Filmul "Amintiți-vă": recenzii, povestiri, actori și roluri

detectiv psihologic „Amintiți-vă“ (2000), un regizor de frunte de Christopher Nolan, imediat după închiriere a crescut brusc în frunte kinoreytingov poziție, ceea ce denotă o nouă rundă de cinema de către superreality mentale.

Imersiune completă în elemente

Recent, cele mai cunoscute regizori în căutare activă pentru specialitățile inovatoare a încercat să demonteze thriller și polițiste - canonic genuri de la Hollywood, în ultimul secol este conectat la sub-gen de film noir. Brian De Palma a făcut un remake al clasicului "Scarface", frații Cohen au intrigat privitorul cu mișcări înșelătoare ale camerei video și flexibilitatea narațiunii. Frantic David Lynch, îndemnat să admire abilitatea și insolența directorului său, a condus spectatorul să călătorească pe fundalul misterios al genului. Se părea că era ireală să ne gândim la ceva nou, dar Quentin Tarantino a venit și a devenit din nou interesant. Directorul de cult a transformat povestea vârtejului, a pornit povestea din deznodământ, a intrigat punctul culminant, dar lăsându-l înțeles că tragedia era deja în urmă. Tarantino, ca și cum ar fi batjocorit, a distrus toate principiile, a distorsionat structura, a ignorat canoanele genului. Și contribuția semnificativă a lui Christopher Nolan a fost atmosfera unei imersiuni complete în stilul "detectivului pervertit". Filmul său "Amintiți-vă" revine criticilor în unanimitate în acest subgeneral inovator al cinematografului modern.film amintesc recenzii

Regizat de

englez Christopher Nolan, ale căror filme au fost mult timp considerat un clasic al industriei cinematografiei mondiale - un kinovunderkind reală, pentru a face un film de la o vârstă fragedă (șapte ani), cu o cameră de patern. El a câștigat faima la nivel mondial recent, dar multe dintre critici de conducere, artizani cinematografiei mondiale și spectatorii au avut deja ocazia de a evalua originalitatea și tendințele voyeuristice în cinematografie. Potrivit lui Nolan, teama de conspirație este cea mai eficientă frică din trilogia cinematografică noir și psihologică. Teama de faptul că toată viața noastră este controlată de altcineva. Dintre toate lucrările sale, regizorul ia în considerare pe cei mai de succes cei care ating subiectele care sunt aproape de un om obișnuit pe stradă, cum ar fi conspirația. Filmul "Amintiți-vă", recenziază kinohurmanov acea dovadă, îndepărtată din exploatarea acestei temeri foarte umane, aproape de regizorul însuși.amintiți-vă anul 2000

Principalul hit intelectual din ultimele decenii

Memento - un film filmat în mai puțin de o lună și montat timp de o săptămână și jumătate. Din motive necunoscute, premiera lui a fost neobservată, spectacolul său a avut loc doar în 11 cinematografe americane, și nici un critic de film nu a scris recenzii despre el. În curând situația sa schimbat radical, imaginea a fost văzută de specialiști și spectatori obișnuiți, filmul a fost distins cu premiul Asociației Criticilor Americani. Ca procent din timpul curent, cinematograful are următorul rating de critici: 92% - recenzii pozitive în lume, 86% - în Federația Rusă. Criticii americani de film în extaz entuziast numesc detectivul psihologic "Remember" (2000) principalul critic de film intelectual din ultimele decenii.

preistorie

Mulți experți, revizuind filmul "Amintiți-vă", revizuirile lor încep cu istoria creării sale, care a devenit acum o legendă. În timp ce încă un student britanic, Jonathan și Christopher Nolan, pe drumul de la Chicago la New York, conduce o mașină, au venit cu povestea unui detectiv care și-a pierdut memoria de la o lovitură la cap. Conform ideii, deși eroul a încetat să își amintească ce sa întâmplat, el este obsedat de răzbunare pentru uciderea soției sale. Sosind la destinație, frații au început să lucreze, Jonathan a scris romanul, iar Christopher a scris scenariul filmului. La doar câteva luni mai târziu, Christopher Nolan în timpul ceremoniei premiilor la Festivalul de Film de la Hong Kong, a primit premiul pentru lucrarea de debut „simte plăcere“, scena a vorbit publicului asamblat. El a anunțat tuturor celor prezenți că are un scenariu pentru un film minunat, superior în toate privințele celui pentru care a primit premiul și așteaptă finanțare. Înainte de încheierea ceremoniei, eforturile celor prezenți au adunat suma necesară, care a permis Nolan-ului curajos să înceapă producția imaginii și să atragă investitori reali. Deci, Christopher Nolan, ale cărui filme au acum un buget uriaș, a făcut un thriller "Amintiți-vă" pentru modest în comparație cu celelalte opere, suma de 9 milioane de dolari.Guy Pearce

Narațiunea narativă a imaginii se desfășoară în ordinea opusă celei tradiționale și tradiționale. Detectivul principal al personajului, Leonard Shelby (actorul Guy Pearce), caută ucigașul soției sale iubite. El își amintește tot ce era înainte de crimă, chiar scena de violență, dar din cauza caracterului de șoc nu mai este capabil să-și amintească ce sa întâmplat cu el în urmă cu doar câteva minute. Obsedat de răzbunare nebun de echitatie pe masina de lux, la un motel ieftin, rătăcind în cercuri, scris în jos numele martorilor și ale suspecților pe resturi de hârtie, capturând unul și toate pentru „Polaroid“ imagini. Cele mai importante tatuaje pe corpul lui.

Apropo, boala neurologică, de care suferă eroul lui Nolan, este reală. Se numește amnezie anterogradă sau fixativă, sindromul Korsakov. Se caracterizează prin uitarea instantanee a tuturor evenimentelor care apar și, eventual, boala conduce la faptul că pacientul nu-și mai poate aminti nimic după momentul bolii. Cauza acestei amneziuni este cel mai adesea afectarea lobului frontal al creierului.Filmele lui Christopher Nolan

Structura naratării

În filmul lui Nolan, schema rigidă a detectivului este complicată de un defect mental și este întoarsă spre interior. Vizitatorul este invitat să stabilească independent logica și cursul evenimentelor, identificându-se cu personajul principal. Spectatorul este invitat să intre în pielea personajului principal, să experimenteze durerea, entuziasmul, setea irepetabilă de răzbunare. Acest lucru se întâmplă adesea în filmele clasice, dar în acest caz Nolan oferă o băutură puternică. Mergând treptat la soluția mult așteptată, spectatorul descoperă brusc că este în urmă, atunci ceea ce ar fi trebuit să fie ultimul, este spus la început. Un puzzle inteligent, inventat de regizor, se desfășoară în ordine inversă: fiecare scenă se termină cu ceea ce a început cu precedentul. Înțelegeți ce se întâmplă în filme nu este ușor. Dar acest lucru se face de către creatori în mod intenționat, pentru a induce spectatorul să revadă filmul de mai multe ori. Acesta este modul în care Christopher Nolan a creat filmul Amintiți-vă. Feedback-ul specialiștilor a fost apreciat de abordarea sa inovatoare și de structura neobișnuită a narațiunii filmului.Steven Tobolovsky

Rolul executiv

Înainte de începerea producției, producătorii filmului pentru rolul protagonistului Leonard Shelby au fost considerați candidați Thomas Jane, Brad Pitt, Charlie Sheen și Aaron Eckhart. Dar, ca rezultat, a primit un actor vorbitor de limbă engleză care trăiește în Australia, Guy Pearce. El este cunoscut pentru un public larg pentru filmele "LA Confidential", "The Hurt Locker", "Discursul regelui", "Mildred Pierce", "Iron Man 3" și, desigur, "Amintiți-vă." Actorii care lucrează cu Guy au avut ocazia să-și aprecieze talentul de actorie, abilitatea de a crea o atmosferă incredibilă de ușurință pe site. Actorul surprinzător de subtil a simțit imaginea lui Leonard, a dat o interpretare exhaustivă de la prima luare. Potrivit regizorului, Guy Pearce este visul oricărui regizor.film de memento

Cea mai bună actriță în rol secundar

Înainte rolul unui fermecător Natalie a cântat actrita canadiana Carrie-Anne Moss, directorul luat în considerare pentru rolul de actrițe versatile, printre ei Ashley Judd, Angelina Jolie și Famke Janssen. Carrie-Ann a primit recunoaștere și faimă la nivel mondial după ce trilogia "Matrix" a fost încorporată în imaginea Trinității. După trilogia fraților Wachowski, Moss a jucat împreună cu comedia "The Team" B. Reynolds și R. Dreyfus, după care a participat la "Planeta Roșie", compunând un duet impresionant de Val Kilmerom. De asemenea, o imagine importantă în filmografia actriței ar trebui considerată o "ciocolată" câștigătoare de Oscar. Dar Carrie-Ann a primit premiul în nominalizarea "Cea mai bună actriță în rol secundar" doar pentru rolul ei în filmul "Remember!". Actori - amici pentru filmare într-un thriller independent - puternic susținut de Moss, inspirând sfaturi și tutelă prietenoasă.Mark Bun Jr.

Ansamblul actorilor

Printre actorii de a doua generație, atenția comentatorilor a fost atrasă de Mark Boone, Jr., care a jucat rolul lui Bart. Nu i-a recunoscut în profesionalism actorul Joe Pantoliano, câștigătorul premiului Emmy, care a inclus pe ecran Teddy. Pantoliano este cunoscut ca interpret de roluri de antagoniști vagi - un trădător în "Matrix", Sifaretto în "Sopranos". Actorul are o filmografie impresionantă, care include mai mult de o sută de filme și seriale.

Stephen Tobolovski a fost unul dintre cei mai experimentați actori din proiectul "Amintiți-vă". Personajul său Sammy nu a necesitat o dramatizare specială, cu întruparea imaginii sale, actorul sa confruntat fără dificultate, ceea ce nu este surprinzător. De la începutul carierei creatoare Stephen ponosită avantajos vtoroplanovyh roluri episodice și minore în filme precum „Omul invizibil Ispoved“, „Instinct primar“, „Pasărea pe sârmă“. Faima mondială și recunoașterea lui Stephen Tobolovski dobândite după participarea la proiectul de comedie "Groundhog Day" din 1993. Acum, maestrul scenei are în contul său mai mult de 200 de lucrări de actorie în proiecte TV și filme.

Artist rolul Jimmy în filmul „Amintiți-vă,“ Larry Holden a fost atât de mulțumit cu directorul, că, după finalizarea proiectului Nolan a invitat actorul să urmeze munca lor, „Insomnia“, „Batman Begins.“ Poate că cooperarea lor a continuat, dar în 2010 actorul a primit un diagnostic dezamăgitor - cancer. În februarie 2011, Holden a decedat.

Test de atenție

"Memento" este un film de provocare, un test de film în care directorul oferă fiecărui supraveghetor să-și testeze atenția, memoria și abilitățile analitice. Potrivit specialiștilor, chiar și cu o memorie vizuală unică și revizuirea filmul nu este prima dată, intrarea la cinema 30 de minute după începerea, este imposibil să se determine care va fi urmatorul episod. Toate acestea este acum pozitionat ca un punct de atracție psihologic interesant, oferind privitorului să simtă lipsa de fiabilitate a memoriei, natura relativă și iluzorie a adevărului, singurătatea existențială a individului, că fiecare moment este obligat să recreeze din nou pe fragmente separate ale vieții sale.

Abordare inovatoare

În proiectul său, Christopher Nolan a reușit să depășească limitele experimentului, combinând avantajele sale cu energia potențială a acțiunii complotului. Marea Britanie este o țară Gothic roman și un detectiv literar clasic, Statele Unite - o țară de film noir. Anglo-american thrillerul detectiv „Amintiți-vă“ kinoobschestvennosti dovedit că voyeurism cinematografia tradițională, astfel încât să nu oversaturate publicul cu experiență are nevoie de generație cu greutate droguri dramaturgică nou regizor. În timp ce acest lucru nu este realizat de către eminenți creatori de filme europene și americane, ei vor continua să filmeze imagini reci, de rutină.

Cele mai bune filme, incitante din primele minuteCele mai bune filme, incitante din primele minute
Regizat de Joel Cohen: biografie, fotografie. Cele mai bune filmeRegizat de Joel Cohen: biografie, fotografie. Cele mai bune filme
Thrillerele psihologice: cele mai bune filme ale genuluiThrillerele psihologice: cele mai bune filme ale genului