Case prefabricate: recenzii ale proprietarilor, avantaje, dezavantaje, descriere

Acum câteva decenii nu am auzit despre tehnologia panourilor de construcție a caselor. Și acum, pe teritoriul Rusiei, aproximativ 30% din casele IZhS sunt realizate folosind tehnologia de construcție a cadrelor.

Un pic de istorie ...

Casă de case din secolul al XVI-lea

Tehnologia construcției de cadre sa dezvoltat independent în diferite părți ale lumii. Cu câteva secole în urmă, europenii au început să își construiască casele pe baza unui cadru de stejar și zada. În Japonia, acest tip de locuințe este foarte comun, mai ales în suburbiile cu un nivel ridicat de activitate seismică. Feedback-ul de la proprietarii caselor de case a fost pozitiv, deoarece clădirile s-au dovedit a fi bine, sunt capabile să reziste șocurilor severe cu distrugere minimă. În America, au început să fie construite case în timpul sosirii coloniștilor din Europa. Mulțumită restituirilor, industria de construcție a cadrelor a ajuns în Canada și a fost larg răspândită acolo. Motivul pentru o astfel de utilizare pe scară largă a diferitelor tipuri de locuințe de cadru este evident: clădirile necesită bani minime pentru materiale, construcția se desfășoară în cel mai scurt timp, construcția este ușoară, deci nu este necesară o fundamentare serioasă.

În Rusia, construcția de cadre a venit mult mai târziu, iar locuința în sine este numită "casa canadiană". Tehnologia canadiană de construire a locuințelor este mai potrivită pentru piața rusă din cauza asemănării climatului din țări. Cum se comporta casele în timpul iernii? Opinii ale proprietarilor sunt în mare parte pozitive, trăiesc într-o casă cadru în timpul iernii confortabil. ziduri groase, care ajunge la 40 cm, sunt în măsură să păstreze căldura în cameră chiar și atunci când oprirea de urgență de încălzire și de rezistență structurală capabil să mențină o sarcină de zăpadă în timpul lunilor de iarnă.

Există mai multe tipuri de case de case:

1. Prefab. Cadrul este prezentat sub formă de cherestea de lemn. În exterior și în interiorul casei este acoperită cu panouri rezistente la vânt (OSB, DSP), spațiul interior dintre panouri este umplut cu un încălzitor. (vată minerală, polistiren, rumeguș etc.) Potrivit proprietarilor reali de case de case, ei au ales acest tip de construcție din cauza confortului și a costului redus al acestei locuințe.
  2. Frame-panou. Astfel de case sunt asamblate din panouri SIP prefabricate. Articulațiile panourilor sunt întărite de o bară. Viteza de asamblare a acestor case este incredibil de rapidă.
  3. Scheletul-scut. Această metodă de ridicare a unei case implică asamblarea structurilor conform șabloanelor prefabricate ale pereților, podelei și acoperișului. Panourile SIP sunt deja conectate la unitatea de producție în module dintr-o singură piesă. Pe locul construcției se află deja pereți cu toate deschiderile necesare. Cu ajutorul unei macarale, modulele sunt instalate în locurile potrivite. Constructorii pot doar să fixeze elementele. Potrivit proprietarilor reali, au fost instalate case de cadre realizate folosind tehnologia scuturilor într-o perioadă de 1-3 zile.
  4. Tehnologie de cadru monolit. Utilizat în construcția de clădiri industriale cu mai multe etaje. În unele cazuri, această tehnologie este folosită în construcția de clădiri rezidențiale, dar mai puțin frecvent. Casele de case monolitice conform organizațiilor de construcții pentru construcția de locuințe nu reprezintă o opțiune adecvată datorită costului ridicat al acestora.
Casă cu schelet monolit

Materialele pentru jupuirea casei sunt în permanență modificate, tipurile vechi sunt înlocuite cu tipuri inovatoare de placare a fațadei și a interiorului casei. De exemplu, în urmă cu câțiva ani, plăcile din fibră de sticlă au fost utilizate pentru placarea pereților, iar acum au apărut plăci OSP care depășesc grosimea și durabilitatea plăcilor fibroase. Noutățile tehnologice fac chiar mai simplă construcția casetelor din tablouri, iar calitatea asamblării datorită materialelor îmbunătățite crește.

Planificarea unei case de cadre

Planul casei

Tehnologia Frame vă permite să recreați chiar și cel mai complex proiect de acasă. Înainte de a decide asupra aspectului casei, trebuie să vă gândiți la componentele tehnice ale proiectului. Un rol important îl va avea loc amplasarea viitoarelor construcții și caracteristicile climatice ale zonei. Atunci când alegeți grosimea pereților și a izolației, trebuie să țineți cont de temperatura mediului: în mai multe latitudini nordice se poate ajunge la 20-30 cm. Potrivit proprietarilor de case de case, grosimea izolației în latitudinile sudice poate fi de 10-15 cm.

La nivelul inițial de proiectare, luați în considerare sistemul de ventilație, sistemul de canalizare și alimentare cu apă. Dacă acest lucru nu este făcut, atunci mai târziu va fi mult mai dificil să instalați aceste sisteme. Pentru a face o casetă de cadru ignifugă, elementele cadrului trebuie tratate cu un compus special.

Dacă vă proiectați acasă, nu faceți greșeli în planificare. Opinii ale proprietarilor, este deja trăiesc în case cadru greșite cu un design, după cum urmează: dacă lăsați o distanță mare între deschideri, căderile de tavan semnificativ în timp. Calculul incorect al pasului grinzilor sau grosimea insuficienta a sectiunii transversale poate duce la distrugerea elementelor structurale. Întreaga masă a structurii trebuie distribuită uniform între elementele de susținere. Costurile incorecte pot duce la consecințe catastrofale. Dacă timpul nu avea grijă de vapori disipează, în timp ce elemente ale cadrului vor începe să putrezească, iar în câțiva ani va fi un adăpost de urgență.

Atunci când se construiește un cadru, este necesar să se utilizeze cherestea tăiată, nu umiditate naturală. Lemnul de umiditate naturală în timpul uscării scade la 17% din volumul total. Dacă astfel de plăci au fost folosite ca elemente pentru cadru, atunci există o posibilitate de deformare, fisuri și rupere a elementelor de fixare datorită modificărilor necontrolate ale dimensiunilor plăcii în timpul contracției.

În deschiderile verticale, utilizați numai un încălzitor rigid, opțiunile vrac aici nu vor fi potrivite, deoarece se vor micșora în cele din urmă. Casele de cadre rece, conform constructorilor, sunt obținute tocmai datorită apariției coridoarelor reci. Aceeași situație se va întâmpla și cu izolarea rolei, care în cele din urmă se alunecă în jos și nu își va îndeplini scopul.

La asamblarea cadrului, se utilizează numai unghii galvanizate sau șuruburi de auto-filetare cromate, al căror diametru minim este de 5 mm. Nu folosiți șuruburi negre. Datorită rezistenței scăzute și rezistenței la coroziune, astfel de elemente de fixare pot fi rupte atunci când se produc sarcini.

celebru în feedback-ul proprietarilor de case de case, argumentele pro și contra sunt formate tocmai din cauza respectării sau încălcării principiilor fundamentale ale procesului tehnologic de asamblare. Dacă totul se face corect, atunci casa ta va fi caldă și confortabilă.

Fundatia pentru case de cadre

Piloți de fundație pentru case de cadre

Datorită ușurinței construcției de cadre, nu este nevoie de o fundație solidă. Înlocuirea fundației de beton dificil de construit cu opțiuni de adâncime superficială vă permite să economisiți o sumă semnificativă de bani.

Cele mai frecvente tipuri de fundații sunt următoarele opțiuni:

1. Șurub cu șurub. În pământ, la adâncimea necesară piloți metalice înșurubate, care sunt tratate cu o soluție specială anti-coroziune. O astfel de fundație cea mai practică de a utiliza atunci când construirea carcasei designeri de origine utilizator și constructori, în special pe suprafețe inegale, și, de asemenea, într-o porțiune având o pantă considerabilă. Piloți fundație - o opțiune excelentă pentru instabilitate și predispuse la umflături.
  2. Pile-rostverkovy. Acestea sunt legate printr-o bandă de metal sau beton armat și formează o singură structură, numită grilă. Grilajul este un fel de suport pentru pereți, care redistribuie sarcina inegală pe grămezi.
  3. Blocare superficială. Cel mai primitiv tip de fundație folosit pe solurile infertile. Utilizați-l cu prudență. Asigurați-vă că ați examinat solul pentru compoziție și ați determinat nivelul de trecere a apelor subterane.

Criteriul principal în alegerea unei fundații pentru construirea unei case de cadre, conform experților, este forța și fiabilitatea. O fundație prost executată poate avea consecințe dezastruoase.

Casă cu cadru de construcție

După instalarea fundației, se ridică un cadru. De regulă, pentru asamblarea sa utilizați o bară de 15x15 cm sau 20x20 cm.

1. Suprapunerea la primul etaj. bar strapping este atașat la fundație cu ajutorul ancorelor prin stratul de impermeabilizare și poartă funcția grillage când fundația columnare. Pe el sunt stabilite laguri de la primul etaj.
  2. Pereții. Cadrul va lua în considerare fereastra și ușile, iar apoi va fi instalat la baza podelei.
  3. Acoperișul. Grinzile sunt instalate luând în considerare proiectul individual.

În exterior, casa este acoperită cu o placă OSB, care este atașată la cadru. Este necesar să vă amintiți despre bariera de vapori și filmul rezistent la vânt. Același aragaz poate fi zidit și pereții din interior. Versiunea alternativă a plăcii OSB poate fi plăcile din placaj rezistente la umiditate, DSP, fibre. Fiecare dintre aceste materiale are propriile sale merite și dezavantaje, dar cele mai populare în revizuirile privind construcția caselor de case sunt încă plăcile OSB. Între elementele cadrului, se pune un încălzitor. Spuma cea mai frecvent utilizată, polistiren sau vată minerală.

Acoperișul este de asemenea acoperit cu o placă OSB din exterior și din interior. Ca suprapunere, folosiți acoperiș metalic sau oțel.

Potrivit recenziilor, case de locuit pentru reședință permanentă pot fi ridicate cu doar două persoane. Din acest motiv, acest tip de construcții de locuințe este atât de popular în Rusia. La urma urmei, costul de lucru este de aproximativ jumătate din prețul unei case finisate.

Casa de panouri de sipci

Casa de panouri de sipci

Utilizarea panourilor SIP în construcții câștigă popularitate. Ușurința în utilizare a panourilor face ca construcția unei case de cadre, conform constructorilor profesioniști, să fie accesibilă chiar și pentru persoanele care nu au experiență în acest domeniu. Panoul în sine este format din plăci OSB, care sunt situate pe două laturi, iar partea centrală este un material plastic spumos. Grosimea plăcii poate varia, totul depinde de dimensiunea dorită a izolației. Construcția panourilor SIP se distinge prin ușurința și capacitatea sa de economisire a căldurii.

Tehnologia de ridicare a unei case din panourile SIP este simplă: fiecare panou este atașat la cel vecin, printr-un fascicul de lemn. Articulațiile sunt prelucrate printr-o spumă comună, iar plăcile sunt atașate la carcasă prin șuruburi. Cu ajutorul panourilor autoportante nu se ridică numai pereții, ci și podeaua cu acoperișul. Rezistența OSB îi permite să reziste la sarcini grave.

Când cumpărați un set de case din panouri autoportante, veți primi instrucțiuni, iar panourile cu numerele de auto-asamblare. Tot ce trebuie să faceți este să urmați diagrama succesivă a conexiunilor elementelor.

La asamblarea fabricii dintr-o casă se utilizează tehnologia de fabricație a pereților solizi, instalarea se face cu ajutorul macaralei, iar asamblarea unei astfel de case se poate face pentru o zi.

Datorită experienței limitate în construcția de tehnologie cadru-panou construcția de case în țara noastră este imposibil de a urmări modul în care să se comporte într-o astfel de construcție în 50-100 de ani. Dar există oameni care au trăit în astfel de case de mai mulți ani și împărtășesc impresiile lor în diverse forumuri.

Acei proprietari de bunuri imobile, care sunt mulțumiți de caracteristicile de performanță ale locuințelor lor de panouri, acorde atenție costurilor reduse ale întreținerii casei. Datorită capacității de a economisi căldură, organizarea încălzirii necesită mai puțini bani. Răspunsurile negative, de regulă, apar în rândul chiriașilor, ale căror locuințe au fost construite cu tehnologie de asamblare perturbatoare.

Avantajele caselor de case

O astfel de distribuție largă a tehnologiei de panou-cadru a fost datorată confortului de ridicare a clădirilor, costului redus al materialelor și calității înalte a locuințelor. Principalele avantaje ale structurilor de cadru sunt:

1. Construcție ușoară. Pentru ridicarea clădirilor ușoare, nu este nevoie să se ridice o fundație de înmormântare semnificativă. Organizarea fundației superficiale se realizează într-un timp scurt, în timp ce se economisește o sumă semnificativă de bani.
  2. Tehnologie de asamblare simplă. În construcția unei case cadru nu aveți nevoie de orice aptitudini speciale deținute de experți. Montajul se realizează în conformitate cu principiul designerului. Mecanismele de erecție sunt simple și accesibile oricărei persoane. Cel mai important lucru este să respecte tehnologia și să nu se abată de la proiect.
  3. Asamblare rapidă. O casă de cadre poate fi asamblată timp de 2-3 luni dacă participă doi oameni. În cazul echipei constructorilor, termenii sunt reduse uneori.
  4. Cost redus. Sunt disponibile materialele folosite la construcția unei case de panouri. Costul casei din panourile SIP va fi de câteva ori mai mic decât costul casei din cărămizi.
  5. Conservarea căldurii. Casele de case construite cu respectul pentru tehnologie sunt foarte calde.
  6. Construcție pe tot parcursul sezonului. Construcția poate fi efectuată în orice condiții și la toate temperaturile. Singura nuanță este vremea ploioasă. Dacă cadrul este ud, nu puteți merge la nivelul pielii. Este necesar să așteptați până când lemnul se usucă.

Dezavantaje ale caselor de case

Nu totul este atât de neted și perfect atunci când funcționează case de cadre. Ca și în toate, cu excepția celor pozitive, există și aspecte negative.

1. Durabilitatea construcției. În comparație cu casele din lemn sau din cărămidă, care pot dura secole, casele de cadre se caracterizează prin viața lor mai puțin prelungită. Durata medie de viață este de 30-50 de ani.
  2. Construcție mai puțin solidă. Pentru condițiile de viață în regiuni stabile ale această cifră nu va fi critic, dar în locuri, care sunt caracterizate de uragane sau cutremure, aceasta casa va fi analog cu „o casa de carduri.“
  3. Izolare fonică. Potrivit recenziilor, minusul casei de cadre este un nivel ridicat de audibilitate. Nu este foarte convenabil. Dacă doriți o casă liniștită, atunci gândiți-vă la utilizarea unui material cu un nivel ridicat de absorbție a sunetului ca material de izolare termică. Un astfel de material este, de exemplu, vata minerala.
  4. Siguranța la foc. Acesta este un serios minus de case de cadre, potrivit proprietarilor. Clădirea cadrului poate exploda rapid și arde în câteva minute, astfel că atunci când se construiește, este mai bine să se acorde prioritate materialelor care nu susțin arderea.
  5. Ventilația. ventilație sistem de lucru poate fi atât un plus și un minus într-o revizuire a caselor cadru. Unii locuitori se plâng că casa SIP-panouri creează efectul de sere, alții spun că această casă este cald în timpul iernii și se răcească în timpul verii, și nu înfundat. Este vorba despre organizarea corectă a sistemului de ventilație.

Construirea unei case cu cadre proprii

Construiți casa cu propriile mâini

Dacă vă decideți să construiți o casă cu panouri cu mâna proprie, mai întâi trebuie să faceți o mulțime de experiențe teoretice în domeniul construcțiilor. Când tehnologia de producție devine clară, puteți trece la viitorul plan de construcție.

Determinați cât spațiu va fi locuința în funcție de nevoile familiei dvs. Nu leagă la apartamentul imens. Gândiți-vă la costul încălzirii în timpul iernii. Pentru a crea un design casnic, puteți utiliza un program special. În ea, nu numai că puteți reflecta aspectul clădirii viitoare, dar și puteți proiecta o structură detaliată a tuturor elementelor cadrului. După aceea, va fi ușor să calculați cantitatea de material necesar. Cele mai populare programe pentru proiectarea caselor sunt:

Programul de proiectare a schiurilor Google
  • Google SketchUp.

• Revit.

• AutoCad.

• Sweethome.

Potrivit proprietarilor de case din rame, care locuiesc deja în clădirile ridicate de propriile lor mâini, utilizarea programelor de proiectare în faza de realizare a planului de construcție simplifică foarte mult procesul de construire a structurii clădirii.

Când proiectul este gata și numărul de materiale necesare este calculat, ne îndreptăm atenția asupra selecției furnizorilor, de la care vor fi achiziționate aceste materiale. Calitatea materiilor prime joacă unul din cele mai importante roluri în construcția cadrelor. Iată o listă de materiale care nu pot fi salvate:

1. Fundația. Asigurați-vă că pentru a invita un specialist pentru a efectua studii geologice ale solului înainte de a determina tipul de fundație.
  2. Calitatea materialelor. Placa de margine trebuie să fie de categoria I, uscarea camerei. OSB plăci sau panou SIP, verificați pentru prezența de chips-uri și detașări.
  3. Calitatea elementelor de fixare. Răspunsurile negative ale chiriașilor în ceea ce privește fiabilitatea aparțin proprietarilor, ale căror locuințe au fost construite cu încălcări ale tehnologiei clădirilor. Pentru a îmbina elementele de cadru, utilizăm numai unghii galvanizate și șuruburi cromate. Doar aceste elemente de fixare pot asigura rezistența și durabilitatea fixării elementelor de cadru. Pentru fixarea plăcilor OSB puteți utiliza șuruburi negre.
  4. Prelucrarea lemnului. Unii oameni ratează această scenă, considerând-o opțională. Aceasta este o amăgire. Toate elementele cadrului, situate la 50 cm de sol, trebuie să fie tratate cu mijloace antiseptice fără probleme.

Cu privire la anumite lucruri în timpul construcției pe care le puteți salva, iată câteva dintre ele:

1. Proiectul. Pro și contra caselor de case, în funcție de chiriași, variază în funcție de cât de bine este compilat planul de construcție. Proiectul individual finalizat al casei vă poate costa 30.000-90.000 de ruble. Proiectarea automată nu numai că economisește bani, ci vă oferă și mai multe informații despre proiectul dvs. Veți cunoaște și înțelege structura structurii, funcționarea sistemelor, dacă vă planificați.
  2. Ferestre și uși. Cumpărați aceste articole direct de la producător, de preferință înainte de redactarea proiectului. Poate că veți găsi opțiuni ieftine care au fost respinse de producător. Comandarea ferestrelor pentru mărimea lor este întotdeauna mult mai costisitoare.
  3. Instrumente de constructii. Cumpărați numai cele mai necesare: un ferăstrău circular, un ciocan, o bandă, un nivel, o șurubelniță, un burghiu, un pătrat. Puteți să întrebați prietenii dvs. despre disponibilitatea instrumentelor necesare, poate că vă vor permite să le folosiți. Unele instrumente pot fi închiriate.
  4. Decorarea fațadelor. În loc de siding puteți utiliza o căptușeală, aceasta va reduce semnificativ costurile. ieftin mod de a înnobila fatada este vopsit cu chit preliminar.

Dacă decideți să începeți construcția, dar nu puteți cumpăra toate materialele dintr-o dată, atunci este mai bine să așteptați și să obțineți niște bani. Este mai bine să nu lăsați un cadru gol pentru iarnă. Dacă ați reușit să acoperiți cadrul cu plăci OSB, iar decorarea fațadelor pentru finanțare nu este suficientă, închideți pereții cu un film impermeabil. Aceasta va ajuta structura să supraviețuiască iarna și primăvara cu mai puține daune.

În concluzie

Construiți cunoștințe teoretice în domeniul tehnologiei de construcție și de studiu. Dacă aveți vreo îndoială, cereți ajutorul specialiștilor de pe forum, ei sunt întotdeauna gata să sfătuiască noii veniți. Dar dacă nu credeți în voi, atunci este mai bine să încredințați construcția casei profesioniștilor.

Casă modulară pentru viață de-a lungul întregului an: caracteristici, argumente pro și contraCasă modulară pentru viață de-a lungul întregului an: caracteristici, argumente pro și contra
De ce o casă de cadre pe tehnologia finlandeză a devenit atât de popularăDe ce o casă de cadre pe tehnologia finlandeză a devenit atât de populară
De ce sunt obișnuite case scheletice cu un singur nivel?De ce sunt obișnuite case scheletice cu un singur nivel?