Cartea "Fata în tren": recenzii. Romanul Pola Hawkins, scris în genul thrillerului psihologic

Timp de mai bine de cincisprezece ani, un jurnalist britanic a scris articole pentru The Times. Cu toate acestea, într-o zi, după ce și-a abandonat ocupația principală, sa așezat pentru că a scris un roman de acțiune dramatic. Deja în șase luni, în ratinguri literare de prestigiu, numele ei a strălucit. Lucrarea care a adus faima lui Hawkins la nivel mondial - romanul "Fata pe tren". Recenzile de pe coperta cărții sunt scrise de recenzori foarte respectați. Printre acestea se numără și semnătura "regelui ororilor". Stephen King a numit munca unui scriitor englez un thriller în stilul lui Hitchcock.

fată pe trenul recenzii

O femeie care nu iubește soarele

Paul Hawkins este un autor ale cărui scrieri au început cu mult înainte de ascensiunea Olimpului literar. Publicismul pe teme economice și povestiri lirice, conceput pentru o audiență feminină, nu a adus nici prosperitate materială, nici satisfacție emoțională. Autor al best-seller în 2015 a fost forțat să creeze o istorie romantică cu soarele final fericit, în timp ce un peisaj tulbure din Londra și o atmosferă misterioasă fascinat-o mult mai mult.

Într-o zi frumoasă, Hawkins a hotărât să creeze o carte care ar fi de interes pentru ea în primul rând. În doar șase luni a fost scrisă "Fata în tren" - o carte în care autorul nu numai că a intrigat cititorul cu un complot răsucite, dar și pentru a ridica problemele sociale actuale. Printre ei - alcoolism și violența în familie.

Etajul Hawkins

Rachel, Anna, Megan

Pentru ca o lucrare literară să câștige popularitate în rândul cititorilor, ea trebuie să conțină sinceritatea, adevărul. Te-ai gândit la asta în zilele în care a creat romanul lui Paul Hawkins, nu se știe. Cu toate acestea, într-un efort de a fi cinstit cu cititorul, ea a folosit o narațiune de la trei persoane. Autorul trece aceleași evenimente din poziția a trei femei complet diferite din punct de vedere psihologic și social: Rachel, Anna, Megan.

O persoană adesea nu vede ceea ce este în realitate, ci ceea ce vrea să vadă. Uneori ideea a ceea ce se întâmplă în jurul valorii nu este altceva decât o opinie impusă din afară. Printre principalele heroine ale romanului nu există nici un rezultat negativ și pozitiv. Acestea sunt doar femeile obișnuite care caută fericirea lor. Fiecare dintre ei merge în felul său.

Un roman psihologic

Rachel - o băutură alcoolică beat, în spatele căreia o căsătorie și trădare eșuată a unui iubit. Ea nu este capabilă să facă față experiențelor sale într-o stare sobră și, recurgând la utilizarea zilnică a alcoolului, scade tot mai mult.

Anna este o soție iubitoare, pentru care fericirea copilului și a familiei formează sensul existenței.

Megan - o fată cu o soartă dificilă, incapabilă să trăiască în lumea reală și să fie fericită. Are ceea ce visează Rachel. Dar nu are nevoie de ce are Anna.

Povestea fiecăreia dintre aceste femei este atât de sinceră, se pare că în fiecare dintre ele există o parte a lui Paul Hawkins. În caz contrar, cum este posibil să transmită experiențele oamenilor atât de diferite față de altele, atât de sincer? Dar autorul devine adevăratul scriitor atunci când arată capacitatea de a privi în colțurile ascunse ale sufletului omenesc, pentru a lua apoi ceea ce vede pentru judecata cititorilor. Hawkins sa confruntat cu această provocare. Romanul "Fata de pe tren", care a devenit o senzație literară internațională, este dovada potrivită a acestui fapt.

fată pe cartea de tren

Thriller și drama socială

Loturile de ucigași în serie au fost întotdeauna populare. Imaginea urmăritorului invizibil excită și intrigă cititorul. Cu toate acestea, mai des femeile sunt amenințate în căminul lor de o persoană aparent apropiată, fapt confirmat de statistici. Potrivit ei, violența este prezentă în fiecare a patra familie. Această problemă socială este una dintre temele conexe pe care se construiește complotul romanului "Fata pe tren". Recenzile clasicului viu Stephen King au atras atenția fanilor thrillerului asupra lucrării lui Hawkins. La urma urmei, este extrem de surprinzător de la maestrul acestui gen de a auzi cuvinte admirabile. "Poți să găsești cu greu ceva mai interesant" - este revizuirea pe care a lăsat-o regele pe coperta bestseller-ului britanic.

Imaginea protagonistului

"Fata în tren" - o carte care este adesea comparată cu romanul popular Gillian Flynn "Disparut". Dar succesul "fetelor în tren" se datorează, în mare parte, alegerii cu succes a personajului principal. Fata din romanul Hawkins nu este o frumusețe strălucitoare. Rachel este o femeie care suferă de dependența de alcool și care a fost în depresie severă de mult timp. În plus, este șomeră.

fată pe podul trenului hawkins

Ea merge în fiecare dimineață în tren să nu muncească, ci în șuvoaie. Este în țara viselor și amintirilor că "fată în tren" rămâne. Recenzile revistei americane Vanity Fair promite fanilor "Vanished" să primească o impresie extraordinară din thrillerul Paul Hawkins. Dar pentru fanii genului detectiv romanul va fi incredibil de interesant. Scriitorul, în mod intenționat sau accidental, a combinat imaginile ei de eroină din clasic Detectivul englez.

Trenul

Din vremea lui Agatha Christie, genul de detectiv a suferit modificări semnificative. Infracțiunile în opera literară au devenit diferite. Detectivii erau și ceilalți. Otrare cu un produs chimic nu mai este posibil să se confunde cu pneumonia. Scrisul de mână al criminalului a încetat să mai fie o dovadă importantă, deoarece scrisorile sunt trimise exclusiv în formă electronică astăzi. Realizările tehnologiei joacă un rol important în complotul romanului "Fata pe tren". Paul Hawkins, cu toate acestea, nu a uitat de mecanismul clasic de detectivi - care călătoresc pe calea ferată. Din fereastra unui tren care trece, puteți vedea o bucată de mister al altcuiva, pe care mai apoi doriți să o descifrați. Și ca pasager al unui tren care se grăbește rapid, puteți deveni involuntar un martor al unei crime.

roman de acțiune

Combinația de genuri

Lumea interioară a protagonistului, dezvăluită prin narațiunea de prima persoană, provoacă un interes neobișnuit în cititor. Eroina în sine este demnă de compasiune. Cu toate acestea, în alte personaje ale romanului, Rachel provoacă doar dispreț. Asocial, nu întotdeauna adecvat - aceasta este "fata din tren". Recenzile revistei săptămânale americane Entertainment Weekly, lăsate pe coperta romanului, spun următoarele: "Romanul combină genul cinematografic al noirului cu stilul literaturii rafinate".

etaje de carte Hawkins afectează neobișnuit nu numai subiectele ostrosotsialnye, dar demonstrează capacitatea extraordinară a autorului de a menține atenția cititorului de la prima pagină până la ultima. O turnură neașteptată a evenimentelor, iar partea întunecată a sufletului uman, care dintr-o dată găsit - elemente artistice, transformarea produsului într-un roman psihologic ascuțit.

evaluare de carte

Jess și Jason

Trecând în fiecare dimineață de o casă ciudată, Rachel devine martor al armoniei familiale, despre care a visat mult timp. Cu amintiri tristă despre fericirea pierdută începe romanul "Fata în tren". Paul Hawkins a creat o lucrare în care, împreună cu pericolul și secretul, sunt luate în considerare problemele de singurătate ale femeilor.

Suficient timp a trecut de la divorț, dar Rachel nu este în măsură doar să vină la termeni cu singurătatea și lipsa copiilor lui, dar, de asemenea, sa dovedit a fi într-un fel de lume închisă, în cazul în care sub influența alcoolului, ea se întoarce din nou și din nou în trecut. Ea trebuie doar să creadă că există iubire adevărată, și pentru că urmează pereche ciudată din fereastra de un tren care trece, și chiar și oferă oamenilor inventat nume: Jesse și Jason. Rachel creează o imagine ideală în imaginația ei. Acești oameni devin apropiați și dragi de ea. Și acum nenorocirea din casa lor devine nefericirea ei personală.

fată roman în tren

Rating-ul britanic pentru două luni a condus romanul lui Paul Hawkins. Acest tip de înregistrare confirmă încă o dată interesul și cererea cititorilor din întreaga lume, nu numai în intrigi și complot răsucite, ci și în imagini psihologice complexe și ambigue.

Biografia lui Stephen King, creativitate și fapte interesante din viațăBiografia lui Stephen King, creativitate și fapte interesante din viață
Serghei Nosov - scriitorul timpului nostruSerghei Nosov - scriitorul timpului nostru
Stephen King `Confrontation`: cea mai bună lucrare a regelui ororilorStephen King `Confrontation`: cea mai bună lucrare a regelui ororilor