David Morrell: biografie, cărți și recenzii

Nu există o persoană care să nu vadă filmul senzațional "Rambo". Acest pistolar tocmai a intrat în ecranele lumii. Dacă te uiți în mod obiectiv, atunci la acel moment a fost un pas semnificativ, cinstit, în cinematografie. Filmul a ridicat probleme de reabilitare a veteranilor de război, viziunea lor asupra lumii și psihologia sfâșiată de război. După cum știți, oamenii care au trecut prin astfel de studii sunt foarte greu să se adapteze la viața obișnuită.

Filmul se bazează pe cartea lui David Morrell "Primul sânge". Să declare în mod deschis despre problemele și distrugerile ireparabile pe care le poate aduce războiul într-un moment în care revoltele din jurul țării sunt legate de războiul din Vietnam - din partea autorului, a fost o mișcare îndrăzneață.

David Morrell

David Morrell: Biografie

David sa născut în Kitchener (Ontario) la 24 aprilie 1943. Tatăl său, pilot militar, a murit imediat după nașterea fiului său. Mama sa sa recăsătorit, iar fiul a devenit o povară pentru noua familie. David a fost trimis la un adăpost. Copilăria lui David, ca orice copil care a crescut într-un adăpost, a fost dificilă. Dar a găsit o priză în cărți. Apoi, el sa hotărât să devină scriitor.

La mijlocul anilor 60, David Morrell a venit în Statele Unite pentru a studia filosofia la universitate statul Pennsylvania. Dacă în copilăria lui David îi lipsea un tată sau un bărbat care să-l poată înlocui, acum avea doi astfel de oameni la o dată. Primul este Philip Young, expert în literatura americană, iar al doilea este scriitorul William Tenn. Ei au fost cei care l-au învățat pe Morrell în ceea ce privește noțiunile de scriere.

David și-a susținut teza, iar puțin mai târziu a devenit doctor în filosofie. Apoi a predat literatura americană la Universitatea din Iowa. Combinarea scrisului cu predarea a devenit din ce în ce mai dificilă. Practic, regimul de șapte zile era obositor, era greu să lucrezi într-un astfel de ritm. Și a părăsit universitatea - din 1986, David Morrell este pe deplin angajat în munca literară.

Autorul lui David Morrell

Durere inexplicabilă

A fost un moment foarte dificil pentru întreaga familie. Matthew, fiul lui David, a fost diagnosticat cu o formă rară de cancer osos - sarcomul lui Ewing. Tumorile imense, spitalele permanente, chimioterapia și un an mai târziu în familia lui David sunt o tragedie - Matthew, de 15 ani, moare. În același timp, David Morrell a fost de acord cu a treia parte a lui Rambo.

Tot ce se întâmplă - experiențele, durerea oamenilor apropiați, impotența înainte de boală, desigur, nu au putut trece fără urmă. Evenimentele tragice ale vieții personale sunt reflectate în cartea "Fireflies" și romanul "Măsuri extreme".

Doriți să schimbați situația, David și familia sa s-au mutat în statul New Mexico, orașul Santa Fe, unde trăiesc și astăzi.

Nașterea ideii

În acel moment război în Vietnam. Dar eroul nostru nu a avut nici o idee despre asta până când nu sa întâlnit cu studenții care au fost acolo. În 1968, principalele știri de televiziune din Canada au fost povestiri despre războiul din Vietnam. Și au izbucnit sute de revolte în orașele americane.

După cum spune David, el a început să creadă că imaginea războiului și a tulburărilor nu este mult diferită. Apoi a apărut ideea de a scrie despre revenirea unui veteran din Vietnam, care aduce războiul în Statele Unite.

cărțile david morrell

"Părintele Rambo"

Roman a introdus cititorii lui Rambo, care în curând a devenit unul dintre cele mai iconice personaje, alături de Sherlock Holmes, James Bond, Tarzan. Rambo este menționat zilnic în conversații și în mass-media. Cuvântul a fost introdus în dicționarul Oxford. Astrofizica acest cuvânt înseamnă grupuri de stele moarte. Cuvântul Rambo a devenit parte integrantă a culturii mondiale.

După cum spune David Morrell, când semnează copii ale cărții, semnează adesea autograful "Părintele Rambo". Și este adevărat, ca și cum ar fi crescut fiul, și a intrat într-o direcție neașteptată pentru autor. A fost un succes răsunător. Dar este imposibil să preziceți soarta unui personaj sau a unei cărți. David se prinde de multe ori crezând că încearcă să-și amintească cum a creat Rambo.

David Morrell Inspectorul Recenzii Dead

Debutul cărții

Romanul lui David Primul sânge a fost lansat în 1972. În el autorul povestește despre toate acele lucruri care au avut loc la sfârșitul anilor `60, în special despre revoltele în masă și demonstrațiile studențești. Eroul cărții a revenit din lupta în Vietnam cu un stres post-traumatic puternic și a adus războiul experimentat în țara Americii. Ulterior, psihologia, dinamica și rigiditatea caracteristice acestui roman vor deveni semnele distinctive ale multor romane ale scriitorului.

Debutul romanelor trece adesea neobservat. Dar David spune că el a fost norocos, deoarece multe reviste și ziare au oferit recenzii entuziaste ale cărții. Curând studioul de film a dobândit drepturile la adaptarea filmului. Romanul a fost tradus în 26 de limbi, textul fiind folosit de profesorii școlilor și colegiilor. Deci, Stephen King a predat o scriere creativă la Universitatea Maine și acesta a fost unul din cele două texte pe care Stephen le-a folosit în prelegeri. Chiar după patru decenii, romanul continuă să fie publicat.

Succes fără succes

Succesul a câștigat toate cărțile Morella - militanți și thrillere, „gotice“ romane și povestiri polițiste. În primele sale lucrări, David nici măcar nu sa referit la problema spionajului. Eroii operelor sale - jurnalistul care salvează o familie ( „Test“), soldați ai războiului din 1916 între SUA și Mexic ( „Ultima Wake-up“), un ofițer de poliție, care apără orașul său de la ceva groaznic ( „totem“). Dar, în 1984, a văzut lumina thriller-ul de spionaj de David Morrell - „Frăția Rose“, care a adus autorul un mare succes. Și să urmeze „Liga de noapte și ceață“ și „Fraternitatea Stone.“ În plus, David Morrell, autorul romanului „First Blood“, la cererea producătorilor a revenit la scris scenarii pentru Rambo.

Biografia lui David Morrell

Activitate literară

În ultimele decenii, tot mai des în lucrarea sa se referă la science fiction David Morrell. Cărți care au câștigat o popularitate imensă în rândul cititorilor - romane "Cea de-a cincea profesie", "Imagine dublă", "Gothic Rio Grande" și câteva povestiri scurte. Apropo, doi dintre ei au primit premiul Brack Stoker. Un astfel de premiu a fost acordat lui David pentru romanul "Scouts".

Printre lucrările lui David se află și povestea originală a Crăciunului despre Crăciunul de o sută de ani, și romane grafice. De asemenea, David este autorul articolelor, recenziilor, testelor și recenziilor în numeroase publicații. Cărțile au fost traduse în 30 de limbi, iar lumea a vândut 18 milioane de exemplare.

David Morrell 1

Ultimele știri

Unul dintre cele mai recente romane, scris de David Morrell, este Inspectorul morților. Cartea nu este mai puțin interesantă decât romanul cunoscut despre Rambo. Adevărat, scena de aici este oarecum diferită - Anglia victoriană. David Morrell își creează munca, explorând timpul în care lucrarea detectivului începuse să fie o profesie specială. Dar cel mai important lucru din roman este, desigur, personalitatea detectivului. El este autorul articolelor senzaționale, un maestru care investighează infracțiunile, dezvăluie puzzle-urile complexe ale lui Thomas de Quincy.

În seria de cărți despre detectivul Thomas de Quincey, autorul descrie acest vârstnic, persoană împrăștiată. Nu fiecare scriitor poate dezvălui atît de grațios caracterul unei persoane, trăsăturile de caracter necesare investigațiilor detectivilor, la fel ca și David Morrell (Inspectorul morților) în romanul său.

Recenziile despre această carte sunt încă puține, dar este deja clar că romanul se comportă la fel ca prima carte a ciclului. Cititorii din recenziile lor scriu că nu este doar o poveste palpitantă a unui detectiv. Dar partea istorică a operei este bine ilustrată - descrierea Angliei victoriene, fapte și referințe interesante puțin cunoscute, diverse aspecte ale vieții și fenomenelor sociale ale Angliei din acea epocă. inspector moravel de la inspectorii morți

Premii și premii

În cele din urmă, menționăm premiile și premiile primite de autorul popular:

• 1984 - Premiul Fantasy pentru Crăciunul de o sută de ani (1983).
  • 1986 - Premiul Fantasy - Povestea Copilului (1985).
  • 1988 - Premiul Stoker pentru povestea "Orange for pain, blue for insanity" (1988).
  • 1991 - Premiul Stoker pentru povestea "Parul frumos neclintit al mormintelor" (1991).
  • 1992 - Premiul Stoker pentru povestea "Columbarium" (1992).
  • 1992 - Premiul Stoker pentru povestea Nimic nu te va răni (1992).
  • 2005 - Premiul Stoker - romanul "Scouts" (2006).
  • 2010 - "Black Pen" - o lucrare publicistică Thrillers: 100 Must-Reads (2010).

După cum puteți vedea, lucrările unui scriitor talentat nu rămân neprețuite. Și sperăm că acest lucru va stimula pe cei care încă nu le-au citit, ridica cartea și se aruncă în lumea uimitoare a lui David Morrell.

David Gotsman: caracterul principal al seriei `Lichidare`David Gotsman: caracterul principal al seriei `Lichidare`
David James Elliott: BiografieDavid James Elliott: Biografie
Filmul "Războiul sexelor": actori și roluriFilmul "Războiul sexelor": actori și roluri