate fi descrisă în câteva cuvinte - în literatura rusă nu a existat niciodată o proză mai bună. Singurul care nu a apreciat lucrarea lui Lermontov a fost Împăratul Nicolae al I-lea, un bolnav de lungă durată al scriitorului. El a numit romanul dezgustător și eroul său "o imagine exagerată de personaje despicabile". Lucrarea, în opinia sa, a fost dăunătoare și coruperea minții tinerilor.

eroul revistei noastre de timp pentru jurnalul cititorilor

Revizuirea lui Belinsky

O resonanță uriașă între scriitori, critici și chiar politicieni a fost cauzată de "eroul timpului nostru". Opinii despre carte în același timp au fost diametral opuse. Și dacă oamenii apropiați de literatură l-au lăudat, atunci oficialii și politicienii l-au criticat nemilos. Cu toate acestea, rolul decisiv în acei ani a jucat opinia lui Belinsky. Iar celebrul critic a admirat deschis opera. El a acordat o atenție deosebită structurii complexe a compoziției, care a ajutat la evidențierea imaginii personajului principal cel mai viu.

Belinsky a văzut și a apreciat începutul realist al romanului. El a remarcat trăsăturile reale ale imaginii lui Pechorin, care permit unui personaj literar să vadă o persoană vie. Răspunsul despre lucrarea "Eroul timpului nostru", scris de Belinsky, nu sa axat pe viciile lui Pechorin. Nu, critica a reușit să vadă în el un suflet trist, care nu și-a găsit locul în era modernă. Și în această privință, cât de subtil și exact Lermontov a reușit să-i descrie această tristețe, criticul a văzut talentul incredibil al scriitorului.

revizuiți despre munca eroului din epoca noastră

Opinii despre romanul de azi

Dar ce cred cititorii moderni despre romanul "Erou al timpului nostru"? Opinii, trebuie remarcat, mai ales pozitiv. Și astăzi produsul găsește un răspuns de la public, în ciuda secolului trecut și jumătate. Și ceea ce este cel mai interesant: opinia cititorilor nu sa schimbat practic. Totuși, Pechorin vrea să simpatizeze, iar acțiunile sale imparțiale provoacă resentimente. Oamenii vorbesc încă despre Maxim Maximich cu dragoste. Pechorin este deosebit de apropiat de adolescenți, deoarece sunt chinuiți de aceleași întrebări despre sensul vieții. Ei caută în mod similar locul lor, încercând să-și dea seama cum să procedeze. Astfel, el a devenit un roman pentru toate timpurile "Erou al timpului nostru".

revizuiți despre cartea eroului Lermontov din epoca noastră

Feedback pentru jurnalul cititorilor

Dacă doriți să vă lăsați un feedback, atunci este mai bine să începeți cu o scurtă descriere a opiniilor contemporanilor lui Lermontov. Este de dorit să remarcăm că nu toți au luat romanul pozitiv. În această privință, puteți să-l menționați pe Nicholas I. După care puteți să vă exprimați părerea despre lucrare. Împărțiți afișările care au apărut la citirea romanului, includeți citatele pe care le-ați plăcut.

Imaginea lui Pechorin în romanul "Erou al timpului nostru" de M. Yu Lermontov: dramă a…Imaginea lui Pechorin în romanul "Erou al timpului nostru" de M. Yu Lermontov: dramă a…
Analiza poeziei `Patriei` a lui M. LermontovAnaliza poeziei `Patriei` a lui M. Lermontov
Analiza parcelei: "Voința" lui Lermontov M.Yu.Analiza parcelei: "Voința" lui Lermontov M.Yu.