Jane Austen, "Pride and Prejudice" (carte): recenzii, conținut, citate

lucrările Jane Austen

au ocupat mult timp un loc bine meritat în literatura clasică mondială. Romanul „Pride and Prejudice“, publicat în 1813, este una dintre cele mai faimoase opere ale scriitorului și este inclusă în lista cărților necesare pentru studii în toate școlile din Anglia și Statele Unite ale Americii. Și în ciuda faptului că acest roman nu este inclus în programul nostru școlar, Jane Austen merită citită. În definitiv, prejudecățile și, uneori, prejudecățile sincer proaste, au încă un loc în societate. În plus, produsul, bogat în umor englezesc subtil, afunda literalmente cititorul în epoca în care aristocrații, conducând discuțiile asupra limbii rafinate, le-au transformat într-un duel verbal. Acest lucru este confirmat de citatele celebre din cartea "Pride and Prejudice", care exprimă în mare măsură sensul: "O persoană poate fi mândră fără a fi zadarnică. Mândria, mai degrabă, asociat cu propria opinie despre sine, vanitatea aceeași - cu punctele de vedere ale altor oameni pe care noi le-am dori să fi făcut despre noi „sau“ și munții, iar oamenii sunt capabili de a sparge în jos, cu toate acestea, oamenii - din cauza aroganței lor și prostia. "Roman Jane Austen

Jane Austen (16.12.1775-18.07.1817)

"Prima doamna" a literaturii clasice englezești sa născut în micul oraș Stephenton, Hampshire. Familia ei nu era bogată, dar în ciuda acestui lucru, Jane a primit o educație decentă pentru o fată a timpului. Talentul ei literar a început să se manifeste de la o vârstă fragedă. Primul roman al lui Jane Austen "Trei surori" a fost publicat când scriitorul avea doar 17 ani. Toată viața ei, ea a dedicat munca scriitorului si pe cei dragi, pentru că fata dintr-o familie nobilă săracă a căsătoriei nu trebuie să se bazeze pe dragoste. După ce și-a pierdut speranța de a-și conecta viața cu iubitul său Thomas Lefroy, ea a decis să renunțe la căsătorie în principiu. De acum încolo, creativitatea a fost singura legătura dintre Jane, deși a primit oferte de mână și inimă. De-a lungul vieții scurte a scriitorului de stilou publicat ei nouă romane, printre ei - două dintre cele mai faimoase opere ale lui Austen „Pride and Prejudice“ și „Sense and Sensibility“.

Austin

Despre romancierul și eroina romanului

Ca și eroina romanului ei, Jane Austen sa născut într-o familie mare care aparținea unei familii nobile vechi, dar sărăcăcioase. Dragostea pentru literatura lui Jane și sora ei Cassandra a fost insuflată de tatăl - George Austin, care, ca preot paroh, a citit cărți nu numai din punct de vedere spiritual. Era o persoană cu o înaltă educație, prin urmare, sa asigurat că fiicele sale au primit o educație la fel de decentă. Surorile citesc foarte mult și discută frecvent ceea ce citesc cu tatăl lor. Scena unor astfel de conversații despre literatură, Jane Austen, a fost transferată la romanul "Pride and Prejudice". Autorul cărții, ca și eroina ei, ia adorat pe sora ei și a împărtășit cu ea toate lucrurile ascunse. Ambele fete nu erau numai bine educate, ci și aveau un simț al umorului, astfel încât să poată susține conversația în cea mai rafinată societate.

Prejudecăți seculare

Pentru fetele din familii sărace și nu prea nobil relaxat, salon de conversație în orice moment ar putea transforma în bătaie de joc, că o persoană educată ar putea chiar să recunoască discursul cel mai politicos și elaborat. În consecință, pentru a parăsa în contextul decenței într-un duel verbal, era necesar să avem și o minte acută. Toate aceste calități au fost date principalei eroine a romanului Austin "Pride and Prejudice" - Elizabeth Bennett. Scriitorul din experiența personală știa cum fetele din familiile sărace din lume au fost etichetate automat ca "o vânătoare goală pentru o avere". snobi bogat de multe ori nu distinse minte, am avut o părere foarte mare de el însuși și a considerat că este posibil să interfereze unceremoniously în viețile celor care, din cauza situației lor financiare a fost forțat să pună cu ea. Jane Austen nu a fost de gând să tolereze această stare de lucruri, așa că în romanul „Pride and Prejudice» (Pride and Prejudice) caracterul său îndrăzneț și clonțos cu simțul umorului obișnuit pune foarte politicos snobii în loc.Mândria și prejudecățile

Istoria scrierii romanului

Prima versiune a romanului, Jane Austen, a fost trimisă editorilor în 1796. Această sofisticare cu care scriitorul în vârstă de douăzeci de ani a ridiculizat societatea înaltă a adus șocuri pe editori. Pentru acea vreme libertatea era inacceptabilă și, de altfel, manifestată de o femeie, publicația a fost respinsă. La doar 15 ani mai târziu, deja cunoscut pentru romanul „Sense and Sensibility“, autor Jane Austen a finalizat și în cele din urmă a lansat „Pride and Prejudice“. recenzii și în 1813 a primit contradictorii, nu este de mirare moderne scriitor feministele cred Austin precursor al acestui tip de literatură. Citind astăzi politicos încăierări verbale eroina cu reprezentanții societății de mare, este dificil să ne imaginăm că o astfel de discurs ar putea fi considerate ca fiind gândirea liberă, dar la acel moment, în cazul în care femeia a fost dat rolul de-al doilea plan, produsul de „Pride and Prejudice» (Pride and Prejudice) a fost considerat foarte îndrăzneț.Citate din carte

Viața provincială

În micul oraș Meriton, unde locuiește împreună cu părinții și cele patru surori, personajul principal al operei, Elizabeth Bennet, avea de obicei o viață liniștită și măsurată. Cu toate acestea, din când în când societatea a fost scuturată, sa întâmplat atunci când ofițerii au fost trimiși în oraș. Bilele și recepțiile fără sfârșit au oferit doamnelor posibilitatea de a străluci cu frumusețea lor, iar fetele mamei pentru căsătorie - este avantajos să-și atașeze fiicele. Până când sezonul de sărbători era încă departe, iar doamna Bennet nu putea decât să viseze la acea zi fericită când toate cele cinci fiice ale ei se căsătoreau.

Familiarizare cu familia Bennet

Situația familială complicată de faptul că, în conformitate cu legea primogenitură patrimoniul lor pe termen lung născut după moartea domnului Bennet a trebuit să meargă la vărul său ca un moștenitor de sex masculin, cuplul Bennett nu a fost. Dar se pare că, în afară de doamna Bennet mizerabilă, nimeni nu a înțeles tragedia situației. Cele două fiice mai mari ale ei, Elizabeth și Jane, nu au făcut nici un efort să pună în aplicare visul mamei. Ei au fost mai mult ca tatăl său - Dl. Bennet, de asemenea, sa bucurat de lectură și având o minte ascuțită și un simț al umorului, de-a lungul distractiv de nesfârșită mama vorbi și surorile mai mici ale domnilor frivole și căsătoria. Jane Austen descrie doamna Bennet după cum urmează: "Era o femeie ignorantă și nu suficient de inteligentă. A da fiicelor să se căsătorească a fost scopul ei principal, iar singurele distracții erau vizite și știri. " Citate similare din cartea "Pride and Prejudice" clarifică cu ce umor subtil este scris lucrarea.

Eveniment senzational

Vestea că proprietatea lui Netherfield Park, domnul Bingley a sosit - tânăr, bogat, și cel mai important, aristocrat singur, a zguduit întregul oraș. Doamna Bennet, încurajată de ocazia de a se căsători cu succes cu una dintre fete, îl convinge pe soțul ei să îl aducă pe domnul Bingley într-o vizită amicală. În conformitate cu eticheta Bingley se întâlnește la fel, dar se pare că Netherfield Park, el nu a venit singur, ci în compania surorilor, iar cei doi domni, unul dintre ei - dl Fitzwilliam Darcy - extrem de bogat, nobili și single.

Dragostea și Prejudecația

Familia Bennett și domnul Bingley împreună cu compania se întâlnesc periodic la bile și recepții. Între Bingley și Jane erupă sentimentele, ele sunt ambele deschise și ușor de a comunica, care nu este arogant dl Darcy, care, întâmplător, a devenit interesat de Elizabeth. surorile domnului Bingley nu le place această stare de lucruri, într-o formă voalată, ei încearcă să umilească Elizabeth și Jane. După o demonstrație strălucitoare de ignoranță și lipsă totală de maniere mama și surorile mai mici Bennet dl Darcy, nu se ascunde disprețul față de societatea provincială a subliniat rece se comportă. Bingley încearcă să atragă atenția asupra demnității Elizabeth Darcy spune că fata dintr-o gamă similară este neinteresantă. Acest lucru aude Elizabeth și întărește în opinia sa negativă despre Darcy.

Apoi urmează o serie de evenimente și circumstanțe, din cauza cărora dl Darcy și Elizabeth vor trebui să se întâlnească și să vorbească de mai multe ori. Spre deosebire de relația simplă și emoționantă dintre Bingley și Jane, domnul Darcy și domnișoara Elizabeth Bennet se simt inițial disprețuși unul pentru celălalt. Apoi, un sentiment ciudat și contradictoriu izbucnește între ele, cu care toată lumea se luptă în felul său. Tinerii simt tot mai mult atracția, dar mândria și prejudecățile interferează. Conținutul cărții și stilul elegant al lui Jane Austen, desigur, nu pot fi transmise pe scurt. Trebuie doar să remarcăm că personajele principale vor trebui să meargă pe calea cea mai grea pentru fericirea lor. Ei trebuie să depășească nu numai circumstanțele, ci și propriile lor prejudecăți. Cum pot face acest lucru, cartea va spune cel mai bine.

"Pride and Prejudice" (carte): recenzii

Opiniile cititorilor în majoritate sunt de acord că munca este cu siguranță demnă de atenție. Povestea lui este simplă în viață, nu există scene spectaculoase de luptă în el, dar în această simplitate există un punct culminant. Bătălirile serioase nu au loc în câmpuri, ci în inimile personajelor principale. Pe măsură ce se dezvoltă complotul, cititorul în multe scene își recunoaște prietenii, devine un martor al modului în care personajele principale reușesc să-și transforme și să-și învingă propria lor mândrie și prejudecăți.

Comentariile cărților sunt diferite. Femeile ca portretele eroilor sunt descrise în mod amănunțit, iar aceasta, de regulă, atrage cititorii. Pentru bărbați, povestea pare plictisitoare, dar umorul subtil al operei nu dezamăgește. Rezumând opinia generală, putem spune: romanul merită să-i dea timpul.

În concluzie, aș dori să doresc o lectură plăcută tuturor celor care nu sunt familiarizați cu lucrarea lui Jane Austen "Pride and Prejudice". Cartea, ale cărei comentarii au fost în mod constant contradictorii încă din 1813, încă așteaptă cititorul său.

Anna Maxwell Martin. Actrita din Marea BritanieAnna Maxwell Martin. Actrita din Marea Britanie
Merită sau merită? Origine, înțeles și exempleMerită sau merită? Origine, înțeles și exemple
Cele mai bune roluri ale lui Colin FirthCele mai bune roluri ale lui Colin Firth